Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد از مهار آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در بلوار آموزگار این شهر توسط آتش‌نشان چندین ایستگاه عملیاتی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد سبحانی گفت: عصر امروز دوشنبه در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از یکی از واحدهای مسکونی در طبقه پنجم، یک برج ۹۶ واحدی ۱۲ طبقه در بلوار آموزگار، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان و خودروهای سبک و سنگین اطفاء حریق و نردبان‌های ویژه نجات افراد را از چندین ایستگاه به‌محل حادثه اعزام کرد که آتش‌نشانان با حضور در محل، موفق به‌مهار آتش‌سوزی این واحد مسکونی و نجات ۴۰ نفر از ساکنین این برج مسکونی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سرپرست معاونت عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد افزود: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسیده و علت دقیق آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی مشهد آموزگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: آتش‌نشانان شهر در سال ۱۴۰۲، به ۲۶۸ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حوادث آتش سوزی در آستارا حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۶ نیروی انسانی، ۶ خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی آستارا در سال ۱۴۰۲، به ۳۳۳ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر طی این مدت، به ۲۶۸ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش‌سوزی ۲۶ مورد منزل مسکونی، ۲۳ مورد تجاری، انباری و دکه، یک مورد مراکز خدماتی نظامی، ۱۸۲ مورد جنگل و فضای سبز، ۱۶ مورد وسایل نقلیه موتوری، شش مورد حریق خودرو، پنج مورد ترانس برق و ۹ مورد گاز پیک‌نیک بوده است.

نعمتی تصریح کرد: سال گذشته ۳۴ مرحله آموزش نکات ایمنی از سوی واحد آتش نشانی آستارا به شهروندان ارائه و موجب شد تا سال ۱۴۰۲ وقوع حوادث آتش سوزی در آستارا حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی گفت: حدود ۸۰ درصد از منازل مسکونی و ۴۰ درصد واحدهای تجاری در شهر آستارا فاقد بیمه آتش سوزی است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل و محل کار خود اقدام کنند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا اظهار کرد: آتش‌نشانی آستارا در ۴۴ مورد نجات افراد از آسانسور، ۸ مورد نجات افراد محبوس در اتاق خواب، ۱۳ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

نعمتی کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش آتش‌نشانان شهر دانست و گفت: شهر توریستی و گردشگرپذیر آستارا نیازمند دو ایستگاه آتش نشانی دیگر با امکانات و تجهیزات به‌روز است.

کد خبر 740079

دیگر خبرها

  • مهار آتش در کارگاه شیرینی پزی
  • آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت
  • آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت/ سقف ۲ خانه سوخت
  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • لحظه برخورد کشتی با پل ۱۰ کیلومتری | سقوط هولناک خودروها به دریا و مرگ چندین نفر + فیلم
  • تصاویر برخورد کشتی با پل ۱۰ کیلومتری | سقوط هولناک خودروها به دریا و مرگ چندین نفر