Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه در همایش ملی حکمرانی اسلامی در سخنانی، اظهار داشت: محور اصلی انطباق احکام و اصول با شرایط عینی جامعه عنصر عقلانیت است که تحقق این اصول را در جامعه امکان پذیر می کند.  
وی  با بیان این که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (س) به عنوان انسان کامل برای ما الگو هستند افزود: امکان تحقق جامعه بدون وجود عقلانیت قابل تصور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور،  حکومت را اولین موضوع در بعد اجتماعی شدن انسان دانست و گفت: جامعه مثلث سه ضلعی «حکومت، مردم و قانون» است حکومت اصلی ترین مساله عینی و اجرایی کردن عقل در اندیشه های دینی است که ویژگی آن حکومت و جامعه در مسائل دنی و سیره امامان و احادیث سنت های اسلامی وجود دارد.
رحمانی فضلی با اشاره به ویژگی های حکومت گفت: حکومت به طور طبیعی باید ساختارهایی داشته باشد تا اعمال حاکمیت کند، بطوری که دچار تناقض و چندگانگی و تنوع در مبنای نشود در غیر این صورت نمی توانیم به اهداف اصلی حکومت در جامعه دست پیدا کرد.
وزیر کشور با بیان این که «در جامعه با ساختارهای چندگانه مواجه هستیم» خاطر نشان کرد: ما عدالت را به عنوان یک اصل مهم می پذیریم و قبول داریم و توصیه های بزرگان دین و ائمه اطهار(س) هم بر همین اصل قرار دارد و در جمهوری اسلامی ایران نیز در قانون اساسی درج شده است. رهبران و مسئولان جامعه نیز بر این اصل تاکید دارند، اما با توجه به این که اراده و خواست همه ما است چرا عدالت در جامعه ما حاصل نمی شود؟ که باید بررسی کرد که آیا ساختارهای موجود قابلیت و ظرفیت اجرای عدالت را دارند یا خیر.
وی افزود: اگر امروز در جامعه با عدم توازن و عدم تعادل و نابرابری‌ها در مسائل جغرافیایی، جمعیتی منابع امکانات مواجه هستیم به نظام برنامه ریزی در کشور بر می گردد، این برنامه ریزی کلان از قبل از انقلاب اسلامی به ما رسیده است و ما فقط با اصلاحات جرئی در امور زیرساختی و خدماتی توانسته ایم تغییراتی در این برنامه بدهیم و اکنون آن را اجرا می کنیم.
وزیر کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی توانسته ایم به صورت نسبی عدالت را تحقق ببخشیم اگر چه امکانات آب، راه، برق و نظام آموزش داریم، اما به دلیل عدم تغییرات در حوزه های دیگر، هنوز در توزیع درآمد و جمعیت به اهداف عدالت نرسیده ایم.  
رحمانی فضلی افزود: اگر ۲۰ سال دیگر هم بر اساس همان نظام برنامه ریزی قبل از انقلاب پیش برویم  به آن عدالتی که خواسته تفکر دینی ما است نمی رسیم زیرا ساختارها با احکام و اصول تفکری ما منتاسب نیست.
وزیر کشور گفت: نظام بودجه ریزی کشور با تمام اصلاحاتی که در آن انجام گرفته، نمی تواند عدالت را در کشور محقق کرده و تعادل و توازن در کشور ایجاد کند.

برچسب‌ها رحماني فضلي وزارت کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رحماني فضلي وزارت کشور رحماني فضلي وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا به رشد و ارتقای جایگاه علمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت؛ چرا که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمام مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمام عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمام ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و گفت: ظلم ستیزی جوهره همه ادیان ابراهیمی است و نقش محوری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه کنونی در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیز کاملاً آشکار است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت معرفی و اذعان کرد: بر پایه همین موضوع است که جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟