Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:18:55 GMT

حقیقت قرآن نزد اهل‌بیت(ع) قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۸۵۹۸

حقیقت قرآن نزد اهل‌بیت(ع) قرار دارد

آیت‌الله ری‌شهری گفت: حقیقت قرآن نزد اهل‌بیت(ع) قرار دارد کسانی که می‌خواهند با حقیقت قرآن مانوس شوند، حتما باید به اهل‌بیت(ع) رجوع کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمد محمدی ری‌شهری» امروز (دوشنبه، ۲۰ آبان ماه) در آئین تجلیل از حافظان کل قرآن دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بهترین کتابی که انسان می‌تواند با آن انس پیدا کرده و به وسیله آن آرامش به دست آورد قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه شخص مانوس با قرآن کریم از همه انس‌ و الفت‌های دیگر بی‌نیاز است، تاکید کرد: انس به انسان آرامش می‌دهد، فقط خداوند بی‌نیاز از انس و مونس است اما انسان برای کسب آرامش به انس و الفت نیاز دارد که می‌تواند آن را در ارتباط مداوم با قرآن پیدا کند.

 

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن، ابراز کرد: دشمن قصد دارد با شبیخون فرهنگی هویت جوانان ما را از بین ببرد اگر جوانان ما قرآن را مونس خود قرار دهند می‌توانند به سلامت از این دام دشمن عبور کنند.

 

وی با بیان اینکه قرآن گنج بزرگی است که با هیچ ثروتی در دنیا قابل مقایسه نیست، گفت: آنان که به تلاوت و حفظ قرآن می‌پردازند و با آن انس می‌گیرند این گنج بزرگ را در درون سینه خود قرار می‌دهند.

 

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه علم اولین و آخرین نزد اهل‌بیت(ع) قرار دارد، اظهار کرد: حقیقت قرآن نزد اهل‌بیت(ع) قرار دارد کسانی که می‌خواهند با حقیقت قرآن مانوس شوند حتما باید به اهل‌بیت(ع) رجوع کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: بر اساس فرمایش پیامبر(ص) قرآن و اهل‌بیت(ع) تا روز قیامت در کنار یکدیگر قرار دارند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند، برای هدایت باید به این دو با یکدیگر توجه کرد.

 

وی افزود: طی قرون گذشته برخی خواص با فاصله‌گذاری بین قرآن و عترت سبب گمراهی مردم شدند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم نسبت به این دو را در کنار یکدیگر معرفت پیدا می‌کنند.

 

آیت‌الله ری شهری با اشاره به قصد شوم دشمنان درباره انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد:‌ این انقلاب مقدمه ظهور امام عصر(عج) است و جوانان و پیروان ائمه معصومین(ع) حامی آن هستند.

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت شبستان یزد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت رئیس جمهور شیراز سفر رئیس جمهور آیت الله ری شهری قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن

دریافت 131 MB کد خبر 6088156

دیگر خبرها

  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم