Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: در کشور ۶۸۰ مدرسه استعداد‌های درخشان وجود دارد. در مورد اجرای سند تحول بنیادین هم چنین تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مدرسه‌های استعداد درخشان به دلیل کارایی بالای مدیران و کوچک بودن جامعه آماری، پیشگام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 16:30 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۹۷۸

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فاطمه مهاجرانی در گردهمایی رؤسای ادارات استعداد درخشان و دانش‌پژوهان سراسر کشور در استان سمنان گفت: «دانش‌آموزان تیزهوش نیاز بیشتری برای کار درباره حس وطن‌دوستی دارند که در مورد این مسأله باید به صورت ویژه کار شود. نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدارس استعداد‌های درخشان موجب تقویت روحیه وطن دوستی در بین دانش‌آموزان می‌شود.»

وی ادامه داد: «مدرسه‌های استعداد درخشان باید انسان‌هایی تربیت کنند که در تمام ساحت‌ها نمونه باشند. مدیران مدرسه‌های سمپاد نباید فقط به علم‌آموزی دانش‌آموزان توجه کنند، بلکه باید در کنار تعلیم و تربیت به بخش‌های دیگر مانند هنر و مهارت نیز توجه داشته باشند.»

فاطمه مهاجرانی افزود: «دانش‌آموزان تیزهوش و نُخبه علاقه به هنر دارند، اما محیط مدرسه دارای نشانه‌های آثار هنری نیست. در مدارس استعداد‌های درخشان باید آثار هنری که بیانگر هویت ایرانی و اسلامی است نصب شود تا این هویت در دل و جان دانش‌آموز ایرانی شکل بگیرد. کشور دارای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و باید هویت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان شکل داده شود و یکی از مؤثرترین ابزار‌ها برای تحقق این رویکرد استفاده از هنر است.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «در کشور ۶۸۰ مدرسه استعداد‌های درخشان وجود دارد. در مورد اجرای سند تحول بنیادین هم چنین تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مدرسه‌های استعداد درخشان به دلیل کارایی بالای مدیران و کوچک بودن جامعه آماری، پیشگام هستند.»

وی افزود: «انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه‌های استعداد درخشان براساس ارزیابی عملکرد انجام شود و عملکرد مدیرانی که تمرکز به سمت کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی دارند یک نقطه ضعف قلمداد می‌شود و باید با این معیار‌ها در انتخاب مدیر هوشیار بود. مدیر مدرسه سمپاد باید برنامه‌ریز و به مسائل پرورشی نیز توجه ویژه داشته باشد.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور مهاجرانی استعدادهای درخشان عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا محمدحسینی از ثبت نام دکتری بدون آزمون استعداد‌های درخشان سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از روز شنبه یکم اردیبهشت ماه تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ثبت‌نام کنند. وی اظهارکرد: داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس http://www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل‌های درخواستی اقدام کنند. مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند. وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۳ هزار دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۴۱۸ نفر از این تعداد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد