Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، نرخ تورم تولیدکننده (شاخص بهای تولیدکننده) از جمله شاخص‌های قیمتی است که در بررسی روند سطح قیمت‌ها بررسی می‌شود و یکی از معیارهایی است که برای سنجش عملکرد اقتصادی، از سطح عمومی قیمت‌ها محاسبه و منتشر می‌شود. این شاخص، قیمت کالاها در کارخانه و مبدا تولید را در نظر می‌گیرد و با بررسی این شاخص می‌توان از سطح تغییر قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات مصرفی یا تورم مطلع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تورم تولید مرغداری‌های صنعتی

نرخ تورم تولید محصولات مرغداری‌های صنعتی در چهار فصل منتهی به تابستان ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۵۹.۶ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه بهار ۹۸ کاهش ۰.۹ درصدی داشته است.

نرخ تورم بخش مرغداری‌های صنعتی در تابستان امسال نسبت به بهار به ۱۱.۹ درصد رسید و می‌توان گفت که ۳۰.۸ درصد رشد یافته است.

نرخ تورم تولید مرغداری‌های صنعتی در تابسان ۱۳۹۸ به ۳۷.۲ درصد رسید و بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که نسبت به تابستان سال گذشته ۱۹.۱ درصد کم شده است. یعنی میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید اقلام خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٨ نسبت به تابستان ١٣٩٧، حدود ٣٧.٢ درصد افزایش دارد.

نرخ تورم تولید محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به تابستان ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۹.۶ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم تولید گاوداری‌های صنعتی

نرخ تورم تولیدکنند بخش گاودارهای صنعتی در تابستان امسال نسبت به بهار به ٢ درصد رسید که در مقایسه با مدت مشابه فصل گذشته، ۲.۵ درصد کاهش دارد.

نرخ تورم تولید گاودارهای صنعتی در تابستان امسال نسبت به تابستان ۱۳۹۷ (تورم نقطه به نقطه) ۵۳.۹ درصد شد که نسبت به مدت مشابه فصل گذشته ۴.۳۶ درصد کم شده است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری های صنعتی به ازای تولید اقلام خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٨ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٧، معادل ۵۳.۹ درصد افزایش دارد.

نرخ تورم تولیدکننده محصولات گاودارهای صنعتی در چهار فصل منتهی به تابستان ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۲.۵ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه فصل گذشته ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها