Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:17:49 GMT

اصلاح‌گری از ضروریات امر به معروف و نهی از منکر است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۸۵۶۰

اصلاح‌گری از ضروریات امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال ‌و بختیاری گفت: اصلاح‌گری، دغدغه و انگیزه‌مندی از ضروریات امر به معروف و نهی از منکر است و انگیزه هم از ترس و ایمان ناشی می‌شود؛ باید بدانیم که اگر ما انگیزه نداشته باشیم، دشمن همواره انگیزه دارد.

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام ۲۰ آبان‌ماه در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرکرد با اشاره به قرار داشتن در ایام آغاز امامت امام عصر(عج) و میلاد پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: جمع حاضر نیز به عنوان پرچمداران و طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در راستای اصلاح جامعه گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمر به معروف و ناهی از منکر را مصلح جامعه خواند و افزود: در بیانات مقام معظم رهبری داریم که اول‌مصلح و اول‌آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند است که مصلحان بشری، یعنی پیامبران و جانشینانش را به عنوان مصلحان در میان انسان‌ها مشخص می‌کند و کسانی که انگیزه‌مندِ راه نیافتن منکر و فساد در جامعه و نشر معروفات باشند، ادامه‌دهنده راه پیامبران و مصلحان هستند.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: اگر کسی بگوید مؤمن هستم اما در مورد نشر فساد و گناه در جامعه بی‌تفاوت باشد، صداقت به خرج نداده است چرا که مؤمن اهل عمل به دستورات خداوند است و باید از درون جوشش و دغدغه داشته باشد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به داستان صالح پیامبر به عنوان یکی از مصلحان عالم که در سوره نمل بیان شده است، گفت: این پیامبر به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر مأمور شد قوم ثمود را به توحید دعوت کند تا از مستکبران دور شوند و راه خدا را پیشه سازند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه بیان کرد: قوم ثمود در قبال این دعوت به توحید دو دسته شدند و دعوت او را نپذیرفتند بلکه حضرت صالح را مورد استهزاء و تحقیر و توهین قرار دادند اما این پیامبر دست از دعوت بر نداشت و چند باره آنان را به راه صلاح دعوت کرد.

وی خطاب به طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، گفت: راه ما نیز راه صالح پیامبر است چرا که راه ما تقویت حسنات و تضعیف منکرات در جامعه است همچنان که شهدا نیز این راه را با عمل، طی کردند و در برابر طاغوت زمان از جانشان گذشتند.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: اصلاح‌گری، دغدغه و انگیزه‌مندی از ضروریات امر به معروف و نهی از منکر است و انگیزه هم از ترس و ایمان ناشی می‌شود؛ باید بدانیم که اگر ما انگیزه نداشته باشیم، دشمن همواره انگیزه دارد.

وی با تمجید از طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای محله‌بندی شهر، گفت: در هر کوچه‌ای از شهر باید آمران به معروف و ناهیان از منکران از اهالی همان کوچه حضور داشته باشند و دغدغه‌مند این موضوع باشند.

حجت‌الاسلام نکونام خطاب به طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر استان تأکید کرد: به طور مداوم با دبیرخانه و ستاد امر به معروف در ارتباط باشید و مسائل را به خود بنده اطلاع بدهید چرا که اگر انگیزه‌مند باشید، جلوی بسیاری از مسائل در شهر گرفته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه امر به معروف نیازمند تشکیلات و حمایت است، تصریح کرد: همه باید در کنار هم برای این موضوع تلاش کنیم و در این راه زبان نرم و لین را با حداقل درگیری و تنش همواره در دستور کار قرار بدهیم.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه با چالش منکر و فساد در جامعه روبرو هستیم که بخشی از اصلاح امور بر عهده دستگاه‌های قضایی و فرهنگی بر عهده دارند اما طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر نقشی به مراتب مهم‌تر است.

در ادامه سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مطلوب بودن وضعیت استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وضعیت استان مرتبا رصد می‌شود و علاوه بر مسئولان عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سایر دلسوزان انقلاب نیز در مواقع نیاز برای حفظ ارزش‌های انقلاب وارد کار می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان به وجود می‌آید در مقایسه با سایر استان‌ها به مراتب کمتر است و موارد موجود نیز بعضا با تذکرات مجموعه طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعم از رئیس، دبیر، جانشین دبیر، کارشناسان و سایر اعضا، رفع می‌شود.

سردار اکبری با اشاره به محله‌بندی شهر شهرکرد برای سهولت اجرای برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بر اساس این سیاست، شهرکرد به سه محله منظریه، غرب و شرق تقسیم‌بندی شده است که شرح وظایف و نحوه عملکرد برای گروه‌ها و افراد طلایه‌دار در هر محله تدوین و به آن‌ها ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر لسانی بودن بیشتر موارد امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: طلایه‌دارانِ مطالبه‌گر در سطح محلات حضور دارند و با دعوت از مسئولان مشکلات را به آنان گوشزد و مطالبه‌گری می‌کنند که این مأموریت‌ها همواره رصد می‌شوند و در جلساتی که هر سه ماه یکبار در ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر استان تشکیل می‌شود، گزارش‌های مربوط به محلات به سمع و نظر همه اعضا می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری امر به معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی ظهر سه شنبه در نشست علمی تخصصی «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» که در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات در حوزه حجاب و عفاف در کنار مبانی فرهنگی و تبیینی برخورد تحکمی هم لازم است.

وی افزود: مردم استان کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند، البته شاید برخی از جوانان از روی هیجان با این مسئله کنار نیایند اما در نهایت این طرح یک قانون است و باید تمام و کمال اجرا شود.

حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یک ماه اخیر، چندین مورد به مسئله حجاب و عفاف اشاره داشتند و این اهمیت موضوع را می‌رساند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: متأسفانه خیلی از دستگاه‌های فرهنگی استان کردستان به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف در حد شعار عمل کردند و اقدام عملی نداشته‌اند.

وی ابراز داشت: متأسفانه ذهن و روان برخی از مردم کردستان متأثر از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است و این در حالی است که همین شبکه‌ها و فضای مجازی کانون اصلی تربیت افراد شده‌اند و جای مدرسه و خانواده را گرفته‌اند.

حسینی عنوان کرد: استان کردستان جامعه دینداری است و خیلی از خانواده‌های کردستانی با مقابله با بی حجاب‌ها موافق و راضی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، ادامه داد: در اجرای طرح نور اگر برخورد تحکمی مأموران نیروی انتظامی همراه با نرمی گفتار باشد اثرگذارتر است.

وی، عنوان کرد: کسانی هم که در برابر اجرای طرح نور مقاومت می‌کنند لازم است که شناسایی شوند و با دعوت از آنها به حضور در کارگاه‌های آموزشی تخصصی توجیه شوند.

حسینی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اساتید خوبی در اختیار دارد و می‌تواند در توجیه و تبیین حجاب و عفاف به افراد فریب خورده با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مؤثر واقع شود.

کد خبر 6079899

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هری کین: رد شدن توسط آکادمی آرسنال باعث انگیزه من شده است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود