Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@04:16:45 GMT

رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان وارد کابل شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۹۸۴

رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان وارد کابل شد

منابع خبری در افغانستان از سفر رئیس تازه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به «آی.اس.آی» در راس هیئتی وارد کابل شد. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ بین الملل افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گزارش‌ها حاکی از آن است که ژنرال «فیض حمید» رئیس آی.اس.آی امروز به کابل رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود «سهیل محمود» معاون وزارت خارجه پاکستان نیز در این سفر فیض حمید را همراهی می‌کند.

تلویزیون یک افغانستان به نقل از منابع حکومتی علت سفر هیئت عالی‌رتبه پاکستانی به کابل را جهت ابلاغ عذر خواهی اسلام‌آباد به دولت کابل عنوان کرده است.

چندی پیش از ورود کارمندان سفارت پاکستان در کابل توسط نیروهای امنیتی افغانستان جلوگیری به عمل آمد و در واکنش به این اقدام اسلام‌آباد از صدور ویزای پاکستان جلوگیری کرد.

همچنین پس از این رویداد، دولت پاکستان «عاطف مشعل» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را احضار کرد و گفته می‌شود که از سوی سازمان آی.اس.آی مورد بدرفتاری قرار گرفته است.

اکنون اینگونه عنوان می‌شود که سفر هیئت عالی رتبه پاکستانی به کابل برای معذرت‌خواهی بخاطر بدرفتاری با سفیر افغانستان در اسلام‌آباد می‌باشد.

توافق پاکستان و افغانستان برای بهبود روابط و جلوگیری از متهم کردن دیگریاحضار سفیر افغانستان توسط سازمان اطلاعات ارتش پاکستاناحتمال تبانی دولت افغانستان با تروریست‌ها و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان«صالح»: نشست صلح ترکیه ابتکار «حکمتیار» و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان استبازداشت افسر سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در افغانستانهمکاری «داعش» و «سازمان اطلاعات ارتش پاکستان» در ولایت کنر نگران کننده است

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود

رییس‌جمهور کشورمان سوم اردیبهشت ماه با هدف تقویت مناسبات دوجانبه به پاکستان سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه