Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:35:05 GMT

تلاش برای زدودن زنگار مرگ از چهره شیراز

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۱۴۸

تلاش برای زدودن زنگار مرگ از چهره شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  تک چرخ زدن، حرکات نمایشی زیگزاکی، حرکت در پیاده‌روها، ایجاد صدای ناهنجار، نصب بوق‌هایی که برای موتور سوار هیجان و برای عابران ترس به دنبال دارد و تردد در خطوط ویژه و مسیر‌های دوچرخه، تنها بخشی از تخلف‌های موتورسیکلت سواران است که تقریبا همه افراد روزانه با یکی چند مورد از آن‌ها مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم تصویب و اعمال قوانین سخت برای راکبان متخلف موتورسیکلت، اما این وسیله همچنان در هر مسیر و معبری اعم از پیاده و سواره، عبور ممنوع و یکطرفه، پل و تقاطع، خط ویژه و غیرویژه ... آزادانه تردد کرده و این باور را تقویت می‌کند که موتورسیکلت و راکبش، استثنای قانونی دارد. حال آنکه مدت‌هاست قانون هیچ استثنایی برای راکبان وسایل نقلیه در وقوع هرگونه تخلفی ندارد.

اگرچه در طول سال همایش‌ها، برنامه‌ها و اقداماتی برای کاهش تصادفات ناشی از بی‌قانونی راکبان موتورسیکلت برگزار می‌شود، اما متاسفانه هنوز هم بخش عمده‌ای از آمار بالای تصادفات و مرگ و معلولیت‌های ناشی از حوادث رانندگی به این بخش اختصاص دارد.

طی روز‌های اخیر اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در شیراز، بازخورد خوب شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت، اقدامی که به نظر می‌رسد باید توسط شهرداری تداوم یابد تا شاهد کاهش تصادفات ناشی از وسایل حمل‌ونقل موتوری در سطح شهر شیراز باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در این باره گفت: موتورسیکلت‌های بدون کلاه ایمنی را توقیف کردیم و راکبان پس از دیدن صحنه‌های واقعی تصادفات که توسط دوربین‌های سطح شهر ضبط شده بود و مشاهده اینکه چه حادثه‌ای شاید بدون کلاه ایمنی در انتظار آنهاست، از آن‌ها خواسته شد تا از این پس برای حفظ ایمنی و جان خود و دیگر شهروندان از کلاه ایمنی استفاده کنند.

مجتبی زوربخش عنوان کرد: اهدای کلاه ایمنی به موتورسوران در قالب طرح فوق، برای نخستین بار در کشور توسط بخش آموزش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اجرایی شده است.

او همچنین اضافه کرد که اجرای چنین طرح‌هایی نشان از نقش مهم آموزش در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگ ترافیکی دارد و می‌توان به جای قوه قهریه از در دوستی با موتورسواران وارد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در سطح شهر برای ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش موتورسواران و نهایتا کاهش میزان تصادفات درون شهری در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: نرخ قابل توجهی از تصادفات به موتورسواران برمی‌گردد که در این راستا برای ترویج رعایت موارد ایمنی با توزیع کلاه و با همکاری پلیس راهور به طور مستمر از این پس ادامه می‌یابد.

زوربخش با بیان اینکه سال گذشته نیز ۳۰۰ کلاه ایمنی توزیع شد، گفت: تا پایان امسال و به مناسبت‌های مختلف این اقدام به طور مستمر اجرایی خواهد شد.

او عنوان کرد: برای ارتقای فرهنگ ترافیکی نیز شماره همراه موتورسواران در یک سامانه ثبت شده و پیامک‌های آموزش ترافیکی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که موتورسواران با رعایت قانون به ویژه در کلانشهر شیراز که سیستم‌های غیرموتوری در حال مستقر شدن است و رعایت حقوق شهروندان و عدم تردد در مسیر دوچرخه، ضامن ایمنی تردد خود باشند.

رئیس پلیس راهور شیراز نیز با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت طی شش ماه اول امسال در شیراز به دلیل تخلف راکبان توقیف شد، گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح کلانشهر شیراز تردد می‌کنند.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: حدود ۲۰ درصد از تعداد کل موتورسیکلت‌هایی که در سطح شیراز تردد می‌کنند، فاقد پلاک هستند.
انتهای پیام/م

اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه