Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیر انتخابی گفت: آمادگی برای واگذاری منطقه نمونه گردشگری عسگرآباد به بخش خصوصی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان در اولین جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان که در در استانداری گیلان برگزار شد گفت : دستگاه های اجرایی و دولتی می بایست در جهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گام برداشته و شرایط را برای جذب سرمایه گذاران فراهم سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر انتخابی افزود : از عمده دلایل عدم استقبال سرمایه گذاران از گیلان ، سازوکار پیچیده اداری و عدم هماهنگی لازم دستگاهای مربوطه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به صدور موافقت نامه های اصولی گسترده متاسفانه درصد کمی از آنها منجر به مجوز ایجاد و تاسیس شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین در این جلسه در رابطه با منطقه نمونه گردشگری عسگرآباد عنوان کرد: با توجه به مصوبه هیأت دولت در سال 1395و تعیین منطقه عسگرآباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری ، اداره کل میراث فرهنگی گردشگردی و صنایع دستی گیلان آمادگی تعیین تکلیف ،تحویل و واگذاری این اراضی را به بخش خصوصی را دارد.

در این کارگروه مشکلات سرمایه گذاری در منطقه فشتام رشت و در کلامسر سیاهکل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی به صورت مصوبه کارگروه جهت حمایت از سرمایه گذاران به تصویب رسید. لازم به ذکر است منطقه نمونه گردشگری عسگرآباد واقع در شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید: بهره مندی نگاه کارشناسی و همگرایی دستگاه های اجرایی موجب کاهش ریسک های سرمایه گذاری می شود عملیات اجرایی مجموعه گردشگری بهارستان در سد شهید رجایی ساری آغاز شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری گردشگری گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت مردم در جهش تولید با تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی محلی در اولویت اقتصادی این شهرستان قرار دارد و دستگاه‌های اداری برای صدور مجوز هم‌افزا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: صنایع پاک و دانش بنیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که برای تحقق شعار سال تشکیل اتحادیه‌های صنفی مردمی لازم بود و در هر روستا و شهرها برای گردشگری و کشاورزی شکل‌گیری این نهادهای مردمی وجود دارد.

وی افزود: فعالان صنایع دستی با تشکل انجمن و اتحادیه‌های تخصصی هم افزایی ایجاد کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی ایجاد و محصولات خود را برند سازی کرده و در بازارهای مرکز استان و تهران عرضه کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: محصولات هنرمندان این عرصه امکان عرضه در بازارهای محلی و بیرون استانی را دارد اما باید هم‌افزایی صورت بگیرد.

محمدی‌کیا ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری را مهم خواند و گفت: راه اندازی بیش از ۶ اقامتگاه سنتی و بوم گردی در این شهرستان مشکل اسکان مسافران را رفع و فرصتی برای فراغت مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز بین راهی، فروشگاه‌ها و مراکز تولیدات هنری و صنایع دستی، عرضه خدمات گردشگری متناسب با هر روستا و رویدادهای جذاب گردشگری همگی فرصتی برای رشد اقتصادی بوده و به اشتغال کمک می‌کند.

فرماندار تیران و کرون در حوزه گردشگری نیز تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی را تاکید کرد و اذعان داشت: بازارها به دست همین تشکل‌های صنفی به دست گرفته شده و رشد اقتصادی رقم می‌خورد.

محمدی کیا فقدان همین اتحادیه‌ها را باعث خسارت به بخش‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: دیگر شرکت‌ها محصولات این منطقه را به نفع خود به فروش می‌رسانند و بازار را در مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست برای صدور مجوزها هم افزایی کنند و موانع پیش رو را بردارند.

کد خبر 747905

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود