Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،‌ حس تماشای نقاشی‌های عباس کیارستمی مانند تماشای فیلم‌های اوست، درست مثل عکس‌ها؛ نگاه خاص او به زندگی و هنر چنان نخ تسبیح قدرتمندی ست که با تغییر مدیوم هنری اتفاق بنیادینی در اثر رخ نمی‌دهد، این روزها فرصت ناب دیدار از مجموعه نقاشی‌های کیارستمی در گالری گلستان سنگ محک خوبی برای این گزاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیارستمی طبیعت گرا، که اوج زیبایی و آرامش را در یک تک درخت در دل دشت یا وسعت گندم زار جستجو می‌کند تصویر آشنایی از اوست که حالا با رونمایی از مجموعه نقاشی‌هایش در دو دهه، مثلث مدیوم هنری‌اش را تکمیل می‌کند.

چه جالب که فرشید مثقالی (هنرمند پیشکسوت) در یادداشتی در کتاب "مداد عباس" که به مناسبت همین نمایشگاه توسط نشر نظر منتشر شده است، می‌نویسد: ...کیارستمی با سرعت کم می‌راند و این کندی اجازه می‌داد از طبیعت در آن ساعت روز لذت برد. عباس سکوت را شکست و گفت می‌دونی اگه یه روزی بمیرم دلم برای چیٍ این دنیا تنگ می‌شه؟ گفتم چی؟ گفت برای طبیعت... کیارستمی حتی توی برف هم به رانندگی‌های بی‌پایانش ادامه می‌داد، که تا کجا می‌رفت که عکسی از یک درخت در فاصله دور میان طبیعت پوشیده در برف بگیرد. دنبال بهانه بود که از شهر بیرون باشد، روی جاده و در طبیعت...

این روزها گالری گلستان پاتوقی جذاب برای کیارستمی بازان است تا او را در قابی غیر از سینما و عکس دوباره بیابند؛ تلاش‌های لیلی گلستان و بهمن و احمد کیارستمی که به جستجوی خانه به خانه برای یافتن نقاشی‌ها رسیده بود به بار نشسته است؛ چنانکه لی‌لی گلستان در یادداشت کوتاهش در کتاب یاد شده نوشته است: ... می‌دانیم که روحش از خوشحالی ما خوشحال است و از آن بالا به ما لبخند می‌زند و به من می‌گوید بالاخره کار خودت را کردی.

در این نمایشگاه نقاشی‌های عباس کیارستمی از مجموعه‌های خصوصی گردهم آمده است که خواندن نام مجموعه دارانش هم جالب توجه است: نیکی کریمی، لیلی گلستان، مانی حقیقی، پری یوش گنجی، خانواده طاهباز، نیلوفر لاری پوری، کتایون ده چمنی، هوشیار خیام و البته خانواده که صاحب ۱۲ نقاشی است.

نقاشی‌های کیارستمی تا بیست و نهم آبان در گالری گلستان به تماشا است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عباس کیارستمی نقاشی های کیارستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • کاسبی کپسولی
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است