Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول روز دوشنبه در جریان تخریب این ساخت و سازها در جمع خبرنگاران گفت: امروز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری مصوبه مجلس و با دستور مقام قضایی، ساخت وساز و دیوارکشی حدود چهار هکتار باغ تقسیم شده به ۱۰ قطعه تخریب شدند.
محمد خورشیدزاده با بیان اینکه این باغ‌ها زیرحد نصاب قطعه‌بندی شده بودند، افزود: این ساخت وساز و دیوارکشی‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی انجام شده بودند که با حکم قضایی قلع و قمع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی جلوگیری از ساخت و ساز در باغ‌ها را دلیل تخریب دیوارکشی آنها عنوان کرد و گفت: باغ‌هایی که در آنها اقدام به ساخت ویلا شده است با طی مراحل اداری و قانونی تخریب می‌شوند.
نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: هفته گذشته نیز ساخت و سازهای یک باغ ۲ هکتاری که به ۹ قطعه تقسیم شده بود، تخریب شدند.
وی با بیان اینکه تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌های مرکبات دزفول ادامه دارد، اظهارداشت: ۳۱ مورد ساخت وساز غیرمجاز در باغ‌های مرکبات دزفول از ابتدای امسال تاکنون تخریب شده است. 
خورشیدزاده افزود: حدود ۴۰ باغ مرکبات از پارسال تاکنون بدلیل ساخت وساز غیرمجاز پلمب شده‌اند تا تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: افزون بر ۶۰۰ پرونده در ۶ ماه نخست امسال درخصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌های مرکبات در محاکم قضایی تشکیل شده است.
نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول افزود: افزون بر یکهزار و ۶۰۰ پرونده در سال‌های اخیر درخصوص ساخت وساز غیرمجاز و تغییر کاربری کشاورزی در دادگستری دزفول تشکیل شده است.

استفاده غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی، کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی و ایجاد مشکلات جدید در حوزه‌ محیط زیست از جمله پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان دزفول است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز باغداری دزفول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز باغداری دزفول وزارت جهاد کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز باغداری دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️حمید آقابیکی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: این گشت مشترک با هدف مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با حضور کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، مسکن و شهرسازی و شهرداری و ماموران انتظامی اجرا شد.
ابراهیم باقری معاون مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت:  پارسال ۴۵۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان شناسایی شد که ۴۰ درصد این تعداد بر اساس گزارش‌های مردمی بود.
به گفته باقری، پارسال ۱۸۶ مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان اجرا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ این میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.
باقری افزود: پارسال در مجموع هجده و نیم هکتار از اراضی استان سمنان که غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود آزاد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان