Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@07:48:22 GMT

توضیح علم الهدی درباره دستگیری روح الله زم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۸۰۸

توضیح علم الهدی درباره دستگیری روح الله زم

صدای ایران-سید احمد علم الهدی صبح امروز در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی مشهد که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، یکی از چالش‌های هتلداران مشهدی را اجرای برنامه‌های تأمین امنیت دانست و اظهار کرد: چندی پیش در نزدیکی دفتر بنده در یکی از همین هتل‌ها تیم تروریستی خطرناکی را دستگیر کردند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا (ع) را برای زائران خارجی باز کرده که حتی بعضی از آن‌ها نیز خراب کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او خطاب به حاضران در این جلسه گفت: در اجرای برنامه‌های امنیتی کمی با حوصله‌تر باشید تا چالشی برای شهر ایجاد نشود.
علم الهدی بیان کرد: برای هر کسی که شناخت الفبایی داشته باشد می‌داند سرمایه گذاری در جریان هتلداری مشهد از نظر جریان اقتصادی توجیه مناسبی ندارد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به صحبت خود با یکی از هتلداران معروف مشهد در خصوص توجیه اقتصادی نداشتن لابی هتلش، گفت: این افراد می‌دانند این سرمایه گذاری توجیه اقتصادی ندارد، اما عده‌ای برای ایجاد محیط‌های گردشگری با محوریت غیراخلاقی اقدام می‌کنند که با آن‌ها مشکلات فراوانی داریم.
او افزود: ایجاد مراکز غیراخلاقی در شهر امام رضا (ع) جنگ با امام رضا (ع) است چرا که می‌خواهند، هویت فرهنگی شهر امام رضا (ع) را از بین ببرند.
باید همه دستگاه‌ها معتقد شوند مشهد مسافر ندارد بلکه زائر دارد
علم الهدی ابراز کرد: امام رضا (ع) در همین دنیا آن‌ها را بیچاره می‌کند چرا که سعی کرده اند مشکلاتی را ایجاد کنند تا هویت شهر را برهم بزنند، اما امام در همان لحظه اول زندگی شان را با ذلت همراه می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: شما کسانی هستید که مهمان خانه برای امام رضا (ع) ساختید، اما در مسئله هتلداری و برخورد با جریان مدیریت هتل دچار اختلاف فرهنگی هستیم که ریشه همه این مشکلات در اختلاط فرهنگی عملکرد‌ها است که هنوز هم حل نشده است.
او با تاکید بر ترویج فرهنگ رضوی، اذعان کرد: باید همه دستگاه‌ها معتقد شوند مشهد شهروند ندارد مجاور دارد، مشهد مسافر ندارد بلکه زائر دارد.
ضرورت ایجاد بخش فرهنگی در هتل‌ها برای آشنایی زائران با فرهنگ زیارت
 علم الهدی افزود: هتلدار مشهدی با هتلدار اصفهانی فرق دارد، مشکلی که با وزارت گردشگری داریم همین اختلاط فرهنگی در برخورد با هتلداران است، جوری با مدیر هتل در مشهد برخورد می‌کنند که در اصفهان با مدیرهتل برخورد می‌کنند، نظام هتلداری مشهد با کشور فرق نکرده است، تا این اختلاط فرهنگی حل نشود ما همچنان مشکل داریم.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مسؤولان در اداره اماکن، مراکز گردشگری و اداری برخوردشان با هتلداران مشهدی همانند نظام سرمایه داری و گردشگری است که سرمایه گذار در یک صنعت سرمایه گذاری کرده است به همین دلیل اینگونه با هتلداران مشهدی برخورد می‌کنند، اما این برخورد‌ها باید متفاوت‌تر باشد.
او ایجاد بخش فرهنگی در هتل‌ها برای آشنایی زائران با فرهنگ زیارت را ضروری دانست و عنوان کرد: شما هتلدار نیستید، مهمان دار امام رضا (ع) هستید، وجود مبارک امام رضا (ع) رسمشان این بود که از مهمان‌ها مطابق شئون خود مهمان‌ها پذیرایی می‌کردند.
 علم الهدی افزود: اگر هتل تبدیل به مهمان خانه شد رسپشن، خدمتگذار و بقیه قسمت‌ها باید با حجاب و شوونات اسلامی باشند فرقی هم بین هتل ۵ ستاره در نقطه بالای مشهد و هتل‌های دیگر ندارد، این اصل اگر در فرهنگ مشهد جا بیفتد فضای شهر بهتر می‌شود.
به نوشته انتخاب نماینده، ولی فقیه با انتقاد از وجود بازار‌های نامتناسب با حرم مطهر در اطراف حرم، اظهار کرد: متاسفانه بازار‌های مشهد پررونق‌ترین بازار‌ها برای فروش جنس‌های خارجی است و هیچ کجا به اندازه مشهد این قدر اجناس تجملی رونق ندارد که در مشهد رونق دارد ما هم که اعتراضی می‌کنیم شروع به بدنام کردن و برچسب چسباندن می‌کنند.
او با اشاره به اینکه بیشتر چالش‌های کشور نشأت گرفته از شهر مشهد است، تصریح کرد: به بنده اطلاع دادند بعد از جریان دستگیری آمدنیوز بیشتر اطلاعات را از همین شهر مشهد به او می‌دادند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سید احمد علم الهدی مشهد آمدنیوز خراسان رضوی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه انتقادات علم الهدی از مجلس بر سر لایحه عفاف و حجاب /مجلس: اطلاعات را از منابع معتبر بگیرید که دچار خطا نشوید/لایحه دستکاری نشده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس شورای اسلامی نوشته است؛

علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:

۱- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.

۲. برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بارها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.

۳. این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.

۳- دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌ بودند.

۴- این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهرهای مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر در حوزه‌های سلبی‌، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب‌بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.

۵- موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان‌، مسأله ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و مومنین روزه‌دار نشوند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884788

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • واکنش رسمی مجلس به علم‌الهدی؛ سخنان منطبق بر واقعیت نیست!
  • دشمن به دنبال فریب مردم و استحاله فرهنگی است
  • واکنش مجلس به صحبت‌های علم الهدی: اظهارات تان صحیح نیست، لایحه حجاب دستکاری نشده
  • پاسخ تند مجلس به علم‌الهدی
  • واکنش مجلس به صحبت های علم الهدی درباره لایحه حجاب | اطلاعات نادرست به ایشان داده اند...
  • جوابیه مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب
  • واکنش روابط عمومی مجلس به سخنان علم‌الهدی؛ منطبق بر واقعیت نیست
  • واکشن مجلس به صحبت‌های علم الهدی و لایحه حجاب
  • پس لرزه انتقادات علم الهدی از مجلس بر سر لایحه عفاف و حجاب /مجلس: اطلاعات را از منابع معتبر بگیرید که دچار خطا نشوید/لایحه دستکاری نشده است