Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  انگلیس از سال ۲۰۱۶ تاکنون با طوفان سیاسی شدیدی مواجه شده که چند کابینه را سرنگون و چند انتخابات زودهنگام را در پی داشته است.

نزدیک شدن تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی انگلیس سبب شده تا طوفان برگزیت با سرعت بیشتری در عرصه سیاسی انگلیس به پیش رفته و تغییر رویکردها، انصراف و استعفا‌های متعدد و جنگ‌های لفظی و سیاسی بی شمار و سر ریز شدن اختلاف نظر‌ها به طیف گسترده‌ای از موضوعات از سیاست مهاجرتی تا اقلیمی و مدارس خصوصی را بر ویرانه مجلس این کشور برجای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر تحول موضع گیری احزاب انگلیسی در سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر از نکات عمده و قابل توجه است. احزاب سیاسی انگلیس در تلاش هستند نقش موثری در آرایش سیاسی مجلس عوام متعاقب انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به منظور تاثیرگذاری بر روند برگزیت داشته باشند؛ تصوری که در هنگام تغییر رئیس حزب حاکم «محافظه کار» نیز وجود داشت.

تغییر رویکرد در حزب محافظه کار در بیش از سه سال گذشته بیش از سایر احزاب بوده است. «دیوید کامرون»، نخست وزیر محافظه کار وقت انگلیس که در کمپین باقی ماندن در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کرد، ناچار به برگزاری همه پرسی خروج و کناره گیری از قدرت به دلیل رای ۵۸ درصدی مردم انگلیس به این فرآیند شد.

اکنون محافظه کار‌ها اصلی‌ترین مدعیان برگزیت هستند.

حزب مخالف «کارگر» که «جرمی کوربین»، رئیس آن، منتقد اصلی اتحادیه اروپا بوده و همواره این نهاد را به دلیل بوروکراتیک بودنش مورد نقد قرار داده و نزدیک به ایده فدراسیون اروپا می‌دانست در جولای امسال نشان داد که به ماندن در این اتحادیه تمایل دارد. این حزب در جولای امسال موضوع همه پرسی دوم را مطرح کرد.

«لیبرال دموکرات» اخیرا به حزب خواهان ابقا در اتحادیه اروپا مبدل شده است. به این معنی که در صورت رخ دادن گزینه بعید موفقیت آنان در تشکیل کابینه، آن‌ها روند خروج را معکوس خواهند کرد. انتظار می‌رود این حزب برخی از کرسی‌های محافظه کاران در مناطق خواهان ابقا در اتحادیه را از آن خود کند.


حزب «برگزیت» تنها حزبی است که در سال‌های اخیر بر مواضع خود باقی مانده و تنها راه برون رفت از بحران سیاسی اخیر را خروج بدون توافق می‌داند.
حزب «ملی اسکاتلند» نیز در بحبوهه تحولات بر طبل استقلال می‌کوبد. ساکنان اسکاتلند در همه پرسی ۲۰۱۶ خواهان ماندن در اتحادیه اروپا بودند و اکنون با جدی شدن تلاش «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا خواهان استقلال هستند تا بتوانند به عنوان کشوری مستقل در چارچوب اتحادیه باقی بمانند.
احزاب «پلاید کیمرو» ولز و «سبز» نیز از دیگر احزاب خواهان ادامه حضور در اتحادیه اروپا هستند که اخیرا با لیبرال دموکرات‌ها برای حفظ ۶۰ کرسی خود در مجلس توافق کردند تا بتوانند از این طریق مانعی در مسیر تشکیل کابینه جانسون ایجاد کنند.   حزب «دی‌یوپی»، یا همان اتحاد دموکراتیک ایرلند که خواهان باقی ماندن در اتحادیه اروپا است، رقیب سرسختی مانند «شین فین»، بزرگ‌ترین حزب ملی گرا و دومین حزب بزرگ ایرلند شمالی را در مقابل خود می‌بیند. این دو حزب با وجود اختلاف نظر در مورد ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا در مخالفت با هر نوع مرز در دریای ایرلند توافق دارند.
برگزیت تاثیر مستقیمی بر افکار عمومی نیز داشته است. گذشته از تلاش اسکاتلند برای استقلال از انگلیس، مردم انگلیس اعلام کردند به جدایی ایرلند شمالی کمتر از خود موضوع برگزیت اهمیت می‌دهند. براساس نظرسنجی‌ها ۴۱ درصد مردم انگلیس اعلام کردند از جدایی ایرلند شمالی ناراحت نمی‌شوند. منبع: میزان
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برگزیت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استاندار خوزستان گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی ۳۶ ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت؛ اما در دوسال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که طی حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و ۳۱۷ کیلومتر لوله گذاری طی این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

علی اکبر حسینی محراب، گفت: در روز‌های اخیر دو باران شدید و رگباری به فاصه چند ساعت داشتیم که یکی ۱۷.۵ میلیمتر و دیگری ۴۴ میلیمتر بود. در واقع میشود گفت این بارندگی به اندازه ۹۰ درصد بارش سالانه در یزد، ۶۷ درصد بارش سالانه در کرمان و ۷۰ درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد، اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

حسینی محراب اظهار داشت: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جداست؛ در برخی نقاط میشود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد، اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد و باید حتما برنامه ریزی لازم را برای جمع آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌ها به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام دهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به ۱۰ میلیون متر مکعب در اهواز ریزش داشتیم و طبعا تخلیه آن نیاز به زمان داشت و برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات آبگرفتگی‌ها تخلیه شدند.

وی گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی ۳۶ ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت؛ اما در دوسال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که طی حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و ۳۱۷ کیلومتر لوله گذاری طی این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: انشاالله ادامه این طرح با تخصیص بودجه‌های لازم با شتاب بیشتری پیشرفت داشته باشد؛ اجرای این طرح در دفع آب‌های سطحی موثر است با این وجود یک طرح بزرگتری برای دفع آب‌های سطحی لازم داریم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان