Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@12:29:56 GMT

سردار باقری: حکمرانی اسلامی گام اساسی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۵۹۶

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی گفت: حکمرانی اسلامی موضوع بسیار مهم، اساسی و به عنوان گام اول است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرلشکر باقری افزود: عدالتی که مطلوب حکومت اسلامی است و می‌تواند موجب رضایت مندی مردم شود، آن چیزی که چند وقتی است به خوبی پیش گرفته شده، هرچند که خوشایند عده‌ای نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی که امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: حکمرانی اسلامی موضوع بسیار مهم و اساسی و به عنوان گام اول است و امید داریم که بتوانیم با آموزش مناسب بتوانیم در این مسیر موفقیت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به انواع حکمرانی‌ها در تاریخ جهان گفت: در تاریخ شاهد انواع حکمرانی‌ها بوده ایم و میان این حکمرانی‌ها تفاوت بسیاری وجود داشته، اما نقطه مشترک آن‌ها این است که این حکمرانی‌ها بر اساس اوامر الهی نبوده است. امروز بر همه آشکار شده که حکمرانی‌ها بر اساس مکاتب انسانی مانند سوسیالیست و لیبرالیسم راه به جایی نمی‌برد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایده جدید حکمرانی را معرفی کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) این ایده را مطرح کرد که بر اساس فرامین الهی می‌شود یک نوع حکومت الهی را تشکیل داد، انقلاب اسلامی با نفس طاغوت داخلی و نفس استکبار جهانی و سردادن شعار نه شرقی و نه غربی تلاش کرد کشور را بر اساس فرامین الهی اداره کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: استفاده از فرامین الهی و بهره برداری از آیات الهی دست مایه درستی است که اگر با صحت کامل صورت گیرد می‌تواند موجب رفاه و آسایش ملت شود. این چنین حکمرانی دو بار در صدر اسلام برقرار شد و بعد از آن افرادی به حکومت رسیدند که هیچ بهره‌ای از اسلام نبرده بودند.

وی قانون مداری را یکی از اصول اساسی در حکومت امام علی (ع) دانست و گفت: اگر قانون حاکم باشد امور بدون فشار پیش می‌رود و نتیجه زودتر حاصل می‌شود.   مسئله بعد پاسخگویی مسئولان به ملت و خداوند متعال است، مسئولان باید خود را در مقابل مردم و خداوند پاسخ گو بدانند و بر عملکرد خود دقت داشته باشند.

سرلشکر باقری شفافیت و مبارزه با سو استفاده از قدرت را از دیگر اصول حکمرانی در اسلام و حکومت حضرت علی (ع) دانست و گفت: عدالت از اصول اساسی در حکومت امام علی (ع) بود و ایشان می‌فرمودند که اگر بیت المال را کابین زنان تان کرده باشید آن‌ها را باز پس می‌گیرم، عدالتی که مطلوب حکومت اسلامی است و می‌تواند موجب رضایت مندی مردم شود، آن چیزی که چند وقتی است به خوبی پیش گرفته شده، هرچند که خوشایند عده‌ای نیامده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مستشاران نظامی پیش از انقلاب در کشور ما اشاره کرد و گفت: در جنگ جهانی دوم ارتش به دلیل اینکه فرمانده هان آن وابسته بودند و به ملت وابستگی نداشتند مقاومتی در برابر متجاوزان نکردند، اما بعد از انقلاب ما توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و بعد از آن با تهدید مستقیم آمریکا مواجه شدیم، در کنار آن با اقدامات منافقین و ترور مواجه شدیم که تعداد زیادی از مردم شریف ما را به شهادت رساندند و بعد از آن با تروریسم فرا منطقه‌ای روبرو بودیم.

سرلشکر باقری افزود: انقلاب اسلامی با همه این تهدیدات و البته تحریم با رهبری امام خمینی ره و مقام معظم رهبری دشمن را کیلومتر‌ها از مرز‌ها دور کرد و امروز در حوزه دفاعی مانند حوزه موشکی و مخابرات حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح منطقه و جهان داریم.

وی با اشاره به موفقیت‌های نیرو‌های مسلح در حوزه نبرد، گفت: نیرو‌های مسلح ما توانستند روش‌های نبرد بومی را طراحی کنند و همچنین یک قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایجاد کند که دشمن را در عرصه‌های مختلف با شکست روبرو کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تبعیت از ولایت فقیه و خودباوری را از دلایل پیروزی‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه نظامی دانست و افزود: ما از شکست‌ها درس گرفته و موفقیت‌ها را گسترش داده و روش‌ها را بدور از تعصب اصلاح کرده و به مردم تکیه داریم و این‌ها موجب پیروزی و پیشرفت عرصه نظامی و دفاعی شده است.

وی افزود: ما امروز به هیچ کشور یا ابر قدرتی وابسته نیستیم و کاملا به خود متکی هستیم و این‌ها بخشی از تجارب ماست؛ البته در عرصه‌های مختلف مانند سیاست خارجی، اقتصادی و ... تجاربی بسیار غنی و ارزشمندی به دست آورده ایم که باید از آن‌ها بهره برداری و نقاط ضعف را تقویت کرد.

سرلشکر باقری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی روش حکمرانی و آینده انقلاب و نظام اسلامی را ترسیم کرده اند که در این مسیر تبعیت از ولایت فقیه و استقامت راه رسیدن به موفقیت است، ایشان جوانان را موتور حرکت انقلاب اسلامی می‌دانند، در بیانات مقام معظم رهبری نظام آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های که در تربیت و آموزش نقش دارند را خطاب قرار داده و بر اهمیت کار آن‌ها تاکید کرده اند، آیا می‌خواهیم آموزش جوانان مان را بر اساس سند وارداتی عمل کنیم و یا اصول و مبانی اسلامی؟

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل دانشگاه حکمرانی را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: آموزش حکمرانی برای آینده و پیش رفت انقلاب اسلامی بسیار مهم است، زیرا نسل اول انقلاب در حال کنار رفتن و روی کار آمدن نسل‌های بعدی انقلاب هستیم پس باید تجارب گرانبهای سال‌های گذشته به آن‌ها منتقل شود.

وی بهره مندی از علوم انسانی غربی را مناسب پیشرفت انقلاب اسلامی ندانست و گفت: علوم غربی و بهره برداری از اساتیدی که علوم غربی را با ظاهری اسلامی به جوانان منتقل کنند نمی‌تواند ما را به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برساند، پس در این مسیر باید هدف را بلند گرفت و با تدوین سرفصل ها، اصول مدیریت و حکمرانی اسلامی را به مسئولان آموخت.

سرلشکر باقری سپری کردن دوران مدیریت حکمرانی اسلامی را برای کلیه مدیرانی که به تازگی به مسئولیت می‌رسند را را بسیار ضروری دانست و گفت: ما در نیرو‌های مسلح چند سالی است که آموزش فرماندهانی که به تازگی به مسئولیت رسیده اند را پیش گرفته ایم و به نتایج بسیار خوب و مطلوبی رسیده ایم، این دوره آموزشی موجب می‌شود فرماندهان با آنچه پیش از آن‌ها گذشته آشنا شوند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حکمرانی اسلامی سردار باقری همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی ارتش است که به‌همین مناسبت آیین مشترک نیرو‌های مسلح در استان بوشهر همگام با دیگر نقاط کشور برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین با تبریک روز ارتش گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش قهرمان، سپاه سرافراز و نیرو‌های انتظامی و امنیتی منظومه‌ای از قدرت ملی و اقتدار فراملی را برای ایران اسلامی آفریده‌اند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: با هدایت‌های فرمانده کل قوا، چنان در عرصه دانش مدیریت نظامی و دفاعی، قدرت بالای عملیات سخت میدان در جغرافیای کلان ایران، پیشرفت حاصل شده که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین نیرو‌های مسلح جهان هستند.

او اضافه کرد: طراحی نرم‌افزاری دانش‌بنیان عرصه مدیریت و تولید سخت‌افزار‌های دفاعی و نظامی در برد‌های مختلف، موجب این شده که دیگر کشوری اجازه فکر کردن برای تعرض به مرز‌های ایران را به خود ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: عملیات اقتدارآفرین پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، ضد رژیم منحوس، نامشروع و جعلی صهیونیستی، نشان از قدرت بالای دانش دفاعی و نظامی و توانمندی در عرصه‌های عملیات در جغرافیای وسیع فراملی بود و به همگان نشان داد که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران این‌چنین حماسه‌آفرین و توانمند هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: این آغازی است برای کاری بزرگ در عرصه دفاعی ایران و نشان از اقتدار روزافزون و جامع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد که استان بوشهر استان دارالحماسه و ولایتمدار و خط مقدم مقاومت در تمامی عرصه‌ها است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر هم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره توانسته است در عرصه‌های گوناگون خدمت‌رسانی به مردم ایران حضوری چشمگیر داشته باشد.

امیر صدقی افزود: نیرو‌های هوایی، دریایی، زمینی و پدافند ارتش در لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی و صلابت دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکردند و این تلاش‌ها هرگز فراموش نخواهد شد.

او اضافه کرد: اعلام می‌داریم که ارتشیان دلاور با توکل بر خدا و توجه بقیه‌الله و با فرماندهی فرمانده کل قوا، در کنار دیگر نیرو‌های مسلح از ارزش‌ها و آرمان‌های ایرن اسلامی و انقلاب دفاع کرده و لحظه‌ای در این راه مقدس کوتاهی نخواهیم کرد.

در پایان یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر با انجام رژه و نمایش بخشی از جنگ‌افزارها، آمادگی خود برای دفاع از مرز‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را نشان دادند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج قدرت آفندی و پدافندی هستند
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه