Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار اثری جدید درباره سیره رسول خدا(ص)، برگزاری نشست‌های علوم انسانی و بررسی نسبت اخلاق با علم از مهمترین اخبار حوزه اندیشه در بیستمین روز از آبان ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار حوزه اندیشه در بیستمین روز از آبان ۹۸:

 

آغاز دوره قرآنی «نسیم جانان» همزمان با هفته وحدت

 

 

همزمان با ایام مبارک آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن(عج) و آغاز هفته وحدت مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی-قرآنی نسیم جانان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محتوای این دوره که شامل مباحث سبک‌زندگی اسلامی و مشاوره، قرآن و نهج البلاغه است پس از چندین جلسه کارشناسی مشترک میان اداره آموزش و پرورش لواسان و موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح‌الجنان مشخص شد و اقدامات لازم جهت اخذ مجوزهای مربوطه صورت گرفت. 

 

بر پایه این گزارش با نیازسنجی‌های دقیق و مشاوره کارگروه پژوهشی موسسه روح الجنان موضوعات پرکاربردی نظیر مدیریت ارتباط موثر، آسیب شناسی دوران نوجوانی، عوامل گرایش به اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن و ... انتخاب شد که قرار است در سه سطح دانش آموزان، مربیان و والدین کلاس‌های مشاوره و پرسش و پاسخ برگزار شود.


گفتنی است، ویژگی دیگر این دوره برگزاری دوره آشنایی با مفاهیم والای نهج البلاغه است که کمتر به آن پرداخته شده است و این مهم با همکاری بنیاد بین المللی نهج البلاغه محقق می شود.

 

ورود «تاریخ اسلام (۱) سیره رسول خدا(ص)» به بازار نشر

 

کتاب «تاریخ اسلام (۱) سیره رسول خدا(ص)» که به قلم حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی، حجت الاسلام و المسلمین حسین حسینیان مقدم و منصور داداش‌نژاد، اعضای هیئت علمی گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه است به رشته تحریر درآمده است، در دهه سوم آبان سال جاری روانه بازار نشر شد.

 

بهره‌گیری از سنت و سیره رسول خدا (ص) به عنوان یکی از متقن‌ترین آموزه‌های وحیانی و از اساسی‌ترین مؤلفه فرهنگ اسلامی در گرو آگاهی دقیق و عمیق از تاریخ زندگانی آن حضرت است. طبیعی است که درک عظمت تلاش رسول خدا(ص) در گرو ترسیم چهره و سیمای صحیح سیره و تاریخ آن حضرت است. با اینکه نوشته‌های زیادی در تاریخ زندگانی رسول خدا (ص) قلمی شده است، اما هنوز این آثار نتوانسته‌اند جایگاه و عظمت رسول خدا (ص) را به شایستگی ترسیم کنند.

 

این نوشته می‌کوشد با بررسی و بهره‌گیری از نخستین منابع مربوط به زندگانی آن حضرت و با نگاهی جامع‌تر، سطح مطالعات مربوط به ‌تاریخ زندگانی آن حضرت را ارتقاء و زمینه دستیابی طلاب و دانشجویان را به متنی جامع و مختصر در شرح حال زندگانی رسول خدا (ص) فراهم کند.

 

مشخصات این کتاب و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس است.

 

 

 

فرآیند عشق در فلسفه دین زنانه‌نگر بررسی می‌شود

 

نشست «فرآیند عشق در فلسفه دین زنانه‌نگر» با سخنرانی «مریم صانع پور»‌ برگزار می شود.

 

این نشست ۲۷ آبان ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

 

 

برگزاری دومین نشست «نسبت اخلاق با علوم»

 

در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی ماهانه «نسبت اخلاق با علوم»،‌ نشست دوم به همت گروه فلسفه غرب موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

 

نشست دوم اخلاق و علم با ارائه «حسین شیخ رضایی» با موضوع «اخلاق علم و فناوری از دیدگاه فایرابند»؛ ارائه «کیوان الستی» باموضوع «اخلاق علم و استدلال تبعیت از قاعده»، ارائه «احسان شمسی کوشکی» با موضوع «اخلاق در پژوهش و انتشار آثار  پژوهشی» ارائه «حسن میانداری» با موضوع «تکامل اخلاق» برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، این نشست سه شنبه، ۲۱ آبان ساعت ۱۵ تا ۱۸ در موسسه حکمت و فلسفه ایران واقع در خیابان ولیعصر، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان آراکلیان ، پلاک ۴ برگزار می شود.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز شبستان یزد هفته کتاب و کتابخوانی اردبیل رفسنجان کانون های مساجد بسته خبری سبک زندگی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

 دکتر محمود پرهام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: طی حکمی از سوی دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی با راه‌اندازی رشته اخلاق پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت ۵ دانشجو از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ موافقت به عمل آمد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان جذب دانشجویان رشته اخلاق پزشکی از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ افزود: این دانشجویان در مقطع روزانه در دانشکده سلامت و دین مشغول به تحصیل خواهند شد.

دکتر پرهام در پایان یادآورشد: به‌طورکلی جذب دانشجویان بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت به‌صورت روزانه،ظرفیت  مازاد و پردیس بین‌الملل در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌پذیرد که در مقطع کارشناسی ارشد رشته تحصیلی اخلاق پزشکی نیز که در سال جاری برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرش دانشجو خواهیم داشت، به‌صورت روزانه این کار انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • برگزاری دوره مهارتی سرویس و نگهداری تراکتور در مهاباد
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • آیین نکوداشت حکمت الله ملاصالحی برگزار می شود