Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:29:20 GMT

صادرات توتون طی 5 ماهه اول امسال 11 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۰۸۸

صادرات توتون طی 5 ماهه اول امسال 11 برابر شد

به گزارش فارس، در 5 ماهه اول امسال 799 تن توتون از کشور صادر شد که در مقایسه با رقم 75.7 تنی صادرات این محصول دخانی در 5 ماهه اول سال گذشته رشد 955.5 درصدی را تجربه کرده است. در این مدت صادرات تنباکو سنتی معادل 47.3 تن بوده که نسبت به 5 ماهه اول سال 97 افت 53.2 درصدی را داشته است. همچنین طی 5 ماهه اول امسال، صادرات تنباکو معسل معادل 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 78 درصدی را به همراه داشته است.

در مورد صادرات سیگارت در 5 ماهه اول امسال نیز باید به عدد 25.3 میلیون نخ از این محصول دخانی اشاره کنیم که در مقایسه 5 ماهه اول سال گذشته 83.1 درصد کاهش داشته است. در بررسی واردات محصولات دخانی طی 5 ماهه اول امسال نیز باید به واردات 518 هزار و 28 تن تنباکو معسل در 5 ماهه اول امسال اشاره کنیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 65.8 درصد کاهش داشته است.

در 5 ماهه اول امسال واحدهای فعال دخانی در کشور 58 مورد بوده است که نسبت به 5 ماهه اول سال گذشته با کاهش 10 واحدی همراه بوده است. در مورد واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به خزانه‌ نیز باید به عدد 63 میلیارد و 677 میلیون تومانی اشاره کنیم که در مقایسه با 5 ماهه اول سال گذشته 92.9 درصد افزایش داشته است.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مستند ایکسونامی ورنکش ذرت های آلوده مارک ویلموتس هشترود شهید تهرانی مقدم اقساط وام طرح ملی مسکن صادرات توتون سیگارت مستند ایکسونامی ورنکش ذرت های آلوده مارک ویلموتس هشترود شهید تهرانی مقدم اقساط وام طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

امتداد - از ابتدای سال تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد.

 

 



کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.



شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار  در تالار  معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!