Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:10:43 GMT

بریدن سر دام با پنبه

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۹۹۱

بریدن سر دام با پنبه

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: مرگ و میر و تلفات دام‌هایی که در طی چندین هفته از تخم پنبه تغذیه کرده‌اند به علت مقادیر بالای گوسیپول در جیره آن‌ها مشاهده شده است.

محمد راه‌انجام، امروز 20 آبان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین نشانه از استفاده مقدار زیاد گوسیپول در دام‌ها مسمومیت است، اظهار کرد: گوسیپول ترکیبی پلی فنولیک با فرمول C30H30O و زرد رنگ به صورت ساده و ابتدایی در تخم پنبه وجود دارد که استفاده مقدار زیاد آن در دام‌ها باعث مسمومیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ درمانی برای دام‌هایی که از مسمومیت گوسیپولی رنج می‌برند، وجود ندارد و تنها با کاهش استرس می‌توان تا حدی شرایط را به نفع آن‌ها تغییر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: دامدار موظف است با دیدن چنین مشکلاتی در گله با یک دامپزشک مشورت کند و حیوانات مرده و حتی غذای مورد استفاده آن‌ها را برای تشخیص و آنالیز به آزمایشگاه بفرستد.

راه‌انجام یادآور شد: اگر مسمومیت شدید نباشد، تعدادی از جراحت‌ها با گذشت زمان و حذف مواد دارای گوسیپولی از جیره قابل برگشت هستند.

وی تصریح کرد: خیساندن پنبه دانه، گرم کردن و حرارت دادن پنبه دانه، اصلاح ژنتیکی و بهبود محیط، استفاده از قارچ‌ها، اضافه کردن سولفات آهن دو ظرفیتی و بهبود روش روغن‌کشی از دانه‌ها، روش‌های عملی برای کاستن یا از بین بردن گوسیپول سمی است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خاطرنشان کرد: چنانچه تخم پنبه یا کنجاله تخم پنبه به صورت توده‌ای خریداری شود قبل از مصرف باید مورد آزمایش قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسموميت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم اسرائیل!

ارتش رژیم صهیونیستی از مسمومیت ۱۳۰ نظامی خود در پایگاه آموزشی نیتسانیم واقع در حد فاصل عسقلان و اشدود خبر داد.

به گزارش تسنیم، یسرائیل هیوم عصر جمعه در خبری اعلام کرد، ۱۳۰ نظامی و فرمانده موجود در پایگاه آموزشی نیستانیم دچار مسمومیت شدند که وضعیت ۱۷ نفر از آنها شدید گزارش شده است.

براساس این گزارش این مسمومیت نیمه‌های شب چهارشنبه و بامداد پنج شنبه رخ داد و تا این لحظه ۴۷ نفر از این نظامیان همچنان قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نیستند.

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید این خبر گفت به دنبال مشخص کردن منبع این غذای مسموم است که هم نیرو‌های آموزشی و نظامیان کادر را دچار مشکل کرده است.

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم اسرائیل!
  • مسمومیت 130 سرباز اسرائیلی
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند