Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دو پیشنهاد معاونت گردشگری برای طرح در شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست کمیسیون تخصصی این شورا که امروز دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، به تصویب رسید. تاریخ انتشار: 16:25 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۹۵۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای طرح پیشنهاد‌های معاونت گردشگری با حضور رضا معصومی‌راد رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث‌فرهنگی و اعضای این شورا و نمایندگانی از وزارتخانه‌های‌کشور، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست چهار پیشنهاد معاونت گردشگری مطرح و دو پیشنهاد به تصویب رسید، در پیشنهاد نخست وزاررتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در تهیه یا بازنگری طرح‌های جامع، تفضیلی شهر‌ها و هادی روستاها، متناسب با ظرفیت و مزیت‌های شهر و روستا، تعیین شده توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به پیش‌بینی زمین با کاربری ایجاد فضا‌های گردشگری اقدام کند.

در پیشنهاد دوم، سازمان ملی زمین و مسکن و امور اراضی کشور موظفند به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، قیمت‌گذاری اراضی را براساس شرایط، قبل از اجرای طرح محاسبه کرده و با تقسیط مناسب از مجریان طرح‌ها وصول کنند.

دو پیشنهاد دیگر در جلسات آینده اصلاح و بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی وزارت کشور مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی

محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۰ نفر در دوره‌های تخصصی و عمومی با هدف ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی، ترویج هنر‌های دستی، احیای رشته‌های بومی و اشتغال آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: از این شمار ۶ هزار و ۱۵۹ نفر در رشتته‌های عمومی و ۵۷۱ نفر در دوره‌های تخصصی شرکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این دوره‌های در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بشاگرد، رودان، بندرخمیر و قشم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه