Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر استان عصر دوشنبه با حضور حسن آصفی مدیرعامل و معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت در این جمعیت به امضا رسید.

حسن آصفی در این زمینه اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای تعامل و گسترش همکاری ها و به منظور کمک به توسعه فعالیت سازمانهای مردم نهاد و شکوفایی استعدادها و ظرفیت های موجود در این تشکل ها برای ارایه خدمات داوطلبانه به جامعه و ایفای نقش موثر در مدیریت بحران و اجرای احکام برنامه پنج ساله منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امضای این تفاهم نامه را با هدف توسعه خدمات بشردوستانه، داوطلبانه و جامعه محور دانست و گفت: کوشش و تعامل مشترک به منظور ارتقاء سطح تاب آوری جامعه در زمان قبل، حین و بعد از وقوع بحران طبیعی و اعتلای فرهنگ داوطلبی و مسئولیت پذیری اجتماعی با بستر سازی برای مشارکت و ایفای نقش و سازمان های مردم نهاد در فعالیت های بشردوستانه از اهداف دیگر انعقاد این تفاهم نامه است.

آصفی یادآورشد: این تفاهم نامه زمینه های همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و امکان بهره مندی سازمان های مردم نهاد از ظرفیت قانونی موجود در جمعیت هلال احمر در خصوص نیروهای داوطلب، ارایه آموزش های عمومی و تخصصی امداد و نجات، پایه داوطلبی، تامین و اعزام مربی جهت آموزش اعضاء و کارکنان به منظور تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر، همکاری برای تشکیل مرکز هماهنگی، مداخله و تاب آوری در هنگام حوادث و بحران ها را تامین می کند.

وی افزود: فعالیت در زمینه های بشردوستانه، داوطلبانه، محرومیت زدایی و مدیریت بحران در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و تامین امکانات و پشتیبانی لازم به منظور اجرای پروژه های خیرخواهانه و بشر دوستانه با توجه به اولویت های نیازسنجی و مکان سنجی صورت گرفته از طرف جمعیت هلال احمر در زمان عادی و بروز بحران دیگر زمینه های همکاری بین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان های مردم نهاد را فراهم خواهد کرد.

آصفی زمینه های همکاری سازمان های مردم نهاد را در این تفاهم نامه در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی بیان کرد و گفت: حمایت از آسیب دیدگان با ارائه کمک های نقدی و غیرنقدی از طریق جمعیت هلال احمر در زمان حوادث و سوانح، برنامه ریزی و همکاری با جمعیت هلال احمر برای جمع آوری و هدایت کمک های مردمی، تلاش برای ایجاد شبکه های ارتباطی تخصصی سازمان های مردم نهاد، مشارکت فعال، موثر و همه جانبه در امر توسعه و گسترش آموزش همگانی و افزایش تاب آوری جامعه و کمک به تامین تجهیزات، امکانات و ماشین آلات مورد نیاز برای مداخله تخصصی در مدیریت بحران از زمینه های همکاری سازمانهای مردم نهاد با این جمعیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: انعقاد این تفاهم نامه زمینه همکاری مشترک در برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمندسازی، همکاری و مشارکت در راه اندازی خانه هلال، مشارکت در برگزاری همایش ها، نشست های هم اندیشی، میزگردهای تخصصی و مانورهای دورمیزی، میدانی و تخصصی مدیریت بحران و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در جلب مشارکت های مردمی و اجرای پروژه ها و طرح های ملی در مواقع عادی و بروز حوادث و سوانح به منظور حمایت از آسیب دیدگان و اقشار آسیب پذیر را در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی فراهم می کند.
 

کد خبر 4769640

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر قزوین تفاهم نامه یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان بیرجند شیراز پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۹۹۶ راننده قزوینی در پویش به رفت

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین گفت: پویش به رفت با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز سال جاری اجرا شد تا با کاهش میزان مرگ و میر و خسارات وارده نوروز بهتری را برای مردم کشورمان رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: رانندگان در این پویش با آگاه شدن از عواقب حرکات پر خطر، متعهد می‌شوند تا با رانندگی ایمن جان خود و عزیزانشان را از خطر مصون نگاه دارند.

صبوری با بیان اینکه رانندگان در این پویش باید از هرگونه اقدامات مخاطره آمیز خودداری کنند، بیان کرد: رعایت سرعت مجاز و سبقت ممنوع، توقف در حین استفاده از تلفن همراه، توقف در حین خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی برای خود و سرنشینان و استراحت ۱۵ دقیقه‌ای پس از هر ۱.۵ ساعت رانندگی از جمله محور‌های میثاق نامه پویش به رفت با رانندگان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین همچنین اضافه کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی و طرح خدمات بشر دوستانه طرح نوروزی در خصوص مباحثی از جمله اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و راهنمایی مسافران به نقاط ایمن در ۹ هزار و ۵۸۲ مورد اعلام شده است.

وی ادامه داد: بهره مندی پنج هزار و ۸۸ خردسال از فضای دوستدار کودک، مراجعه یک هزار و ۲۲۴ مورد به خیمه‌های نماز و غرفه فرهنگی، ۳۵۹ مراجعه به غرفه طرح یاس، چهار هزار و ۱۱۴ مورد پایش و کنترل فشار خون و توزیع ۳۱۰ بسته غذایی افطاری به مسافران در کنار اقدامات فرهنگی و خدماتی از دیگر کار‌های صورت گرفته در این طرح است.

صبوری بیان کرد: در این طرح‌ها ۴۹ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر قزوین همکاری داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • شرکت ۴۹۹۶ راننده قزوینی در پویش به رفت
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • برخورد زنجیره‌ای در آزادراه قزوین - رشت ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین-رشت با ۱۰ مصدوم