Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز -‌دوشنبه- به گام جدید ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان داد. 

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از اقدام ایران در زمینه تاسیسات فوردو بسیار نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «در این زمینه منتظر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم. پس از بررسی این گزارش موضع خود را اعلام خواهیم کرد.»

موگرینی همچنین از احتمال برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در این رابطه خبر داد. 

پیشتر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: گام‌های جدید ایران در مسیر کاهش تعهدات برجامی در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. محور اصلی جلسه درباره امنیت خلیج فارس و کاهش تنش در منطقه خواهد بود. تحولات اخیر اجرای برجام و گزارش اخیر سازمان انرژی اتمی در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند

روزنامه چاپ اتریش به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد اوکراین ممکن است به گذرگاهی مناسب برای افراط گرایان خشن تبدیل شده باشد که به دنبال ورود به اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش ایسنا، رسانه اتریشی هایته خبر داده تعداد زیادی از تروریست‌های مظنون از طریق خاک اوکراین به این اتحادیه اروپا سفر کرده‌اند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این روزنامه همچنین به دستگیری ۲ تبعه تاجیکستانی و چچنی در دسامبر گذشته میلادی در آلمان و اتریش به ظن توطئه برای حمله تروریستی در وین اشاره کرده است. این مظنونان به دنبال حمله به کلیسای سنت استفان در وین بودند و می خواستند از کلاشنیکف و مواد منفجره استفاده کنند.

این روزنامه از قول مقام‌های اجرای قانون نوشت، مظنونان بخشی از یک شبکه گسترده‌تر تروریستی موسوم به «داعش خراسان» بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، این گروه ترویستی همچنین مسئول حمله تروریستی جمعه گذشته به سالن کنسرت کروکوس مسکو است که ۱۳۷ کشته و بیش از ۱۸۰ زخمی برجای گذاشت.

دادستان‌های اتریشی در ماه دسامبر گفته بودند که مظنونان توطئه وین «بسیار رادیکال» بودند، عقاید مشترک داشتند و ظاهرا بخشی از شبکه‌ای بودند که در اواخر سال ۲۰۲۳ حملاتی را در کلن و مادرید برنامه ریزی می‌کرد.

روزنامه هایته اتریش همچنین نوشت، این مظنونان تروریستی بدون آنکه کسی متوجه شود، از طریق خاک اوکراین وارد اروپا شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است