Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از اجرای ۲۰ عنوان برنامه پدافند غیرعامل در سطح مدارس بندر آستارا خبر داد.

«سید سجاد موسوی» از اجرای ۲۰ عنوان برنامه پدافند غیرعامل در سطح مدارس آستارا خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حفظ کشور در بحران احتمالی، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه‌های مقاومت، توسعه و پایداری از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا به برگزاری مانور بمباران هوایی، تخلیه و اسکان اضطراری در دبیرستان دخترانه حضرت الزهرا(س) لوندویل اشاره کرد و افزود: در قالب مانور مذکور دانش‌آموزان با موقعیت‌های بحرانی و چگونگی مدیریت آن آشنا شده و حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، اسکان مصدومان، مواجه با مصدومان فرضی و اطفای آتش‌سوزی را تمرین کردند.

 

وی با اشاره به مشارکت ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهید علی انصاری، شرف، حضرت زینب(س)، یوسف‌آبادی و شهره کریم‌زاده در مسابقه کتاب‌خوانی پدافند غیرعامل، تصریح کرد: ۱۵ دانش‌آموز برتر مسابقه فوق در طول هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل می‌شوند.

 

موسوی افتتاح نمایشگاه نقاشی، خوشنویسی، روزنامه‌ دیواری و عکس را از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته پدافند غیرعامل در محل دبستان غیرانتفاعی اسپیناس و گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه‌های فوق حدود ۱۳۰ اثر هنری با موضوع پدافند غیرعامل به نمایش عموم گذاشته شده بود.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا به حضور ۲۰ نفر از دبیران آمادگی دفاعی مدارس متوسطه دوره اول و دوره دوم در کارگاه آموزشی واکاوی آخرین تهدیدات ملی اشاره کرد و افزود: در کارگاه مذکور که با همکاری سپاه ناحیه برگزار شد، دبیران آمادگی با آخرین تهدیدات سخت ‌افزاری دشمن برای آسیب وارد کردن به زیرساخت‌های کشور آشنا شدند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه شبکه‌های مجازی ظرفیت‌ها و آسیب‌ها ویژه دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره دوم اظهارکرد: کارگاه مذکور با حضور رییس پلیس فتای غرب گیلان در محل سالن اجتماعات کانون حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

موسوی به تجهیز مدارس پروین اعتصامی، شهید بهشتی و هنرستان شهید حاجی‌عباسی به دوربین‌های مدار بسته در طول هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کپسول‌های اطفای حریق مدارس شهری و روستایی نیز در طول هفته پدافند غیرعامل کنترل و موردشارژ مجدد قرار گرفت.

 

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا کارشناسان جمعیت هلال‌ احمر، استاندارد، نیروی انتظامی، گاز و آتش‌نشانی در طول هفته پدافند غیرعامل با حضور در سطح مدارس شهری و روستایی، دانش آموزان را با مباحث پدافندی، امداد و نجات، اطفای ‌حریق و مفاهیم استاندارد آشنا کردند.  

 

موسوی، کارگاه آموزشی تهدیدات زیست‌ محیطی در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی، کارگاه آموزشی انواع بیمه و قوانین آن، کارگاه آموزشی قوانین کار، کارگاه آموزشی پسماندها، تهدیدات و راه‌های مقابله با آن، کارگاه آموزشی جنگ نرم و شبکه‌های مجازی را از دیگر برنامه‌های امسال هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد.   

               

به گزارش شبستان، نواخته شدن زنگ ملی پدافند غیرعامل، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری کلاس‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی برای اولیای دانش‌آموزان با موضوع پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های جانبی آموزش و پرورش شهرستان آستارا در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد خبرگزاری شبستان شبستان یزد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز راهپیمایی 13 آبان اردبیل استان بوشهر بندر آستارا پدافند غیرعامل مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زیرساختهای خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویدادهای ملی و جهانی، از آمادگی استان برای میزبانی رویدادهای ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایتهای دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه های آموزشی هستیم.

معتمدیان گفت: برای پوشش دادن خلاهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروهها و برنامه‌های مختلفی طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهمترین محورهای اقدامات دولت در استان است، افزود: برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم و هر مسیری را که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد، می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان، بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویتهای استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

استاندار آذربایجان‌غربی، کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می کنیم چرا که آموزش و پرورش پله نخست شناسایی جوانان مستعد است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم در این دیدار ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه استاندار آذربایجان‌غربی از فعالیت‌ای دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل برخورداری از ظرفیت های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزشهای پایه در سطح ملی است.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • انهدام سه ریز پرنده در اصفهان
  • جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403