Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان و مدیران بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، امروز در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حجاج ایرانی در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به بیان روایتی در خصوص اهمیت مسئولیت‌پذیری پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) در سخن نورانی خویش می‌فرمایند که «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» همه ما در حیطه کاری که برعهده گرفته‌ایم، مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم. هر کجا اختیار و پذیرش وظیفه وجود داشته باشد، پاسخگوئی و مسئولیت هم به همراه دارد.

وی افزود: همه ما باید در خصوص کاری که برعهده گرفته‌ایم، خودمان را ارزیابی کنیم. این ارزیابی نشان دهنده این است اگر مشکلاتی در مسیر کارمان وجود دارد، با برنامه‌ریزی و بهسازی می‌توانیم آن را برطرف کنیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خوشبختانه ارزیابی که در خصوص حج تمتع و اربعین ۹۸ صورت گرفت، نشان می‌دهد موفقیت‌هایی وجود دارد؛ البته برخی مشکلات در این مسیر هست که باید آسیب‌شناسی و بررسی کرد تا برای برنامه‌های سال آینده این مشکلات و آسیب‌ها برطرف شوند.

بیشتر بخوانید: نرخ اجاره هتل در حج ۹۸ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

وی در ادامه از اقدام موفق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در حج تمتع و اربعین ۹۸ در خصوص اعزام زائران ایرانی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی امسال به‌خوبی عمل کرد، آمار ثبت‌شده، کاهش میزان تأخیر پرواز‌ها در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.

در ادامه این جلسه آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از روند برنامه‌های اجرایی حج تمتع و اربعین ارائه و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بحث آسیب‌شناسی حج ۹۸ را در استان‌ها انجام داده‌ایم و تا پایان آبان ماه این موضوع به نتیجه نهایی خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات یادآور شد: با ایجاد امنیت بهتر شهر‌های زیارتی اعزام زائران عتبات عالیات از سرگرفته خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی از ارائه برخی کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط این سازمان در شهر‌های زلزله‌زده خبر داد.

در ادامه این جلسه موضوع کلیات حج ۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آقای اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گزارشی در این خصوص ارائه کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ان‌شاءالله در بهمن‌ماه ثبت‌نام زائران حج ۹۹ را کلید خواهیم زد و بدیهی است بخشی از اقدامات مقدماتی بایسته پیش از این تاریخ به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از ثبت نام زائران حج ۹۹ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج‌ و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه اواسط خردادماه انجام می‌شود، گفت: ظرفیت اعزامی برای کاروان‌های حج‌تمتع در استان، هزار و ۹۸۰ نفر است که در حال حاضر هزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج‌تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌های اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق‌شناس افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از اعلام اولویت‌های مربوط به حج تمتع امسال، ثبت‌نام در کاروان‌ها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه‌های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خردادماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پرواز‌های بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: روند آموزشی حجاج از هفته‌های گذشته آغاز شده و زائران در دوره‌هایی که تمهید شده، حضور می‌یابند تا روند انجام مناسک، موارد موردنیاز در عربستان و همچنین ضرورت‌های زیارت و حضور در سرزمین‌ وحی را فرا بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف