Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش پایگاه اینترنتی parabolicarc، قرار است این پرتاب ساعت ۹:۵۶ دقیقه صبح روز دوشنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) از مجموعه پرتاب ماهواره واقع در پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شود. درصورت عدم انجام این پرتاب در روز دوشنبه این پرتاب ساعت ۹:۳۴ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی روز سه شنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهواره‌های استارلینک در ارتفاع ۲۸۰ کیلومتری زمین مستقر می‌شوند و قبل از افزایش مدار، مهندسان شرکت اسپیس ایکس به بررسی داده‌ها می‌پردازند تا اطمینان حاصل کنند که همه ماهواره‌های استارلینک طبق آنچه در نظر گرفته شده، کار می‌کنند. زمانی که این بررسی تمام شد، ماهواره‌ها با استفاده از پیش‌ران‌های یونی خود به مدارهای مورد نظرشان می‌روند. 

اسپیس ایکس در حال توسعه یک سیستم اینترنت باند پهن با تأخیر کم است تا نیاز مصرف کنندگان را در سراسر جهان تامین کند. پروژه استارلینک که متشکل از مجموعه‌ای از ماهواره‌هایی است که در مدار پایین زمین قرار می‌گیرند، اینترنت سریع و قابل اعتمادی را به جمعیت‌هایی ارائه می‌دهد که دسترسی کمی به اینترنت دارند و یا اصلا به اینترنت دسترسی ندارند؛ مانند افرادی که در جوامع روستایی و مکان‌هایی زندگی می‌کنند که خدمات اینترنت در آنجا خیلی گران بوده یا غیرقابل اعتماد است.

شرکت اسپیس ایکس از ماه مه که آخرین ماهواره‌های استارلینک خود را در مدار قرار داد، ظرفیت طیف را برای کاربر از طریق ارتقاء طرحی که استفاده از باندهای Ka و Ku را به حداکثر می‌رساند، افزایش داده است. علاوه بر این، اجزای هر ماهواره ۱۰۰ درصد از بین رفتنی است و بعد از اتمام چرخه عمرشان به سرعت در اتمسفر زمین می‌سوزند.

هدف پروژه استارلینک ارائه اینترنت به بخش‌هایی از آمریکا و کانادا پس از شش پرتاب و گسترش پوشش اینترنت خود در جهان پس از ۲۴ پرتاب است. 

برچسب‌ها هوا و فضا اسپیس ایکس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوا و فضا اسپیس ایکس هوا و فضا اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

وزیر دفاع دولت اسلام‌آباد در شبکه ایکس اظهار داشت که افغانستان منبع تروریسم علیه پاکستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد با وجود تلاش‌های اسلام‌آباد اما حکومت طالبان پیشرفتی در زمینه مبارزه با تروریسم نداشته است.

وی افزود افغانستان منبع تروریسم علیه پاکستان است.

خواجه آصف با انتشار پیامی در ایکس تاکید کرد با توجه به افزایش حوادث تروریستی، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزها احساس می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان افزود مرزهای ما با افغانستان با مرز سنتی تمام جهان متفاوت است و در شرایط کنونی که حکومت طالبان همکاری نمی‌کند بنابراین اسلام‌آباد مجبور نیست که تمام قوانین و قراردادهای بین‌المللی را در این مرز اجرا کند.

طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکنداتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشپاکستان: به‌دنبال منازعه با افغانستان نیستیم

وی پیش از این نیز در شبکه ایکس نوشته بود «پاکستان قاطعانه می‌خواهد که با تمام منابع، تروریسم را از خاکش ریشه‌کن کند. این اتفاق فارغ از این که کابل گروه‌های تروریستی را در خاکش مهار می‌کند یا خیر، روی خواهد داد».

با این حال، حکومت طالبان همواره ضمن رد فعالیت تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان تاکید کرده است افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان سرزنش شود، عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد