Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:39:21 GMT

برخی مراکز مشاوره در حوزه طلاق عملکرد مناسبی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۳۵۸

برخی مراکز مشاوره در حوزه طلاق عملکرد مناسبی ندارند

به گزارش پژوهشگاه قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری روز دوشنبه در دیدار رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اعلام این مطلب بر ضرورت پژوهش در بحث مهریه تاکید کرد و افزود: با فرهنگ‌سازی می‌توانیم از مهریه‌های سنگین نجات پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: باید برای سازش تلاش کرد اما نه اینگونه که طرفین وادار به سازش شوند، باید از افراط و تفریط جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری با اشاره به برخی از مشکلات شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: باید کاری کرد که ورودی دادگستری در برخی حوزه‌ها کم شود لذا کار پژوهشی باید با رویکرد کاربردی انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه از پژوهشگاه خواست برای این منظور کارهای پژوهشی انجام دهند.

مظفری افزود: کار طلاق در مجموعه دادگستری نباید وارد شود. چون ورود به دادگستری صرفا برای کنترل است در حالی که می‌توان این کنترل را به گونه‌ای دیگر انجام داد. به طور مثال طلاق عسر و حرج ماهیت قضایی دارد و دادگاه باید ورود کند اما در طلاق توافقی می‌توان ساز و کار دیگری پیش‌بینی کرد.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور به بحث قضازدایی در بدنه دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: منظور از گفته های فوق این است که برخی موارد که ماهیت قضایی ندارند از بدنه قضایی قوه قضاییه جدا شده و به بدنه اداری نهاد قضایی یا سایر نهادهای قانونی سپرده شوند.

وی ترویج فرهنگ صلح و سازش و راهکارهای قابل پیش بینی در این موضوع را از جمله موارد مورد نیاز در حوزه پژوهشی معرفی کرد و بیان داشت: شیوه‌های ابتدایی این فرهنگ‌سازی از قبیل استفاده از نهادهایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، شهرداری و مانند آن از سوی ما در حال انجام است.

سید حجت‌اله علم ‌الهدی با اشاره به برخی ظرفیت‌های پژوهشگاه در حوزه‌های علمی مانند فرصت به کارگیری اعضای هیات علمی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و استفاده از سرباز نخبه اظهار کرد: میان قضات نگاه مثبتی به پژوهشگاه وجود دارد و می‌توان از ظرفیت قضات فاضل برای استخراج مسائل قوه قضاییه استفاده کرد، از طرفی هم به دلیل جایگاه مناسب پژوهشگاه بین نهادهای دانشگاهی و علمی می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مسائل قوه قضاییه استفاده کرد.

وی با تاکید بر تعمیم این نگاه و به کارگیری متقابل این ظرفیت در شورای حل اختلاف افزود: در حال حاضر این قابلیت و ظرفیت وجود دارد که نیازهای علمی شورا با ساز و کاری مشخص و تشکیل کمیته مشترک با پژوهشگاه برطرف شود.

علم الهدی با اشاره به ضرورت فعالیت‌های علمی و پژوهشی با کمک قضات برجسته گفت: به زودی برای شناسایی و استفاده از نظرات قضات، فراخوان همکاری خواهیم ‌داد.

برچسب‌ها انجمن مشاوره ایران طرح ممنوعیت زندان برای مهریه پایان نامه دانشجویی طلاق شورای حل اختلاف سید حجت الله علم الهدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن مشاوره ایران پایان نامه دانشجویی طلاق شورای حل اختلاف انجمن مشاوره ایران پایان نامه دانشجویی طلاق شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است

 حمید داودی راد  بیان کرد: نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در جهش تولید و مردمی‌سازی، هدایت، تمرکز، پیگیری ایجاد برنامه کار، پیداکردن و ارائه راهکار و برنامه‌ریزی است، مراکزی متشکل از اساتید، صاحب‌نظران و پیش‌کسوتان متعهد و متخصص و صاحب‌تجربه و جوانان متعهد، متخصص و آشنا با فضای کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی کشور است که امورات را پیگیری می‌کنند.
 
 وی افزود: مراکز کارآفرینی با شناسایی، گزینش و سازماندهی مناسب ظرفیت‌ها به‌صورت تشکل‌های حرفه‌ای و با ایفای نقش تسهیلگری می‌توانند حلقه بین حاکمیت و مردم در حمایت و رهبری در مسیر تحقق جهش تولید و مردمی‌شدن اقتصاد باشند.
 
 مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار تصریح کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی متناسب با تخصص و تجربه خود می‌توانند برای کمک به متقاضیان با ایجاد و توسعه یک کسب‌وکار نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.
 
 وی اظهار کرد: آموزش و مشاوره برای توانمندسازی متقاضیان، احیای کارآفرینی و پیگیری امور فعالین اقتصادی، اخذ مجوز و دریافت تسهیلات برای تکمیل هر یک از بخش‌های زنجیره ارزش، کمک به صادرات و واردات محصولات تولیدی و رساندن محصول باکیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده، می‌تواند برای ایجاد یا توسعه یک کسب‌وکار نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.
 
 حمید داوودی راد ضمن اشاره به جایگاه مهم مراکز کارآفرینی در خصوص ویژگی‌های این مراکز افزود: از مراکز مشاوره به‌عنوان تسهیلگر و نهادهای واسط میان حلقه حاکمیت و کارآفرین می‌توان نام برد، در این باره می‌توان به مواردی نظیر مشاور معتمد برای کارآفرینان نیازمند حمایت، متخصص در یک یا چند موضوع، قابلیت ارتباط‌گیری مناسب با بدنه ادارات دولتی، قابلیت پیگیری امور کارآفرینان در سطح ادارات دولتی، آشنا با ضوابط و مقررات و وضعیت محیط کسب‌وکار و توانمند در جذب سرمایه برای رونق تولید مردمی اشاره کرد.
 
 عضو هیئت‌رئیسه صنف مراکز مشاوره کارآفرینی یادآور شد: مردمی‌سازی اقتصاد به معنای ایجاد زمینه برای مشارکت گسترده مردم در فعالیت‌های اقتصادی است، این مشارکت می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
 
 وی تشریح کرد: مردمی‌سازی اقتصاد مزایایی چون افزایش بهره‌وری، کاهش فساد و رانت و توزیع عادلانه درآمد برای کشور دارد، در مجموع مردمی‌سازی اقتصاد یک هدف بلندمدت است که تحقق آن نیازمند تلاش و همکاری همه‌جانبه دولت، مردم و بخش خصوصی است.
 
 مدیر مرکز کارآفرینی شتاب ادامه داد: مردمی‌سازی اقتصاد به معنای خصوصی‌سازی نیست و به معنای مشارکت گسترده مردم در فعالیت‌های اقتصادی است و این مشارکت می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
 
 وی دررابطه‌با اقدامات مراکز کارآفرینی گفت: خدمات مراکز مشاوره کارآفرینی به‌عنوان یکی از راه‌های مردمی‌سازی اقتصاد است که می‌تواند از طریق اقداماتی انجام شود که آن اقدامات شامل، دخالت کمتر دولت در بخش اقتصاد، ایجاد فضای کسب‌وکار مناسب و آموزش به مردم در زمینه اقتصاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد