Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@11:24:06 GMT

روابط میان اعضای ناتو بی‌رحمانه و خشن است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۶۹۷

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روابط میان اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را «بی‌رحمانه و خشن» توصیف کرد. این در حالی است که «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، پیشتر اعلام کرده بود که اروپا بدون حضور آمریکا نمی‌تواند از خود دفاع کند. 

وی گفت: «روابط در ناتو بی‌رحمانه و خشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این کشور و اروپا نمی‌توانند بدون آمریکا از خود دفاع کنند و در نتیجه بدون حضور واشنگتن نمی‌توان سیاست خارجی و امنیتی را پی گرفت.»

زاخارووا افزود: «متعجم که آن‌ها بناست در برابر چه کسی از خود دفاع کنند. احتمالا در برابر یکدیگر!»

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه ناتو ماریا زاخارووا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا اساساً در حال رقابت هستند تا ببینند چه کسی می‌تواند تسلیحات بیشتری را به اوکراین برساند، درگیری با روسیه را تشدید کند و جنگ جهانی جدید را به راه اندازد.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که پس از تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر تصویب لایحه جدید در مورد کمک به اوکراین، سیاستمداران اروپایی حامی جنگ، می‌خواهند همین اقدام را انجام دهند.

سیارتو افزود که در نتیجه تحویل تسلیحات جدید و میلیاردها یورو دیگر به اوکراین از امروز در دستور کار اروپا قرار گرفت.

سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا امروز گفت که آمریکا ممکن است تا پایان هفته آینده تدارکات نظامی به اوکراین شامل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز را از سر بگیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

کد خبر 6085726

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • فارن پالیسی: ایران و اسرائیل می خواهند از این مرحله تنش عبور کنند/ تل آویو به دنبال تهدید ایران بدون تشدید تنش فعلی بود/ بی ثباتی در وضعیت رابطه میان تهران و تل آویو باقی می ماند