Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودیان گفت: با توجه به مشکلاتی که در بخش نشر روی داده است در حال تشویق چاپخانه‌داران برای حرکت به سمت چاپ بسته‌بندی هستیم تا مشکلاتی که در بخش نشر روی داده است در بخش بسته‌بندی جبران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مجتبی محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم گفت: صنعت چاپ و بسته بندی بر خلاف تصور عمومی نسبت به رو به افول بودن این صنعت، صنعتی پویا و رو به توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودیان افزود: متاسفانه کشور و به خصوص استان قم کمتر از روزآمدی این صنعت بهره برده است؛ صنعت چاپ بخش‎ها و رشته‌های متعدد و متنوعی دارد از جمله چاپ افست، فلکسو، دیجیتال که در استان قم کمتر به این تنوع چاپی توجه شده است.

رئیس اتحادیه چاپ‎خانه داران قم یادآورشد: با توجه به مذهبی بودن فضای فرهنگی در قم و حضور گسترده ناشران دینی، ناوگان چاپ و نشر استان برای انتشارات تجهیز شده است، در سال‌های گذشته نیز فعالیت خوبی داشتند و صنعت چاپ قم و نشر قم را به عنوان دومین مرکز چاپ و نشر کشور مطرح کردند که البته به تناسب جمعیت و مشغولان صنعت چاپ رتبه اول را دارا شد.

محمودیان گفت: ظرفیت بالای صنعت چاپ در قم در سه سال اخیر، به دلایل متعدد از جمله پایین آمدن تیراژ منشورات تضعیف شده و تیراژ‌های ۱۰ هزار عددی به زیر ۲۰۰۰ عدد رسیده است؛ از این روی میزان ظرفیت و امکانات نسبت به مشغولیت این فضا، ناهمگون است.

او تصریح کرد: از این روی ظرفیت چاپ استان در حد ۵۶ هزار تن در سال است، ولی در یک سال گذشته در بخش چاپ انتشاراتی با تمام تلاش‎هایی که اتحادیه و شرکت تعاونی ناشران در جذب کاغذ در استان داشتند، بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار تن تولیدی نداشتیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با ذکر این مطلب که این پیش فرض وجود دارد که به واسطه تغییرات گسترده در صنایع دیجیتال، صنعت نشر شاید هیچگاه به دوران طلایی خود باز نگردد، اظهارکرد: لازم بود که سرمایه گذاران و چاپخانه‌داران از صنعت انتشاراتی و چاپی به سمت صنعت بسته بندی شیفت کنند.

او عنوان کرد: از این روی در حال تشویق سایر فعالان این بخش به سمت چاپ هلیو و فلکسو و.. هستیم تا مشکلاتی که در بخش نشر روی داده است در بخش بسته بندی جبران شود.

محمودیان گفت: درکمتر از دو سال گذشته چنین اتفاقی در قم روی داده است و عده‌ای از چاپ انتشاراتی به سمت بسته بندی سوق پیدا کرده اند، در این زمینه رویکرد مدیر چاپخانه باید در همین راستا باشد تا این تغییر کاربردی شکل گیرد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های سخت افزاری چاپی و همچنین وجود شهرک‌های صنعتی گسترده در قم و استان‌های همجوار به راحتی می‌توانیم در حوزه بسته بندی ورود جدی داشته باشیم، ۷۰ واحد صنعتی در شهرک چاپ و نشر واگذار شده که به زودی ساخت و ساز‌هایی در این زمینه آغاز می‎شود.

انتهای پیام/ح

جبران مشکلات چاپخانه‌داران با ورود به عرصه چاپ بسته‌بندی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا صنعتگران را در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز کمک کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استان سمنان ازنظر ظرفیت‌های صنعتی اظهار داشت: استان سمنان یک استان صنعتی و ظرفیت اصلی آن صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: باید روی این ظرفیت تأکید و توجه داشت و طبیعی است وقتی ظرفیتی به این وسعت شکل می‌گیرد مشکلات و زیبایی‌ها و زشتی‌ها مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این بازدید دریافتم که سمنان یک ظرفیت مهم در کنار پایتخت است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود.

علی‌آبادی گفت: مهم‌ترین مشکلاتی که در بخش صنعت مطرح هست در حوزه زیرساخت هست، زیرساخت آب، برق و به‌طورکلی زیرساخت انرژی از مهم‌ترین مشکلات است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با کمک مردم نهضت جهش تولید را محقق کنیم و برنامه اصلی ما این است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه تولید‌کنندگان و صنعتگران پیام مقام معظم رهبری را از ما دولتی‌ها زودتر دریافت کردند و از ما پیشی گرفته و جلوتر هستند و این باعث افتخار است.

علی‌آبادی گفت: تولید مهم است و این دغدغه و اولویت اصلی همه مردم و به‌ویژه مقام معظم رهبری است و باید ارتقا یابد و امروز در بدنه دولت این نیاز لمس شده و همه برای حل مسائل بسیج شدند.

وی افزود: اما مسائل هست و ما باید شعار صنعت دانش‌بنیان صادرات محور را مورد تأکید قرار دهیم و توجه کنیم که این مهم سبب می‌شود تا ارزبری کم و ارزآوری بیشتر را شاهد باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امروز هم به صنعتگران استان سمنان این قول را دادیم که امسال در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز به آن‌ها کمک کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دوم استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • گل برای پرسپولیس و جبران دانیال اسماعیلی‌فر
  • ورود کنعانی زادگان به باشگاه صدتایی های پرسپولیس
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد