Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:08:01 GMT

ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر سیل تخریب می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۰۰۲۶

ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر سیل تخریب می شوند

ایسنا/همدان فرماندار همدان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر سیل با هماهنگی مقام قضایی تخریب خواهد شد به طوریکه دو ساختمان در قاسم آباد و محدوده رودخانه بر خلاف میل باطنی روز گذشته تخریب شد.

حسین افشاری دوشنبه ۲۰ آبان در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان شهرستان آمادگی نسبی برای مقابله با حوادثی که ذیل مدیریت بحران تعریف می شود را دارند، خاطرنشان کرد: قاسم آباد به علت وجود فاضلاب شهری یکی از نقاط اصلی حادثه خیز است که در بارندگی های اخیر بازهم دچار آبگرفتگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه پنج رودخانه در مسیر قهاوند مورد بررسی قرار گرفته و کانال ها لایروبی شده اند، ادامه داد: برخی از راه ها در گذشته خاکی بودند و اکنون به جاده های اصلی تبدیل شده اند و ضرورت دارد که بررسی های کارشناسانه در این مورد صورت بگیرد.

افشاری خطاب به مسئولان تأکید کرد: به محض این که کارها از روال عادی خارج شد باید همه در حوزه استحفاظی خود حضور پیدا کنند و در مرحله مقابله خسارت را به حداقل برسانند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در مدیریت بحران حرف اول را هماهنگی می زند، تصریح کرد: سیل برگردان ها نیز طبق نظر مشاوران به دانشگاه های علوم پزشکی ابن سینا و بوعلی سینا وارد می شود که این دو مسیر آسیب پذیر هستند.

برخی آتش سوزی ها در شهریورماه امسال به قدری سهمگین بود که در صورت تعلل عوامل آتش نشانی بسیاری از باغ ها در آتش سوزی می سوختند.

۱۹۱۱ واحد مسکونی از تسهیلات بلاعوض بهره مند شده اند

معاون عمرانی فرمانداری همدان نیز گفت: اعتبارات ابلاغی شهرستان همدان از محل مواد ۱۰ و ۱۲ حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مبادله شده که از این رقم دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آب و فاضلاب روستایی، ۱۶۲ میلیون تومان اداره برق، ۵۵۰ میلیون تومان راهداری و حمل و نقل جاده ای، چهار میلیارد تومان شهرداری، ۲۵۰ میلیون تومان شهرداری مریانج، ۳۰۰ میلیون شهرداری قهاوند، ۱۵۰ میلیون تومان شهرداری جورقان و ۵۰۰ میلیون تومان برای بنیاد مسکن و روستاهای حیران و کورکهریز و یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون برای منابع آب و لایروبی کانال ها درنظر گرفته شده است.

رضا زمانی با بیان اینکه اقدامات و تسهیلات بنیاد مسکن در حال حاضر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک های بلاعوضی بوده که برای هزار و ۴۲۳ واحد در شهرستان همدان پرداخت شده است، ادامه داد: ۴۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در قالب هزار و ۹۱۱ واحد مساکن شهری و روستایی در قالب تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله ابلاغ شده است.

زمانی تأکید کرد: جهادکشاورزی نیز بعد از سیلاب سامانه سجاد ثبت کرد و تعداد ۶۰۷ فقره در کل شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۳۶۸ پرونده به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده و ۲۵۳ پرونده زراعی منتظر تأیید پژوهشگاه فضایی هستند.

وی با بیان اینکه ۸۲ میلیارد تسهیلات بلاعوض به استان همدان ابلاغ شده که ۱۱ و ۳ دهم به شهرستان همدان اعطا شده که دو میلیارد از این تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت نیز ۱۰۲ میلیارد تومان ابلاغ شده که سهم شهرستان ۱۴.۲ میلیارد است که از این رقم ۳.۷ دهم از آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه در هنگام بارش، چهار مورد بازدید از رودخانه های شهرستان، فعالسازی مدیریت بحران شهرداری ها، هماهنگی برای مانورهای زلزله، بازدید از رودخانه های عباس آباد، خضر، حیدره، دره مرادبیگ، مانورهای فرودگاه، راه آهن و کارگروه سیلاب در راستای مدیریت بحران در شهرستان انجام شده است.

نماینده سازمان بازرسی نیز با بیان اینکه از ۳۱ بحران دنیا ۱۴ بحران در ایران و ۱۰ مورد در همدان رخ می دهد که سیل، زلزله، رعد و برق، بیماری های مشترک، تگرگ زدگی و غیره در همدان اتفاق می افتاد، گفت: اولین و مهمترین سوالی که داشتیم این بود که برای دفعه بعد چند درصد آمادگی ایجاد می کنیم؟ اگر دوباره بحران یا رخ دهد انتظار مردم از ما چیست؟

نباتی با بیان اینکه یکی از عمده ترین اشکالاتی که در هنگام سیل رخ می دهد، ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و شهرها بوده است که باید از قبل پیگیری می شد، اظهار کرد: دسترسی به مراکز درمانی و خارج از استان در مواقع خاص و بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه در سیلاب گذشته هرچه آب بود به سمت فرودگاه رفته بود در حالیکه آنجا باید نقطه خروجی ما می بود.

نباتی با بیان اینکه تاب آوری یکی از نکات مهم درون سازمانی است، تأکید کرد: مردم باید در هنگام بحران خیالشان راحت باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیر مجاز سیلاب استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی

همزمان با فرسایشی شدن جنگ میان روسیه و اوکراین و نبود هیچ روزنه ای برای پایان دادن به این بحران، روز گذشته رییس جمهور چین از اقدام دیپلماتیک این کشور برای پایان دادن به این تنش خبر داد. طرح جدید پکن که در دیدار شی جین‌پینگ، با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان رونمایی شد شامل چهار بند است: حفظ صلح و ثبات و اجتناب از بهره‌برداری خودخواهانه در مسئله اوکراین برای طرف های غربی، کاهش درگیری  و بستر سازی برای تعدیل و آرام سازی تنش بین کی یف و مسکو، خودداری از افزایش تنش و تلاش برای احیای صلح و کاهش آثار منفی بر اقتصاد جهان به ویژه در صنایع جهانی و زنجیره تامین مواد غذایی.

گام دیپلماتیک در حالی است که اژدهای زرد سال گذشته طرحی 9 ماده ای برای حل  بحران اوکراین ارائه داد اما به دلیل فاصله داشتن با واقعیت های میدانی از جمله تغییرات ژئوپلوتیک کنونی نتیجه ای در بر نداشت. با این تفاسیر به نظر پکن از مطرح کردن این جدید چند هدف را دنبال می کند؟ نخست اینکه در شرایط فعلی چین در سطح بین الملل همواره خود را بعنوان کشوری که در حال تبدیل شدن به یک ابر قدرت جهانی است قلمداد می کند و  تلاش دارد مسئله نظم چینی را در جهان فراهم کند. در این مسیر و برای اجرای این هدف، مقدماتی شامل؛ موضوعات امنیت و توسعه تمدن جهانی را مطرح می کند. پکن سعی دارد رویکرد خود را درباره بحران های جهانی از جمله جنگ اوکراین نشان دهد و سعی دارد در چارچوپ ابتکار امنیت جهانی از طریق گفتگو و مذاکره در کنار سازمان ملل نقش های میانجی گری را ایفا نماید. چین طی سال های گذشته طرح هایی را هم در راستای معماری جدید خاورمیانه ارائه داده و حتی سعی داشته در طی ماه های گذشته در مسئله فلسطین هم نقش آفرینی نماید. هرچند که پکن در موضوع سوریه و حتی  روابط تهران و ریاض تا حدودی نقش آفرینی کرد اما این ابتکارات را با هدف نشان دادن چهره چین بعنوان یک کشور صلح طلب در جهان بوده، مقامات پکن در صدد هستند نظم چینی را با حفظ محوریت سازمان ملل تحت عنوان ایفا نمایند.

با توجه به طرح چهار بندی جدیدی که چین روز گذشته مطرح کرده، ممکن است در عمل این کشور با چالش هایی مواجه شود اما چین قصد دارد مسیر بازنگری و توسعه دیپلماسی و قدرت بین المللی خود را به جهان نشان دهد. در این میان چین برای اینکه به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شود نیازمند یک حامی استراتژیک در عرصه بین المللی است و بهترین کشور برای پکن، روسیه است چراکه می تواند از ظرفیت مسکو برای تبدیل شدن به یک کشور ابرقدرت استفاده نماید. اما از زمان شکل گیری بحران اوکراین، چین این اقدام را تله ای از سوی غرب برای نابودی و تضعیف روسیه می داند چراکه گام بعدی واشنگتن و ناتو نزاع با چین خواهد بود. در این مسیر پکن از ابتدای جنگ اوکراین بعنوان شریک و متحد استراتژیک روسیه کمک های نظامی و تسلیحاتی  زیادی به مسکو داشته است اما همزمان این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی به خصوص آمریکا خودش را بعنوان یک بازیگر بی طرف در جهان معرفی می کند و در صدد هست هر چه سریع تر بحران اوکراین حل شود تا فشارهای غرب بر روسیه کاهش یابد و اگر در آینده بین پکن و واشنگتن درگیری ایجاد بگیرد روسیه بعنوان یک پشتوانه قوی در کنار چین در برابر آمریکا بایستد.  امروز ایالات متحده آمریکا بخشی از بحران اوکراین تلقی می شود. غرب بر روی اوکراین قمار کرده و فرضش بر این است که کی یف در برابر مسکو  در جنگ موفق شود مرز جدید تمدن غربی با تمدن روسی مشخص خواهد شد؛ در واقع مقدمه ای برای خیلی از دیگر موضوعات است و ممکن است پروژه غربی سازی جهان شکل جدیدی به خود بگیرد و ما شاهد یک دوره جدید در روابط بین الملل باشیم که با تداوم غربی شدن همراه باشد. اما اگر غرب در اوکراین شکست بخورد به اعتبار و وجهه اروپا و ایالات متحده  آمریکا  آسیب زیادی وارد خواهد شد چراکه واشنگتن  در مسیرهای آینده از جمله چالش با چین دچار مشکل  خواهد شد و ما با افول هژمونی قدرت آمریکا در جهان مواجه خواهیم شد.

دیگر خبرها

  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • ۱۴۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی بخش رودهن تخریب شد
  • برخورد با ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ های همدان
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در همدان
  • برخورد قانونی با ۷۴۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان ️