Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی اقلیما در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آلودگی هوا و مشکلات پیش روی مردم گفت: مسئولان برنامه‌ریزی درستی برای مقابله با آلودگی هوا ندارند و اکثر برنامه‌های آنها موقتی و بدون برنامه‌ریزی است به عنوان مثال عنوان می کنند که کودکان، سالمندان و افرادی که کار ضروری ندارند از خانه خارج نشوند که آن هم امکان پذیر نیست چرا که در هنگام آلودگی هوا حتی اگر در خانه نیز باشیم باید از هوای آلوده تنفس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیماری های صعب العلاج از چند سال قبل دو برابر شده است، گفت: به دلیل عدم برنامه‌ریزی برای آلودگی هوا و مشکلاتی که در کلان شهرها وجود دارد بیماری‌هایی مانند سرطان از چند سال قبل آمارشان بیشتر شده است و اگر امروز به فکر رفع مشکلات نباشیم تا چند سال آینده اتفاقات ناگوار تری برای مردم رخ می‌دهد.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم توان خرید خودرو جدید را نداشته باشند و خودروهای فرسوده خریداری کنند که این موضوع نیز باعث بروز آلودگی هوا خواهد شد.

وی در مورد افزایش آسیب های اجتماعی نیز گفت : افزایش تورم و مشکلات اقتصادی باعث شده آسیب های اجتماعی نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته باشد به طوری که شاهد بالا رفتن آمار طلاق ، بیکاری، اعتیاد، فحشاء و غیره هستیم.

اقلیما اظهار داشت: مردی که سرپرست خانوار است و قبلا با یک شیفت کار می توانست از عهده مخارج خانواده خود بر بیاید الان مجبور است سه شیفت کار کند که این خود باعث می‌شود که در خانه و خانواده فرزند و همسر خود دور باشد که به تبع آن مشکلاتی در خانواده ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه ریشه آسیب‌های اجتماعی مشکلات اقتصادی است گفت : اگر حقوق متناسب با تورم افزایش پیدا می‌کرد امروز شاهد افزایش فقر و شکاف ایجاد شده در طبقات ضعیف و غنی نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ایران روز به روز فقیرتر می‌شود افزود: اجاره مسکن، خرید خانه، حقوق کارگر و تمامی این موارد باعث می شود تا نتوانیم از عهده مخارج زندگی بر بیاییم و هر روز به زیر خط فقر سقوط می‌کنیم.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: در حال حاضر مسئولان خط فقر را ۵ میلیون تومان اعلام کرده اند، اما آیا کارگری هست که ۵ میلیون تومان حقوق بگیرد؟ این در حالی است که در قانون نیز میزان افزایش حقوق را متناسب با تورم اعلام عنوان کرده و اگر این ‌موضوع عملیاتی می شد امروز نه تنها شاهد افزایش مشکلات معیشتی بلکه آسیب‌های اجتماعی نیز  کاهش پیدا می کرد.

اقلیما با انتقاد از عدم ارائه آمار درست از آسیب‌های اجتماعی گفت: مسئولان هنگامی که می گویند ۲ درصد آمار طلاق کم شده در مقابل نمی گویند چقدر از آمار ازدواج کاهش یافته است اگر آمار درستی در خصوص آسیب ها داشته باشیم شاید بتوانیم برای کاهش آن برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم.

به گفته وی، مسئولان در حاضر پاسخگوی مشکلات ایجاد شده، نیستند به همین دلیل است که با مشکلات زیادی هر روز مواجه می‌شویم.

کد خبر 4769235 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن مددکاران اجتماعی ایران آسیب اجتماعی شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه نیروی انتظامی محسن هاشمی یوم الله 13 آبان بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی مرتضی سلیمی سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل