Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز، پلیس یونان به سوی دانشجویانی که به تعطیلی یکی از دانشگاه‌های برجسته آتن اعتراض داشتند گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

بنا به گفته شاهدان، حدود ۲۰۰ دانشجو در خارج از محوطه دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن در حال برگزاری تظاهرات بودند و ده‌ها نفر با شکستن در‌های ورودی به حیاط جلویی دانشگاه وارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس برای متفرق ساختن آن‌ها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های صوتی استفاده کرد. برخی از دانشجویان نیز در پاسخ به این حرکت پلیس شعار‌هایی را سردادند و سنگ به سوی آن‌ها پرتاب کردند.

درگیری امروز پس از آن صورت گرفت که روز گذشته پلیس یونان به منظور توقیف برخی از مواردی که به گفته آن‌ها در تظاهرات‌های خشونت‌آمیز استفاده می‌شود به این دانشگاه یورش برد و تعدادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داد.

پس از این اتفاق، مقامات این دانشگاه تصمیم گرفتند به مدت یک هفته آن را تعطیل کنند که این امر موجب نارضارتی دانشجویان شد.

از اوایل سال جاری میلادی که دولت محافظه‌کار یونان قانون حریم علمی را لغو کرد، این نخستین بار است که پلیس این کشور با دانشجویان در داخل ساختمان دانشگاهی درگیر می‌شود. احزاب چپ‌گرا می‌گویند حریم علمی مانع ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه‌ها می‌شود و از آزادی بیان دانشجویان محفظت می‌کند. اما دولت محافظه‌کار که در ماه ژانویه در این کشور به قدرت رسید این قانون را با این توجیه که پوششی است برای بی‌قانونی لغو کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حمله با چاقو به یک کشیش در کلیسا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت. پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است. این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد که طی آن فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد. این حمله منجر به تظاهرات استرالیایی‌ها برای گرفتن مهاجم و مجازات خیابانی‌اش شد که به درگیری پلیس و این استرالیایی‌ها انجامید. لحظات حمله و لحظات درگیری معترضین با پلیس را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • لحظات حمله با چاقو به یک کشیش در کلیسا