Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست از راه اندازی هشت سرویس جدید با مشارکت بخش خصوصی در راستای اجرای طرح تحول دیجیتال پست و ستاپ تا پایان سال خبر داد.

قادری با اعلام این مطلب، افزود: برای راه اندازی این هشت سرویس، پیش از این طی فراخوان، از کسب و کار‌های بخش خصوصی دعوت به همکاری شد، که در حال حاضر با توجه به نهایی شدن مدل تجاری مشارکت با هر یک از این کسب و کارها، تا چند ماه آینده قرارداد راه اندازی سرویس‌ها منعقد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این سرویس‌ها را شامل سامانه‌ مرکز تماس مشتریان، جمع آوری مرسولات پستی از محل استقرار مشتری (مشابه الوپست)، درگاه فروش اینترنتی (گیت‌وی تجارت‌الکترونیک)، یکپارچه‌سازی، پشتیبانی و توسعه سامانه‌های نرم افزاری و زیرساخت‌های سخت افزاری، خدمات سامانه‌های دانشگاهی، نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع کلیه مرسولات خرید و فروش اینترنتی، بازاریابی و بهره برداری از سامانه‌های برخط (وب سرویس های) کدپستی و نشانی مکان محور و پیام‌رسان‌های سازمانی عنوان کرد.

مجری طرح ستاپ با اشاره به فراگیرشدن این طرح در سراسر شبکه پستی، اظهار داشت: در حال حاضر برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه، خوزستان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و شمالی همراهی بیشتری در این زمینه دارند و با برداشتن گام‌های عملی، اقدامات و برنامه‌های خود را در قالب این طرح پیش می‌برند.

به گفته او، برخی استان‌های دیگر از جمله قم، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، همدان و گیلان نیز با ارائه نظرات و دیدگاه‌های مشورتی؛ مجریان و راهبران طرح ستاپ در ستاد شرکت را همراهی و مشارکت می‌کنند.

قادری با تاکید بر اینکه طرح تحول دیجیتال و ستاپ شرکت مبتنی بر زیرساخت‌ها و امکانات فناوری اطلاعات طراحی و پیش بینی شده است، افزود: تجمیع پایگاه‌های داده‌ها که از سال‌ها پیش به عنوان یک هدف دنبال می‌شد، در قالب یکی از مهمترین پروژه‌های طرح تحول تعریف شد و در حال حاضر با نهایی شدن این پروژه می‌توان از تجمیع ۳۸ پایگاه داده کل کشور به یک پایگاه خبر داد.

او یکپارچه‌سازی برخی سامانه‌ها از جمله مدیریت منابع انسانی، بازاریابی و قیمت تمام شده و ساماندهی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری متناسب با خدمات را از دیگر پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد که اجرای آن به پایان رسیده است.

عضو هیئت مدیره با اشاره به اهمیت اجباری شدن کدپستی ده رقمی، تصریح کرد: با توافقی که با شهرداری تهران انجام شده است طی چند ماه آینده، اعمال کدپستی ده رقمی در تمامی فرایند‌های مجوزدهی شهرداری اجباری خواهد شد.

قادری ساماندهی وضعیت اجرای جی نف را نیز یادآور شد و گفت: در چارچوب طرح ستاپ، روش اجرا جی نف، سرعت و دقت به روزرسانی اطلاعات متحول شده و تجاری سازی پایگاه داده‌های کدپستی عملیاتی شده است.

به گفته او، علاوه بر این، نقش شرکت ملی پست به عنوان دبیر کارگروه جی نف با فعال‌تر کردن کمیته‌های استانی و دعوت به مشارکت هرچه بیشتر سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دست اندرکار، پررنگ‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پست ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

شهردار مشهد مقدس از راه‌اندازی سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهار کرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلاً نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است چرا که ویترین خدمات دولت است؛ امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسائل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آن‌ها استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز مشهد به‌عنوان دبیرخانه خلاقیت کلانشهرها تعیین شده و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و … هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

قلندر شریف تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تأثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

وی گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

کد خبر 747677

دیگر خبرها

  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک