Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد در نامه‌ای به روحانی، رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، خواستار حل مشکلات دانشجو معلمان از سوی روحانی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد به بهانه حضور رئیس حمهور در این استان در نامه‌ای به روحانی، رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان به مطالبات دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل نامه به شرح زیر است: 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم هیئت امنای دانشگاهیان فرهنگیان، جناب آقای دکتر روحانی

با عنایت به حضور جنابعالی در استان دارالعباده و حسینیه ایران و نیز با عنایت به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله) راجع به توجه و عنایت ویژه به دانشگاه فرهنگین (تربیت معلم سابق) لذا بر آن شدیم بخشی از دغدغه ها، مسائل و مشکلاتی را که بر رسر راه تربیت قشر عظیم الشان معلم و به طور خاص بر سر راه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد را به عرضتان برسانیم:

۱-لغو کلیه بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌های فرهنگیان مطابق با نامه ۲۰۰/۵۳۷۱/۵۰۰۰۰ رسال شده به تمامی مراکز دانشگاه‌های فرهنگیان

۲-کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان به صورت ماهیانه (بالغ بر ۷۰۰ هزار تومان) جهت هزینه‌های رفاهی و تغذیه این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است و تمامی دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه علوم قضایی و خدمات دادگستری، دانشگاه تربیت پاسداری امام حسن، دانشگاه امام محمد باقر وزارت اطلاعات، دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در سراسر کشور از سرانه غذایی و رفاهی مصوب وزارت علوم بهره‌مند هستند، اما این سرانه دولتی شامل حال هیچ یک از دانشجو معلمان در سراسر کشور نمی‌گردد.

۳-با توجه به سونامی بازنشستگی فرهنگیان فرهیخته در سال‌های اخیر و نیز در پی آن جذب حداکثری دانشجو معلمان جوان در دو سال اخیر لازم به ذکر است قریب به اتفاق مراکز دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور فاقد امکانات لازم از لحاظ مختلف نظیر ضعف در امکانات رفاهی، آموزشی، قدیمی بودن امکانات و.. می‌باشند که دانشگاه فرهنگیان یزد واحد برادران (شهیدان پاکنزاد) نیز از مورد ذکر شده فوق مستثنی نیست و ساختمان قدیمی و ۵۰ سال ساخت آن و نیز نبود بودجه لازم جهت بازسازی آن از جمله مواردی است که ان شالله با عنایت شخص جنابعالی حل خواهد شد.

۴-موقعیت جغرافیایی نامساعد و نامناسب دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران یزد و کم لطفی‌های صورت گرفته در جابه جایی آن لازم به ذکر است دانشگاه فرهنگیان یزد واحد فاطمه الزهرا (خواهران) در محروم‌ترین و کم برخوردار امکانات و خدمات رفاهی و شهری در منطقه حسن آباد یزد در حاشیه شهر قرار دارد این دانشگاه در حال حاضر در یک مرکز دبیرستان شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که فاقد حداقل امکانات لازم رفاهی و آموزشی برای دانشجو معلمان و آینده سازان میهمن عزیزمان ایران اسلامی است.

۵-خصوصی سازی آموزش و پرورش برخلاف اصل ۳۰ قانون اساس به طور بی وقفه ادامه داشته و این امر علاوه بر تضییع حقوق اقشار متوسط و ضعیف جامعه باعث احجاف در حق معلمان حق التدریس بسته‌های حمایتی و خرید آموزشی شده است که در مدارس خصوصی مشغول تحصیل اند که استان یزد نیز از این مورد مستثنی نیست.

ریاست محترم جمهور:
مسائل ذکر شده از جمله مسائلی است که روح و روان آینده سازان این مرز و بوم و معلمان جوان میهن عزیزمان ایران اسلامی را خدشه دار نموده است لذا از جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در کشور خواهانیم دستور فرمایید در اسرع وقت به موارد فوق رسیدگی شود.

والسلام علیکم و رحمه الله
رونوشت

حضرت آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد
جناب آقای دکتر طالبی استاندار محترم یزد و ریاست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان یزد
جناب آقای دکتر حسین خنیفر ریاست کل دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور
جناب آقای دکتر منصور دهقان منشادی مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی سفر روحانی به یزد دانشگاه فرهنگیان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در کارگاه خانواده متعالی که با حضور مسئولان و اولیای دانشجویان دانشگاه برگزار شد، محور خوشبختی فرزندان را خانواده‌ها دانست و گفت: اگر مثلث «دانشجو، دانشگاه و خانواده» را در نظر بگیریم همفکری و تعامل بیشتر خانواده‌ها با استادان و دانشگاه در کاستن از خطراتی که دانشجویان را تهدید می‌کند کارساز است.

وی ادامه داد: طرح موضوع خیلی از مشکلات باید نزد روانشناس انجام گیرد و دانشجو به صورت فردی مداوا شود. جوان دارای نشاط، شادابی و مجموعه‌ای از فرصت‌هاست که باید آن را در راه صحیح هدایت کرد و به فضیلت رساند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: راهزنان فکر، عقل و اندیشه جوانان با استفاده از فضای مجازی و شبهه در حال بیمار کردن فرزندانمان هستند و چون در پیشگیری موفق نبودیم در درمان با مشکل مواجه هستیم.

زارع، تمایل به جنس مخالف را یک نیاز طبیعی دانست که در دانشگاه به‌دلیل قرار گرفتن در فضای مختلط بروز می‌کند و والدین نباید نسبت به وجود آن تغافل داشته باشند، در گام نخست دانشجو باید نفس خود را مدیریت کند.

وی افزود: وظیفه مهم دیگری که خداوند بر عهده پدران، مادران و استادان  قرار داده، هدایت و مهیا کردن زمینه ازدواج آنان است، خداوند در آیه ۳۲ سوره نور می‌فرماید: «وانکحوا الایامی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنهم اله من فضله و اله واسع علیم».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: امام صادق (ع) در توضیح این آیه فرمودند که توسعه‌ زندگى در سایه‌ى ازدواج است و کسى که از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند سوءظن برده است.

زارع، فطرت انسان را خداجو و پاک دانست و ادامه داد: گاهی اوقات جوان ما، با شرکت در محیط معنوی مانند راهیان نور، فطرت خداجوی او از خواب غفلت بیدار شده و مسیر خود را شناخته و بیمه می‌شود.

به گزارش آنا، در ادامه این نشست استادان روانشناس دیدگاه‌های خود را در زمینه شناخت و پرورش جوانان مطرح و به سوالات والدین شرکت‌کننده در این کارگاه پاسخ دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری سمنان خواستار افزایش سطح امنیت جاده جندق معلمان شد
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد