Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عربستان در آستانه واگذاری سهام شرکت دولیت سعودی آرامکو با مشکلی به نام افت قیمت نفت روبه‌رو شده است که در این راه نیز با دشواری‌هایی روبه‌روست که تمایل اندک روس‌ها برای ادامه کاهش بیشتر قیمت نفت از جمله آنهاست.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در امور مالی، همانند کمدی، زمان‌بندی در راس امور است، اگر زمان‌بندی به درستی انجام شود، سرمایه‌گذاران کف دست شما هستند اما اگر این کار اشتباه انجام شود، سکوت پس از آن دردناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عربستان سرانجام روی صحنه آمده تا سهام شرکت دولتی سعودی آرامکو را عرضه کند. از قضا، قیمت‌گذاری سهام آرامکو درست زمانی است که نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تصمیم‌گیری درباره گام بعدی در راهبرد افزایش قیمت نفت، برگزار می‌شود.
دشوار است که این اتفاق را مسئله‌ای جز دردسر برای عربستان تلقی کنیم. این کشور برای دستیابی به بهترین قیمت برای سهام آرامکو، باید جلو ضعف قیمت نفت را بگیرد. با این همه، این مسئله عربستان را برابر تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک، که سهم خود را در کاهش تولید نفت به خوبی ایفا نکرده‌اند، یعنی روسیه و عراق، آسیب‌پذیر می‌کند. عراق و روسیه ترجیح داده‌اند بگذارند عربستان، کویت و امارات بیشتر بار کاهش تولید نفت را به دوش بکشند.
عربستان و بانکداران این کشور در نقطه‌ای دشوار قرار دارند، زیرا تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاران احتمالی آرامکو را راضی کنند این شرکت، سهمی نابرابر از کاهش تولید نفت را به دوش نخواهد کشید اما قانع کردن این سرمایه‌گذاران، حتی در شرایط بهتر از این، آسان نیست.
اگرچه برای آرامکو ضروری است جلو افت قیمت نفت را بگیرد، این مسئله نیز برای این شرکت مهم است که ناچار نشود بیش از این تولید نفت خود را کاهش دهد.
روسیه و عراق به‌خوبی از این فشار بر عربستان برای افزایش قیمت نفت به دلیل نزدیک شدن عرضه سهام آرامکو آگاه هستند. اگر آنها از پذیرش سهم خود از کاهش تولید نفت خودداری کنند، می‌دانند که عربستان ناچار است کاهش بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد

امشب گفت وگوی ویژه خبری به بررسی راهکارهای تحقق شعار سال با به کارگیری ابزارهای مالی با حضور محمودی اصل کارشناس اقتصادی، بالسینی کارشناس اقتصادی و نعمتی اقتصاد دان بحث وبررسی شد.

محمودی اصل کارشناس اقتصادی  با بیان اینکه  ما در سال ۹۹ حاشیه سود سی و شش درصد داشتیم گفت:  امسال سود سهام عدالت پنجاه درصد کاهش پیدا کرده است و انگیزه های سرمایه گذاری در تولید کاهش پیدا کرده است و ما باید فشار بر تولید را با برنامه های کارشناسی حداقل کنیم.

وی افزود:  در ایران  مالیات بر سودا گری را نداریم  این در حالی که سوداگری در کشور ما باید تنبیه شود. رانت خوار و سوداگر مشوق دارند و فشاری بر آنها نیست.

وی در پاسخ به  این سوال راهکار اصلی برای جلوگیری از سودا گری چیست  گفت:   زمانی محدودیت در معادلات اجرایی شود  و تمامی  معاملات رصد شود دیگری انگیزه ای برای سوداگری وجود نخواهد داشت .همچنین زمانی که مالیات نجومی از سوداگر  اخذ کنیم  حاشیه سود تولید نصف خواهد شد.

محمودی اصل با بیان اینکه  برای اینکه منابع به سمت تولید برود باید حاشیه سود بیشتر شود گفت: در مرحله اول باید تولید و سرمایه گذاری توجیه داشته باشد  اما در حال حاضر  شاهد آن هستیم که حاشیه سود  توجیه مناسبی ندارد. 

وی افزود: اکنون صادرات باید تقویت شود چراکه انگیزه صادرات کاهش پیدا کرده است و واردات اکنون در حال تشویق شدن است که این یک سیکل معیوب است.

او گفت: نرخ خوراک ما دو و نیم برابر جهانی است. تمامی  این موارد بر تولید و صادرات فشار خواهد آورد.

محمودی اصل با  بیان اینکه اکنون برای ایجاد اطمینان ساز و کار باید معقول باشد‌ و اقدامات کارشناسی باید صورت گیرد افزود: ما میتوانیم کالا های همگن مانند شمش را در بازار بورس وارد کنیم همچنین طلا و دلار اگر در جای امنی باشد میتواند  وارد این بازار شود  بنابراین برای ورود به این بازار باید  ابزارهای تشویقی قرار دهیم و اعلام کنیم سپرده گذاران در این بازار از مالیات معاف می شوند.

محمودی اصل گفت: ما اکنون در وضعیتی هستیم که تولید کننده ها به بازار طلا و مسکن وارد میشوند و نقدینگی  کافی برای وارد شدن به بازار بورس وجود ندارد.

در ادامه بالسینی کارشناس اقتصادی گفت: هر چه که کمک کنیم  طلا های موجود در خانواده ها وارددسیستم بانکی و بازار سرمایه شود به اقتصاد کشور کمک می شود چراکه  آنچه که در کشور ما به عنوان ارز خانگی از آن یاد میشود حجم قابل توجهی است.

بالسینی افزود: آنچه که کمک خواهد کرد دارایی های با ارزش وارد بازار شود  آن  است که چشم انداز های خوبی  ايجاد شود و چشم انداز اقتصادی ما مثبت شود.

وی گفت: باید بتوان ساز و کاری  تهیه کرد که منابع خرد وارد بازار سرمایه شود و اگر این اقدام انجام شود ما خواهیم  توانست  بخشی از ارز را وارد بازار کنیم.

در ادامه نعمتی اقتصاد دان گفت: بخش زیادی از مردم برای حفظ قدرت خرید خود  به سمت کنز میروند  بنابراین ما باید ابتدا پول خود را  که ارزش خود را از دست داده است اصلاح کنیم.

وی افزود: ورود به صندوق های طلا میتواند به تولید کننده های طلای کشور کمک کند  چراکه  در چند وقت اخیر با مشکلاتی  مواجه بودند.

او گفت:  اگر ما بتوانیم نظام پرداختی بر اساس طلا مطرح کنیم و این اطمینان خاطر برای مردم به وجود آید بخس عمده ای از دارایی های مردم وارد این بازار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • سهام پایه سرخابی‌ ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد
  • سهام پایه سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد