Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:39:31 GMT

رونمایی از مجموعه منظوم دعای ابوحمزه ثمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۰۳۹

رونمایی از مجموعه منظوم دعای ابوحمزه ثمالی

ایسنا/خوزستان رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه ماندگاری عنصر شعر در ذهن مردم ایران سابقه دیرینه دارد و به عنوان عنصر تاثیرگذار تربیتی خودش را ثابت کرده است، گفت: هنرمندان شاعر در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی در راستای پیوند هنر با دین اقدام کنند.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «نسیم دعا» (منظومه دعای ابوحمزه ثمالی) اثر محمدصادق محقق که روز گذشته (۱۹ آبان‌ماه) در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با بیان اینکه این کتاب تفسیر خوبی از دعای ابوحمزه ثمالی را با عبارات کوتاهی به شعر درآورده که قابل استفاده هستند، اظهار کرد: این قبیل کارها و فعالیت‌ها بسیار جذاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اقدام حوزه هنری خوزستان در حمایت از چاپ شرح منظوم دعای ابوحمزه ثمالی و چاپ ادعیه منظوم کمیل و ندبه در آینده، تقدیر کرد و افزود: محتوای دعا در ترجمه منظوم حفظ شده و این نکته ارزشمندی است. در حالی که اشخاص دیگری هم دعای ابوحمزه ثمالی را به نظم درآورده‌اند اما معانی طولانی و کلماتشان تکراری هستند ولی اشعار این کتاب قابل حفظ، روان و سلیس است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موسوی جزایری،‌ ضمن قدردانی از مؤلف اثر، بیان کرد: این خدمت، جدید بوده و این اشعار با فصاحت و بلاغت معانی دعا را به ما می‌رساند و امید است که این خدمات ارزشمند ادامه یابند.

همچنین حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان در این مراسم، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی خود را مکلف می داند که از عنصر هنر در تقویت بنیان های اجتماعی جامعه استفاده کند.

وی ادامه داد: آقای محقق یکی از شاعران متخلق و متعهد استان است که کارهای بسیار سترگی را در حوزه دینی و عقیدتی انجام داده است. به نظم درآوردن آثار گران سنگی مثل ادعیه ابوحمزه ثمالی، کمیل و ندبه کارهای ارزشمندی است که مفتخریم آن‌ها را در حوزه هنری خوزستان چاپ و به مخاطب عرضه می‌کنیم.

طباطبایی گفت: ماندگاری عنصر شعر در ذهن مردم ایران سابقه دیرینه دارد و به عنوان عنصر تاثیرگذار تربیتی خودش را ثابت کرده است. گاهی ممکن است یک حدیث و نثر در ذهن‌ها نماند اما وقتی به نظم درآمد آن هم یک نظم سلیس و روان، مخاطب ایرانی علاقه‌مند به شعر و ادبیات می شود و آن را در قالب های مختلف حفظ می کند که همین امر تاثیرگذاری آن را چند برابر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس حوزه هنری خوزستان، بیان کرد: هنرمندان شاعر در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی در راستای انجام این قبیل کارها فعالیت کنند. ماندگاری این آثار ازلی است و پیوند زدن معارف دینی با این فعالیت ها جاودانه و ماندگارتر خواهد ماند.

مولف کتاب متولد آذر ۱۳۲۳ اهواز است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دزفول به انجام رسانده و در سال ۱۳۴۷ موفق به دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران شده است. کارشناسی ارشد و دروسی از دکترای زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه شهید چمران اهواز گذرانده و مقاله‌های تحقیقی در دانشگاه‌های مختلف ارایه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حوزه هنري رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس

از جمله رویدادهای قابل توجه در شب میلاد امام حسن (ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزار مراسم عقد زوج‌های جوان و رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم متنوعی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد؛ از برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و پخش کیک 150 کیلویی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تا رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران.

رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران»

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادیب مسیحی لبنان در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» نوشته میشل کعدی است به همت انتشارات ایران راهی بازار نشر شده و به بیان جایگاه اهل بیت علیهم‌السلام در بیان ادیبان مسیحی پرداخته است.

این مجموعه شش جلدی با عنوانی از جمله «زهرا(س) سرآمد بانوان اهل ادب»؛ «در پیشگاه امام حسن مجتبی(ع)»؛ «امام حسین(ع) الگویی از یک پیام»؛ «امام زین‌العابدین(ع) و اندیشه مسیحیت» سیره اهل بیت(ع) را در نگاه ادبیان مسیحی بررسی کرده است.

در این مراسم شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ؛ عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب؛ تعدادی از میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

حضور وزیر ارشاد در مراسم عقد زوج‌های جوان

برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و حضور آنها در سالن مصلای امام خمینی (ره) یکی از رویدادهای قابل توجه برای مردم و حاضران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

وزیر فرهنگ هم در مراسم عقد یک زوج جوان که در غرفه ازدواج آسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، حاضر شد و از نزدیک با چند زوج جوان صحبت کرد.

اجرای گروه نونهالان نیز بر شادی مردم در این مراسم افزود و در انتها، این زوج جوان کیک 150 کیلویی را که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تهیه شده بود، برش زدند. مراسم پذیرایی از مردم با این کیک 150 کیلویی صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از غرفه بشری بازدید کرد. طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شنیدن یک دعای معروف در هوای موسیقی/ اینجا یک پناهگاه است
  • حرم مطهر شاهچراغ (ع) امشب میزبان شب زنده داران
  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • دعای ابوحمزه ثمالی صوتی + متن ، ترجمه و دانلود فایل pdf برای موبایل
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • اعلام ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
  • حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان شب زنده داران لیالی قدر
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان