Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئله استیضاح ترامپ و وارد شدن به مرحله دوم، اظهار کرد: باید دو مقوله  در این موضوع کاملا از یکدیگر تفکیک شوند، مسئله اول استیضاح رئیس جمهور و موضوع دوم و برکناری او، در ایالات متحده آمریکا استیضاح شدن رئیس جمهور الزاما به معنای برکناری او نیست یعنی می‌شود رئیس جمهور استیضاح شود، ولی برکنار نشود، در تاریخ آمریکا دو رئیس جمهور استیضاح شدند، ولی هیچ کدام از آن‌ها برکنار نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با این مقدمات می توان گفت که تلاش دموکرات‌ها برای بررسی و تحقیق در مورد تماس تلفنی جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با همتای اوکراینی خود گام به گام پیش می‌رود، بعد از چند هفته جلسات ادای شهادت مقامات فعلی و سابق آمریکا که پشت درهای بسته انجام گرفت قرار است طی روز‌های آینده این جلسه به صورت علنی برگزار شود و اطلاعات آن در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد.

ابوالفتح تصریح کرد: بعد از آن تصمیم‌گیری با کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا است که به نظر می‌رسد در نهایت رأی به محرز بودن اتهامات وارده به رئیس جمهور این کشور باشد و در صحن مجلس طبق رأی‌گیری که انجام می‌گیرد استیضاح رأی می‌آورد، به نوعی می‌توان گفت دونالد ترامپ به تصمیم مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود و نامش در کنار آندره جانسون قرار می‌گیرد.

 کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به  جزئیات فرآیند استیضاح رئیس جمهور در آمریکا خاطر نشان کرد: اما اینکه رئیس جمهور در ایالات متحده برکنار شود در اختیار مجلس نمایندگان نیست، در اختیار مجلس سِنا است که دادگاهی برگزار می‌شود به ریاست رئیس دیوان عالی فدرال و سپس اتهامات وارده مطرح می‌شود، رئیس جمهور و وکلای او دفاع می‌کنند، رأی‌گیری می‌شود و در صورت اینکه دو سوم مجلس سنا یعنی ۶۷ سناتور رأی به گناهکار بودن رئیس جمهور بدهند، رئیس جمهور به طور اتوماتیک از مقام خود خلع خواهد شد.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه دموکرات‌ها برای رسیدن به این عدد باید نظر ۲۰ سناتور جمهوری خواه را جلب کنند، بسیار دور از انتظار به نظر است که رئیس جمهور استیضاح شده و در مجلس نمایندگان این کشور و سنا گناهکار شناخته شود و از سمت خود برکنار شود، بنابراین استیضاح شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قریب به یقین، ولی برکنار شدن بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ وارد مرحله دوم می‌شود

گفتنی است مرحله نخست دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت در‌های بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

هفته آینده دموکرات‌ها پس از ۷ هفته از آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ، نخستین جلسه استماع عمومی را که از تلویزیون پخش خواهد شد برگزار می‌کنند و طی آن سه مقام وزارت امور خارجه آمریکا درباره معامله ترامپ در موضوع رسوایی اوکراین گیت صحبت خواهند کرد.دموکرات‌ها به شدت در تلاش هستند تا در ماه دسامبر تحقیقات استیضاح را تکمیل کنند تا ترامپ سومین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا باشد که استیضاح خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد