Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که یک کالا دو نرخ داشته باشد و دلار ۴۲۰۰ تومانی داریم کسی به دنبال تولید نخواهد رفت که خروجی آن دادگاه‌های مبارزه با فساد است.

به گزارش ایسنا، محمد حسن نژاد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مردم زلزله دیده آذربایجان شرقی در رابطه با موضوع شفافیت اظهار کرد: این روزها شفافیت بحث داغ رسانه ملی شده و به گونه‌ای مطرح می‌کنند که انگار کل مشکل شفافیت و شفاف نبودن کشور ریشه در مجلس دارد در حالی که مجلس پیشروترین نهاد در شفافیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که می‌گویند اگر رای نمایندگان شفاف شود مشکل حل می‌شود درست می‌گویند، اما معجزه زمانی اتفاق می‌افتد که قوانین مجلس در خصوص شفافیت اجرایی شود.

وی افزود: قانونی که مجلس در خصوص صندوق مکانیزه فروش گذاشته اگر اجرایی شود قاچاق و فرار مالیاتی ریشه کن می‌شود. قانونی که مجلس در خصوص مالیات گذاشته- تا دسترسی به حساب‌های شخصی افراد و اداره ثبت اسناد و املاک باشد- اگر اجرایی شود دیگر کسی نمی‌تواند دزدی کند و مال نامشروع به دست آورد. همچنین قانونی که مجلس در مورد افشای صورت‌های مالی دولتی گذاشته اگر اجرا شود مدیران ناکارآمد از بین خواهند رفت و جا را به مدیران کارآمد خواهند داد.

وی تاکید کرد: اگر دنبال شفافیت هستیم دنبال قوانین مجلس باشیم نه بازی با کلمه شفافیت.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: از آیت الله رئیسی به خاطر مبارزه با فساد تشکر می‌کنم، اما کاری که در حال حاضر انجام می‌شود مبارزه با علت‌هاست نه مبارزه با معلول‌ها و مانند این است که لاشه‌ متعفنی در مخزنی افتاده است و به جای اینکه عامل آلودگی را برداریم آب آلوده خروجی را پالایش می‌کنیم.

حسن نژاد گفت: تا زمانی که یک کالا دو نرخ داشته باشد و دلار ۴۲۰۰ تومانی داریم کسی به دنبال تولید نخواهد رفت که خروجی آن دادگاه‌های مبارزه با فساد است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وقتی خودرو دو قیمت کارخانه و بازار داشته باشد فساد ایجاد می‌شود. روزی تفاوت نرخ سراتو در کارخانه‌ با بازار ۲۰۰ میلیون تومان بود، حقوق سالیانه یک نماینده و معاون وزیر ۱۰۰ میلیون است که با این حساب اگر یک ماشین با رانت فروخته شود معادل حقوق دو سال یک وزیر است. آیا می‌شود که گوشت را جلوی گربه بگذاریم و بعد انتظار داشته باشیم که گربه دست نزند. خروجی همین آرمیتراژها دادگاه‌های مفاسد ایران خودرو و سایپا می‌شود.

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان اینکه پول یک کالاست، اظهار کرد: نرخ آن نرخ سود است و ما نرخ سود ۴ و ۲۴ درصدی داریم که خروجی آن دادگاه‌ مفاسد کلان اقتصادی می‌شود، پس اگر می‌خواهیم فساد ریشه کن شود آرمیتراژ را ریشه کن کنیم و بگذاریم هر چیزی یک نرخ داشته باشد.

حسن نژاد در خصوص بحث عدالت منطقه‌ای با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است،‌ گفت: همانقدر که تهرانی‌ها در ایران سهم دارند آن بلوچ در مرز پاکستان هم از ایران سهم دارد. زمانی که مرکز ایران نیاز به آزادراه و زیرساخت داشت با پول مرزنشین بزرگراه ساختیم و گفتیم وظیفه دولت است حال که سهم مرزنشینان است تا زیرساخت ایجاد شود بخش خصوصی مطرح شده است. روزی که با پول نفت من در مرکز ایران زیرساخت ایجاد می‌شد وظیفه دولت بود اما امروز که می‌خواهیم که برای ما اشتغالزایی کنند بحث اصل ۴۴ مطرح می‌شود. الان که می‌خواهیم نفت از سفره‌ها برداشته شود و با مالیات مملکت را اداره کنیم مالیات کارخانه‌هایی که با پول مرزنشینان در مرکز کشور ساخته شده می‌گویند باید استانی شود. چگونه وقتی با پول من در مرکز کارخانه می‌ساختید برادر بودیم ولی حال که برادر بزرگتر باید برای زیرساخت ما پول بدهد غریبه هستیم. این کارها باعث شده که رشد کاریکاتوری داشته باشیم که دود آن سر آخر به چشم مرکز نشینان خواهد رفت.

وی افزود: نمونه آن این است که آمایش سرزمین را رعایت نکردیم و فولاد مبارکه و ذوب آهنی که سهم بندرعباس بود به اصفهان آوردیم و حال بلای جان اصفهانی‌ها شده است. صندوق توسعه ملی راه انداختیم که همه جا را توسعه دهیم چون مرزها زیرساخت نداشتند و مرکز داشت این صندوق هم سهم مرکز نشین‌ها شد و سهم ما حاشیه‌نشین‌ها حسرت شد.

نماینده مردم مرند و جلفا عنوان کرد: شاید خیلی‌های تصور کنند آذربایجان شرقی پیشرفته است اما تولید سرانه ناخالص آذربایجان شرقی ۷۰ درصد میانگین تولید ناخالص سرانه کشور است و از میانگین کشور فقیرتر هستیم. رشد جمعیت آذربایجان شرقی نصف میانگین رشد جمعیت کشور بوده و این به معنی این است که زیرساخت نیست و مردم مهاجرت می کنند.

حسن نژاد تاکید کرد: اگر می‌خواهیم ایران رشد کند باید همه با هم رشد کنیم.

وی در رابطه با موضوع ایران برای همه ایرانیان گفت: من فرزند آذربایجان ایران هستم که به فرموده مقام معظم رهبری سر ایران است و در طول تاریخ برای ایران جان داده و می‌دهد، پس بدون ایران، آذربایجان معنی ندارد. من ترک ایران هستم و برادر فارس، عرب، بلوچ و برای تمامیت ارضی ایران جان داده و خواهم داد. ایران یک کشور چند قومیتی است و همه از آن سهم دارند. همانقدر که از مالیات برای توسعه زبان فارسی هزینه می‌شود برای تدریس زبان ترکی، کردی و بلوچی هم هزینه نمایید.

نماینده مردم مرند و جلفا گفت: قانون اساسی هم اعلام کرده که ایران یک زبان رسمی و زبان اقوام دارد که باید پاس داشته شوند.

نماینده مردم مرند و  جلفا در پایان خواستار دادن حق تدریس زبان اقوام به خود آنها در جهت حفظ وحدت ملی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقوام ايران فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

 مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی ادعای تماس نماینده مردم نجف‌آباد با او برای ریاست مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، احسان محمدحسینی مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارات جناب آقای ابوترابی نماینده نجف آباد در یکی از خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد و گفت: جناب آقای متکی هیچگونه تماس تلفنی با ایشان نداشته است.

 منوچهر متکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص نظرش در مورد نامزدی برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام داشت که در تاریخ ۷ خرداد در این زمینه اظهارنظر خواهد کرد.

پیش از این ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که محمدباقر قالیباف، منوچهر متکی، علی نیکزاد و مجتبی ذوالنور در تماس با وی گفته‌اند که خود را برای ریاست مجلس آماده می‌کنند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منوچهر متکی نشان عالی امپراتور ژاپن را دریافت کرد متکی: فتنه گران پشه‌ای بیشتر نبودند

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید