Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمایت میرزاده، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: نحوه پذیرش دانشجویان گروه پزشکی از  سال تحصیلی ۱۳۹۶ تاکنون با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت و ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش برگزار شد.

وی، مصوبه مربوط به امکان تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد به رشته های پزشکی را خلاف قانون اساسی عنوان کرد و یادآورشد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، حتی در مواردی از تغییر رشته، این مصوبه غیرقانونی نیز رعایت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کمیسیون آموزش مجلس، مقرر شد که با افراد متخلف برخورد و به کمیسیون آموزش هم گزارش شود و افرادی که خارج از ضوابط در جایگاهی مشغول به کار یا در رشته‌ای مشغول به تحصیل هستند به شرایط قبل برگردند و مصوبه مزبور نیز لغو شود.

میرزاده به حضور وزیر آموزش پرورش و معاونین وی در کمیسیون نیز اشاره کرد و مطالبات انباشته فرهنگیان خارج از کشور را موضوع این نشست عنوان کرد.

وی به نقل از وزیر آموزش پرورش از آماده پرداخت بودن ۲۵ درصد از مطالبات فرهنگیان خبر داد و گفت: نزدیک به ۷۵ درصد مطالبات انباشته فرهنگیان نیازمند تخصیص بودجه است.

بر اساس امتیاز "فرزندان هیات علمی"، فرزندان هیات علمی دانشگاه آزاد در صورت کسب ۹۰ درصد نمره کل آخرین فرد پذیرفته شده در کنکور، می توانستند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های محل خدمت یکی از والدین خود و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیکترین شهر محل خدمت والدین خود، با تعیین سازمان در همان مقطع و گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب انتقال یابند. آنچه، به صورت خاص، باعث ورود رسانه‌ها به این موضوع شد، این تخلف بود که افرادی بدون رعایت ضوابط، از رشته‌های غیرپزشکی به رشته‌های پزشکی منتقل شده بودند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است

مهدی یزدان پناه شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به اظهارات اخیر برخی مدیران وزارت نیرو درباره تغییر ساعت ادارات برای کنترل مصرف برق گفت: این موضوع ابتدا باید توسط هیات دولت تصویب شود و سپس توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته اظهارات مدیران وزارت نیرو بر مبنای همان مصوبه سال قبل بود، اما ممکن است امسال تغییراتی کند.

 سخنگوی صنعت برق ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ اعلام کرد، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد سال جاری تغییر می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که بر اساس آن ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به‌منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • ساعات کاری ادارات تغییر می کند
  • ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید
  • تغییر ساعات کاری تابستانه فعلا منتفی شد
  • ماجرای تغییر ساعات کاری از خرداد منتفی شد؟
  • تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد
  • ساعت کار ادارات در فصل گرما تغییر می کند؟ | توضیحات مهم مقام دولتی
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است