Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه» به نقل از «آر اف آی»، با اتکا به ترکیب جوان جمعیت حوزۀ انتخابی خود و دوری گزیدن فزایندۀ رای دهندگان محافظه کار از بوریس جانسون، امیدوار است در رای گیری آینده بر او پیشی گیرد و با محروم کردن او از کرسی مجلس، راه نخست وزیری را نیز بر او ببندد.

نامزد حزب کارگر در انتخابات پارلمانی ١٢ دسامبر در حوزۀ انتخاباتی «اکسبریج و روئیسلیپ جنوبی» واقع در غرب لندن، علی میلانی، در ابتدا تنها برای کسب تجربه پا به میدان این کارزار گذاشت، بویژه آنکه در برابر رقیب محافظه کار پُرقدرتی قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا از سال ٢٠١۵ نمایندۀ این حوزۀ انتخاباتی در مجلس عوام این کشور است و در رای گیری زود‌رس پیش رو نیز برای نگهداری همین کرسی تلاش می‌کند. او برای حفظ مقام نخست وزیری ناگزیر باید به نمایندگی مجلس برگزیده شود.

هر چند بوریس جانسون بر اساس نظرسنجی‌های آغاز ماه نوامبر نزدیک به ۵ درصد بر علی میلانی پیشی داشته است، اما چنانکه کارشناسان می‌گویند، پویائی کارزار بسود نامزد حزب کارگر است. ساکنان این منطقه که بهنگام همه پرسی در بارۀ ماندن و یا ترک اتحادیۀ اروپا با ۵١ درصد آراء خواستار خروج شده بودند اینک بر پایۀ نظرسنجی‌ها تغییر نظر داده و به ٤٤ درصد کاهش یافته‌اند.

این تغییر افکار رهبران حزب محافظه کار را نگران کرده و حتی گفته می‌شود که بوریس جانسون به فکر تغییر حوزۀ انتخاباتی خود نیز افتاده و در جستجوی حوزه‌ای بوده است که پیروزی وی در آن حتمی باشد. او تا ١٤ نوامبر مهلت دارد حوزۀ انتخاباتی خود را تغییر دهد. در بریتانیا نامزد‌های پارلمان مُلزم به اقامت در حوزۀ نامزدی خود نیستند.

علی میلانی در مبارزات خود همین امر را به یک امتیاز انتخاباتی بدل ساخته و به رای دهندگان حوزۀ انتخابیۀ خود پیاپی یادآوری می‌کند که او در همان محله رشد کرده، در همان محله به بیمارستان رفته، در بیمارستان همان محله تحت عمل جراحی قرار گرفته و اینک نیز در همان محله زندگی می‌کند، در حالیکه رقیب او اگر فرصت یافت به آن محله سری می‌زند.  

نامزد ایرانی تبار حزب کارگر در جناح چپ این حزب قرار دارد و از حمایت حلقۀ هواخواه «جِرِمی کوربین» برخوردار است.

علی میلانی بیست سال پیش هنگامی که تنها ۵ سال داشته همراه مادر و خواهر خود به انگلستان آمده و در کنار آنان در مجتمع‌های مسکونی دولتی زندگی کرده است.

علی میلانی در نوجوانی هنگامی که دولت بریتانیا کمک هزینۀ تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان را مورد بازبینی قرار داد و شهریۀ ثبت نام در دانشگاه‌ها را سه برابر کرد در انجمن‌های دانش آموزان فعال شد و از همان هنگام پا به میدان پیراسیاسی گذاشت و در دورۀ آموزش عالی معاون «اتحادیۀ ملی دانشجویان» بریتانیا شد.

او که در رشتۀ روابط بین‌الملل در دانشگاه برونل لندن تحصیل کرده، برای واداشتن دانشگاه‌ها به شرکت در مبارزه با تغییرات اقلیمی تلاش فراوان کرده است.

هر چند رقیب علی میلانی، رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر بریتانیاست، اما از نظر او این موقعیت برای همۀ رای دهندگان یک امتیاز نیست و بسیاری سرگردانی کنونی کشور در میانۀ راه خروج از اتحادیۀ اروپا را از خطا‌های بوریس جانسون می‌دانند. علی میلانی بر این باور است که «نام بوریس جانسون اینک بسیاری را می‌گریزاند و بنابراین بخت خود او را برای پیروزی بیشتر می‌کند».

علی میلانی امتیاز خود را در این می‌بیند که «بوریس جانسون می‌پندارد پیروز این انتخابات خواهد بود، زیرا بوریس جانسون است، در حالیکه او و حزب کارگر برنامه‌ای برای گسترش خدمات دولتی، افزایش مسکن، تقویت خدمات بهداشتی و پزشکی و مبارزه با تبهکاری و خشونت ارائه کرده‌اند».

گزینش علی میلانی به نامزدی حزب کارگر در حوزۀ انتخاباتی «اکسبریج و روئیسلیپ جنوبی» از نظر حزب و در نگاه خود وی در آغاز به امید پیروزی صورت نگرفت، زیرا هیچ کس بدان باور نداشت. اینک، اما همۀ نگاه‌ها به این حوزه دوخته شده است و نتیجۀ انتخابات هر چه باشد، علی میلانی از حال سیاستمردی شهره و کامیاب بحساب می‌آید و آینده‌ای بارور در انتطار اوست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علی میلانی بوریس جانسون انتخابات انگلیس حزب کارگر انگلیس بریتانیا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس

هافبک ترکیه‌ای تیم فوتبال اینتر پس از قهرمانی این تیم در سری A به اهانت‌هایی که از سوی هواداران تیم سابقش دریافت کرده بود، پاسخی جالب داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بدون شک یکی از خوشحال‌ترین بازیکنان اینتر بابت قهرمانی این تیم در سری A، هافبک ترکیه‌ای نراتزوری یعنی هاکان چالهان‌اوغلو بود. تیم او در شبی اسکودتوی بیستم را کسب کرد که توانست رقیب همشهری میلان را در دربی دلامادونینا شکست دهد. برای چالهان‌اوغلو این قهرمانی فرصتی برای جبران همه آن اهانت‌ها و تمسخرهایی بود که از زمان ترک میلان در سال 2021 و پیوستنش به اینتر تحمل کرد.

هواداران میلان و حتی ستاره سوئدی وقت‌ آنها زلاتان ابراهیموویچ دو سال پیش چالهان‌اوغلو را به خاطر ترک تیم قهرمان و پیوستن به نراتزوری مسخره کردند و از آن روز حملات‌شان به ملی‌پوش ترکیه‌ای ادامه پیدا کرد. انتظار می‌رفت حداقل با قهرمانی اینتر، میلانی‌ها برای مدتی دست از سر چالهان‌اوغلو بردارند اما درست عکس این اتفاق رخ داد و در فضای مجازی با القابی همچون «دلقک» و «خائن» به او توهین کردند. این بار اما چالهان‌اوغلو پاسخی جالب به آنها داد. او در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام تصویری از خود در کنار جام قهرمانی سری A و یک هدفون روی گوش‌هایش گذاشت تا نشان دهد به آنچه هواداران میلان پشت سرش فریاد می‌زنند، توجهی ندارد. در کنار این تصویر پیامی با این مضمون هم درج شده است: «همیشه خونسرد، همیشه صبور، همیشه متمرکز و حالا پاداش».

اینتر، دربی و اسکودتو را با هم برد/ ستاره دوم برای نراتزوری

چالهان‌اوغلو در تمام رقابت‌های فصل جاری 36 بازی برای اینتر انجام داده و 13 گل نیز به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان