Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@06:46:03 GMT

نگرانی در مورد جنگ تجاری طلا را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۰۸۹

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه روز جمعه به کمترین میزان در 3 ماه گذشته رسید، در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد توافق تجاری آمریکا و چین و چشم‌انداز کند شدن رشد اقتصادی، افزایش یافت.

هر اونس طلا با 4.09 دلار افزایش 1463.09 دلار فروخته شد.

برایان لان، دلال مرکز گلدسیلور سنگاپور گفت: «قیمت طلا اکنون تاحدی پایین است و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند از این فرصت برای خرید طلا استفاده کنند چراکه با توجه به نگرانی‌های در مورد جنگ تجاری و اقتصاد جهان هنوز جای افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لان اضافه کرد خرید طلا از سوی بانک های مرکزی به ویژه چین نیز سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

ترامپ روز شنبه گفت مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق می‌کند که آن توافق برای آمریکا درست باشد.

واشنگتن و پکن توافق کردند تا تعرفه‌ها را به عنوان بخشی از فاز نخست توافق تجاری لغو کنند اما ترامپ بعدا چنین توافقی را تکذیب کرد.

جنگ تجاری بازارهای مالی را به هم ریخته و در مورد رکود اقتصادی جهان نگرانی ایجاد کرده است و قیمت طلا را در سال جاری تا 14 درصد افزایش داده است.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 1.44 درصد کاهش یافت و به 901.19 تن رسید.

خرید فیزیکی طلا در هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان افزایش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مستند ایکسونامی ورنکش ذرت های آلوده مارک ویلموتس هشترود شهید تهرانی مقدم اقساط وام طرح ملی مسکن جنگ تجاری طلا طلای جهانی مستند ایکسونامی ورنکش ذرت های آلوده مارک ویلموتس هشترود شهید تهرانی مقدم اقساط وام طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی، سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد، اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است