Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:35:42 GMT

ربیعی: همه ایران نگران زلزله‌زدگان آذربایجان است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۷۴۴

ربیعی: همه ایران نگران زلزله‌زدگان آذربایجان است

علی ربیعی روز دوشنبه در جمع زلزله زدگان روستای ورنکش شهرستان میانه با بیان اینکه به نمایندگی از دولت، سلام رییس جمهوری را تقدیم روستاییان ورنکش می کنم، افزود: خدا جان باختگان این حادثه را رحمت کند؛ این مشیت الهی بوده، اما ما در کنار زلزله زدگان هستیم و احساس همراهی و همدلی داریم که این یکی از پیامدهای این حادثه است و وظیفه خود می دانیم؛ گرچه مصیبت جان باختگان قابل جبران نیست، اما سایر خسارت ها را در اسرع وقت جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یک ساعت از زلزله میانه نگذشته بود که فرماندار، ارتش، سپاه و هلال احمر و مدیریت بحران در منطقه حضور داشتند و این حضور به موقع در منطقه در ادامه کمک به برنامه ریزی های بهتر را آسان نمود.

ربیعی با بیان اینکه برنامه های دولت در میان مدت و کوتاه مدت مقاوم سازی خانه ها بوده است، یادآوری کرد: در این روستا تا حدودی این اقدامات به چشم می خورد و به همین خاطر آسیب کمتری دیده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن مقاوم سازی ها را در روستاهای کشور ادامه می دهد.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت به ساکنان مقیم روستای ورنکش تسهیلات بلاعوض می دهد، اضافه کرد: اعتباری که به عنوان وام های قرض الحسنه در ساخت و سازها پیش بینی شده ، می تواند مشکلات زلزله زدگان را برطرف کند.

به گفته وی خاک برداری و آواربرداری در روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی شروع شده که به زودی به اتمام می رسد.

ربیعی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز خسارت دام ها و دامداری ها بر اثر زلزله را جبران می کند.

وی گفت: بر اساس مصوبه جدید اشتغال و کارآفرینی، اعتباری نیز در این خصوص تخصیص یافته که بر اساس آن به فوریت تسهیلات داده می شود، اما آنچه که مهم است اینکه در چند روز آینده با توجه به سرمای شب روستا، مسئولان نسبت به گرمایش باید بیشتر توجه کنند.

سخنگوی دولت افزود: مسئولان مشکلات را فهرست بندی کرده اند و در این خصوص گرمایش آنها و کیفیت اسکان ابتدایی در اولویت است.

وی در حالیکه سخنان خود را به زبان ترکی ادامه می داد، گفت: تمام ایران نگران شماست و مسئولان هم همین طور؛  مطمئن باشید کل ایران چشم شان به شماست و ناراحتی های شما مشکلات همه است.

ربیعی، ادب، ادارک، شعور و صبر آذربایجانی ها را بی نظیر دانست و افزود: من برای زهرا و ریحانه جان باخته در روستای ورنکش  شعر گفته و گریه کرده ام.

به گفته وی معاون اول رییس جمهوری چهارشنبه یا پنجشنیه هفته جاری برای تکمیل تصمیمات به منطقه زلزله زده آذربایجان سفر می کند  تا ثابت شود زلزله زدگان تنها نیستند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در جمع مردم زلزله زده با قدردانی از سفر سخنگوی دولت به این منطقه، گفت: اینکه پس از ۲ روز تامین هزینه های ساخت و ساز در دولت مصوب می شود، جای قدردانی دارد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: تلاش می کنیم اسکان اضطراری را زود انجام دهیم و اگر کسی چادر نیاز دارد، مراجعه کند.

وی ادامه داد: اقلام و مواد غذایی ۷۲ ساعته دربین زلزله زده ها توزیع شده و امروز نیز جیره یک ماهه غذایی توزیع می شود؛ توزیع بخاری برقی فن دار نیز از امروز آغاز می شود و به هر کدام از زلزله زدگان ۱۰ میلیون تومان پرداخت می شود تا حداکثر تا ۶ ماه آینده هزینه کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: از فردا ۱۰ تیم شهرداری و ۵۰ تیم بنیاد مسکن در ۱۳۷ روستای آسیب دیده جهت ساخت اتاقک برای کسانی که منازلشان تخریب شده است، اقدام می کنند.

وی گفت: ایجاد اماکن موقت نگهداری احشام نیز توسط جهاد کشاورزی در حال اقدام است.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه گذشته در شهرستان میانه ۵ کشته و بیش از ۷۰۰ مصدوم بر جا گذاشت که ۳۲ نفر از مصدومان بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.

شهرستان میانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

برچسب‌ها دولت علی ربیعی میانه زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت علی ربیعی میانه زلزله دولت علی ربیعی میانه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۳۱ دقیقه خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در عمق ۱۳ کیلومتری زمین حوالی خوی اعلام کرده است.

این زلزله در برخی شهرهای آذربایجان شرقی به ویژه تبریز هم احساس شد.

 

دیگر خبرها

  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله خوی خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در آذربایجان
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی را لرزاند