Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:17:32 GMT

هفته وحدت زمانی برای تجدید اخوت و برادری شیعه و سنی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۱۷۴

هفته وحدت زمانی برای تجدید اخوت و برادری شیعه و سنی

همزمان به آغاز هفته وحدت و میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) جشن‌های میلاد و هفته وحدت با هدف استحکام هر چه بیشتر اخوت و برادری میان اهل تسنن و تشیع در مساجد مختلف جزایر هرمزگان در حال برگزاری است. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از قشم، جزیره‌نشینان هرمزگان و خلیج فارس که اغلب از برداران و خواهران اهل تسنن هستند که از دیرباز پیوندی ناگسستنی و محکم همراه با مهربانی با دیگر  اهل تشیع داشته‌اند، این رسم اخوت گاهی به وصلت‌های فامیلی کشیده شده که این خود نشان از همراهی و همدلی داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از اینرو برگزاری جشن‌های هفته وحدت در میان مردم جزایر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سال‌هاست که مردم در مساجد با یکدلی در کنار یکدیگر به شادی و سرور میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز ماه ربیع‌الاول می‌پردازند.

ماموستا رستمی: وحدت و اخوت شیعه و سنی در دنیا زبانزد استامام جمعه اردبیل: وحدت بین مسلمانان برای دشمنان قابل تحمل نیستاستان کرمانشاه مهیای برگزاری باشکوه جشن‌های هفته وحدت

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در مراسمی که در مسجد جامع اهل سنت قشم برگزار شد خطاب به حاضران گفت: وحدت‌گرایی یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است و تاکنون با تمام توطئه دشمنان از این وحدت تنزل نکرده است.
وی با تاکید بر وحدت و همدلی میان اهل تسنن و تشیع عنوان کرد: برخی سعی می‌کنند این همگرایی را از بین ببرند که این باعث نا امیدی، تبعیض و بی عدالتی در جامعه می‌شود.
برگزاری جشن هفته وحدت یکی از مهم‌ترین مراسم ملی مذهبی در استان هرمزگان به ویژه در جزایر محسوب می‌شود زیرا نشان دادن پیوند عمیق برادری و اخوت میان اهل تسنن و تشیع تا کنون توانسته تمامی توطئه‌های دشمنان ایران و اسلام را که با بدعت‌های مختلف سعی در گمراه کردن و تفرقه در بین مردم دارند را خنثی کند.
شیخ گلزاری امام جمعه اهل تسنن جزیره هرمز نیز در مراسم آغاز هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) که در مسجد جامع امام شافعی این جزیره برگزار شد راهبرد مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین را وحدت و یکپارچگی میان شیعه و سنی دانست و بر استحکام و برادری میان آنها در مقابل دشمنان تاکید کرد.
وی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان گفت: امروزه دشمنان با استفاده از خود مسلمانان به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و نابودی اسلام هستند که تنها راه مقابله با آن نیز یکرنگی و وحدت میان شیعه و سنی است.
اهمیت مراسم هفته وحدت در استان هرمزگان به ویژه در جزایر آنقدر زیاد است که بسیاری از مقامات دولتی و مذهبی در این آیین‌ها شرکت می‌کنند و با ایراد سخنرانی و همراهی با مردم به جشن میلاد می‌پردازند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم در جشن بزرگ آغاز هفته وحدت به میزبانی اهل سنت قشم به ایراد سخرانی پرداخت و گفت: دشمنان اسلام همیشه به دنبال ضربه زدن به اسلام بوده‌اند و این اقتضا می‌کند که مسلمانان همیشه در کنار یکدیگر هم‌دل و همگام باشند از تفرقه و نفاق بپرهیزند.
وی افزود: جزیره قشم با وحدت و مجاهدت علمای شیعه و سنی تبدیل به نمادی از برادری و اخوت شده که باید در راستای استحکام و حراست از آن با یکدیگر تلاش کنند.
جشن هفته وحدت تاکنون در بسیاری از روستاهای جزیره قشم مانند شهر سوزا و روستاهای لافت و طبل و دیگر مساجد در روستاها با حضور مسئولان برگزار شده است.
در جشن بزرگ وحدت که در مساجد جامع اهل تسنن شهرستان قشم و جزیره کیش و سایر جزایر برگزار شد نیز برنامه‌هایی از قبیل مولود خوانی و سخنرانی با حضور امام جمعه شهرستان،  فرماندار، رئیس دادگستری و مسئولان ادارات همراه بود.

انتهای پیام/7558/ز

R7558/P/S6,1433/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند

مکان‌ها از دو جهت اهمیت دارند، نخست آنکه هر مکانی بُعد اجتماعی دارد و این بدان معناست که می‌توان مکان را پلی ارتباطی میان افراد و جامعه دانست. نقش مکان‌ها در تعاملات اجتماعی و فراهم آوردن محلی برای ارتباط افراد با یکدیگر است. چراکه ابعاد محیط اجتماعی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد و رابطه متقابل معناداری را ایجاد می‌کند. تمدن نوین اسلامی بر خلاف تمدن‌های رایج و مادی جهان رنگ و بویی از آموزه‌های وحیانی و دینی را در خود جای نداده‌اند، دارای ارکان و فاکتورهای طلایی و ممتازی است که ضامن بقا و سعادت زندگی مادی و اخروی است. مساجد، مکان‌های مقدس و بقاع متبرکه نیز در بٌعد اجتماعی از همین الگو پیروی می‌کنند.

مسجد، امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی چند منظوره به شمار می‌آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است. در پیروزی انقلاب اسلامی، این اماکن مقدس به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش آفرینی کرد و امروز هم می‌تواند در کانون تحولات اسلامی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان در این خصوص اظهار کرد: وجود امامزادگان در ایران بُعد تاریخی و مذهبی عمیقی دارد؛ آنها پیشینه تاریخی دارند و بر اساس گفته‌های بزرگان شیعه ناب بودن مردم ایران به برکت همین امامزادگان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران هیچ وقت مشرک نبودند، ادامه داد: شرک به عنوان انحرافی بزرگ هست که در کتاب مقدس قرآن از آن به عنوان ظلم عظیم یاد شده و انجام آن توسط برخی افراد اشتباه استراتژیکی است که آینده را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ ثمره مشرک نبودن مردم ایران همین هست که خداوند متعال کشور را به نور وجود امامزادگان متبرک می‌کند.

استاد حوزه و مبلغ دینی تصریح کرد: عقاید شیعه با عمل خود شیعیان و همچنین شهادت مظلومانه و پرمعنا ائمه و امامزادگان باعث حفظ اعتقادات قوی مردم ایران شده است. وجود مبارک امام رضا (ع) ایران را مرکز شیعه کرد؛ بعد از حضور بابرکت و مناظرات علمی ایشان که علم اسلام را جهانی کرد، دیگر شیعه چند شاخه نمی‌شد و همه شیعه ۱۲ امامی شدند.

وی عنوان کرد: در غزه نیز شایعه‌سازی بسیاری در رسانه‌ها منتشر شده که ایران به اسرائیل کمک می‌کند ولی تاکنون حدود ۱۰ هزار کودک در غزه شهید شده و دنیا تکان خورده که چرا این کودکان مظلومانه کشته می‌شوند؛ شهادت به چراغ راهی برای استحکام عقاید شیعیان تبدیل شده است. وقتی علم امامت و اهل بیت (ع) جهانی شد، مرکز سوال برای همه دنیا ایجاد شد که چرا امامزادگان به شهادت می‌رسند و آن زمان مردم به سمت آنها حرکت کردند و حتی در کنار امامزادگان خانه سازی شد.

هادیان با اشاره به اینکه به امام رضا (ع) لقب عالم آل محمد داده شد، افزود: در حال حاضر کنار حرم حضرت معصومه (س) شهر قم نیز به مرکز تحقیقات دینی تبدیل شده و از همه دنیا به آنجا مراجعه و به سراسر دنیا علم اهل بیت (ع) را صادر می‌کنند؛ بقعه حضرت عبدالعظیم حسنی در تهران که از محدثین اهل بیت (ع) بوده یا امامزاده سلطان علی بن محمدباقر در اصفهان و مشهد اردهال و مشابه آن در کشور زیاد هست که بقاع متبرکه امامزادگان مرکزی برای گرفتن حاجات مردم تبدیل شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه ویژه معنوی امامزادگان گفت: این ظرفیت فرهنگی و معنوی می‌تواند به عنوان مراکزی باشد که اوقاف روی آنها سرمایه‌گذاری کند؛ بقاع متبرک امامزادگان انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می‌کنند.

وی با اشاره به آیه (وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ اَمواتًا بَل اَحیاء) سوره آل عمران گفت: افرادی که در راه خدا شهید شدند، اموات نیستند آنها احیا هستند و در نزد پروردگار رزق و روزی می‌خورند که رزق آنها دنیایی نیست؛ بقاع متبرکه اماکن زنده و پویا است و از نظر معنوی مأمن مردم است.

هادیان با اشاره به اینکه نیازهای مردم در مساجد و بقاع متبرکه باید برطرف شود، عنوان کرد: با پرداخت تسهیلات ازدواج، اشتغالزایی و فرزندآوری یا فرهنگ‌سازی، فعالیت‌های اقتصادی، گفتمان‌سازی و برگزاری مراسمات ویژه در بقاع همچنان پناه بودن امامزادگان تقویت می‌شود؛ از خاصیت مأمن بودن برای حل مشکلات جامعه باید بهره‌مند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است