Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمکی با تأکید بر اینکه باید با ارائه پکیج های آموزشی در جهت رفع مشکلات درمانی مردم گام برداریم؛ از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، سعید نمکی عصر امروز( 20 آبان) در جریان بازدید از بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان بیان کرد:  از 380 هزار مرگ سالیانه درکشور حدود 313 هزار بر اثر بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در کشور که امسال انجام شد؛ گفت: تقریبا بالای 95 درصد طرح کنترل فشار خون در کشور انجام شد و قابل ستایش است؛ در طول 100 سال خیلی از زیرساخت ها برای درمان در نظام سلامت مهیا کردیم اما مردم باید به سمت پیشگیری بروند.

 

 

نمکی با بیان اینکه اعتیاد یک عامل اصلی نیست و یک نشانه است که باید ریشه و درمان آن را پیدا کرد؛ بیان کرد: در زمینه پیشگیری و درمان امید زندگی را بالا بردیم اما کیفیت زندگی ها مطلوب نیست و به سمت ورزش منظم و بهداشت روان مردم برویم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: باید با ارائه پکیج های آموزشی در جهت رفع مشکلات درمانی مردم گام برداریم و در این راستا معاونت های وزارت خانه و دانشگاه های علوم پزشکی برنامه توسعه 5 ساله را تدوین و بنویسند تا در وزارتخانه زیرساخت های مورد نیاز را تصویب کنیم؛ در کشور ایران نمی توان گفت که استان های البرز، گیلان و... باید با مدل استان کرمان درمان شوند.

 

 

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جامعه روان پریشی و افسردگی در سالمندان است و بسیاری در جوانی پیر می شوند همچنین بحث سلامت مردان و سلامت افراد ساکن حاشیه شهرها باید جدی گرفته شود.

 

 

وی گفت: باید فکری به حال جامعه غمگین کرد؛ طرحی به عنوان هر خانه یک پایگاه سلامت است در سمنان و قزوین استارت می خورد تا سلامت جامعه را افزایش دهیم و این الگو را در کشور توسعه دهیم؛ باید آموزش پزشک خانواده جزو لاینفک ما باشد، اینکه خرج پژوهش کنیم و راهکار جدید در نظام خدمات ارائه ندهیم پول ما هدر رفته است؛ مقاله و تحقیقات مشکل مملکت را به طور کلی حل نمی کند باید گره گشا باشند هنوز در بحث پژوهش ماندیم گرچه معتقدم مقاله مؤثر است اما با مقاله نمی شود مملکت را اداره کرد.

 

 

نمکی نظارت مستمر را در بحث درمان و بیمارستان ها به خصوص در شب مورد تأکید قرار داد و گفت: سیستم پویای نظارت و سرکشی مستمر باشد؛ رزیدنت ها در درمان باید موفق باشند و جلب رضایت مردم را اصل قرار دهید تا نارسایی ها رفع شود.

 

 

وی بر توسعه بخش دولتی حوزه درمان با کمک بخش خصوصی تأکید کرد و با بیان اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نشود؛ در بخش بیمه ها هم گفت: از زمانی که وزارت خانه را تحویل گرفتم بیمه تأمین اجتماعی به ما 10 هزار میلیارد تومان بدهکار بود که با تعامل و بستن قرارداد بخشی از این طلب گرفته شده که باعث می شود گردش نقدینگی در مجموعه درمان ایجاد شود.

 

 

نمکی خاطرنشان کرد: در باب بیمه سلامت نیز امسال ترمز هزینه ها را کشیدیم و با راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت امسال 20 درصد هزینه های بیمه سلامت کاهش پیدا خواهد کرد؛ امسال گرچه سخت ترین سال اقتصادی بعد از انقلاب است اما راهی جز مدیریت منابع و صرفه جویی نداریم.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان یزد خبرگزاری شبستان رئیس جمهور استان بوشهر مساجد رفسنجان وزیر بهداشت و درمان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رامین نسیمی دوست تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود