Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتقادی تند از رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» اظهار داشت، آویگدور لیبرمن مشکلات در مسیر تشکیل کابینه را به بازی گرفته است.

حملات لفظی نتانیاهو به لیبرمن پس از آن بیان شد که رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» تهدید کرد، اگر نتانیاهو ائتلاف با راستگرایان تندرو را رها نکند، با بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید، برای تشکیل کابینه جدید هماهنگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار العالم در اراضی اشغالی فلسطین در گزارشی تاکید کرد، آویگدور لیبرمن به عنوان فردی که مواضعش می‌تواند بحران به وجود آمده در تشکیل کابینه برای اراضی اشغالی فلسطین را پایان دهد، با در پیش گرفتن رفتاری، بنیامین نتانیاهو چهره شکست خورده این روز‌های اسرائیل را بر سر دو راهی قرار داده است، نتانیاهو این روز‌ها در شرایطی قرار دارد که یا باید به ائتلافش با راستگرایان افراطی پایان دهد تا بتواند ریاست کابینه بعدی را به دست بگیرد یا به این ائتلاف با راستگرایان ادامه دهد و شاهد عملی شدن تهدید لیبرمن باشد. لیبرمن تهدید کرده است با ادامه این روند، با بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید ائتلاف می‌کند و با حمایت فهرست مشترک عربی، کابینه جدید را به ریاست بنی گانتس تشکیل می‌دهد. این تهدید موجب شد تا نتانیاهو به شدت از لیبرمن انتقاد کند و بگوید، رفتارش به گونه‌ای است که نشان می‌دهد بحران کابینه را به بازی گرفته است.

یکی از تحلیلگران سیاسی به العالم گفت، لیبرمن می‌داند در جایگاهی قرار گرفته است که می‌تواند نتیجه این سردرگمی سیاسی را مشخص کند، او همچنین نگران آن است که مبادا اراضی اشغالی برای سومین بار شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام باشد در نتیجه تهدید می‌کند با ادامه این روند، آنچه را که به مردم وعده داده بود عملی خواهد کرد، تشکیل کابینه وحدت ملی وعده انتخاباتی لیبرمن بود.

اظهارات لیبرمن نشان می‌دهد تمایلی به برگزاری انتخابات برای سومین بار متوالی ندارد زیرا می‌داند افکار عمومی خواستار چنین انتخاباتی نیست. در نظرسنجی‌ای که شبکه دوم تلویزیون اسرائیل برگزار کرد، مشخص شد, ۵۴ درصد در اسرائیل انتظار دارند بنی گانتس قبل از به پایان رسیدن مهلت قانونی، کابینه جدید را تشکیل دهد.

یکی از تحلیلگران می‌گوید، اسرائیلی‌ها تمایل زیادی دارند تا شخص دیگری غیر از نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شود، به ویژه اینکه آنان هنوز گانتس را در این میدان نیازموده‌اند، نتانیاهو هم با پرونده‌های متعدد فساد مواجه است که برخی از این پرونده‌ها به زودی گشوده می‌شوند در نتیجه حتی اگر بار دیگر کابینه را به دست بگیرد در تعامل با پلیس با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو

صهیونیست‌ها پنجشنبه شب بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو آمده و به سیاست‌های کابینه نتانیاهو در خصوص تبادل اسرا اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان با برپایی تظاهرات در نزدیکی مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در منطقه کریاه در تل آویو، خواستار توافق فوری برای مبادله اسرا شدند.

معترضان خواستار تلاش جدی برای آزادی فوری اسرای صهیونیست شده و توقف مذاکرات برای مبادله اسرا را محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • بی‌اعتمادی جنگ سالاران رژیم صهیونیستی به یکدیگر
  • اظهارات خبرنگار برجسته اسرائیلی از وحشت در کابینه نتانیاهو
  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو