Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:26:04 GMT

افتتاح ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۸۶۹

افتتاح ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال

ایسنا/کرمان وزیر نیرو گفت: آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه ۶ روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد.

"رضا اردکانیان" شامگاه دوشنبه ۲۰ آبان ماه در آئین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان با حضور رییس جمهور گفت: در پنجمین هفته پویش الف_ ب_ ایران، در استان کرمان حضور یافتیم و در این پویش مقرر کردیم که هر هفته یک پروژه در حوزه آب و برق افتتاح کنیم که تا پایان سال ۲۲۷ پروژه در کنار سایر پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل ۱۰ سد ملی در ۶ استان کشور است که ۷۴۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت آب کشور اضافه خواهد کرد ضمن آنکه ۲۶ هزار هکتار از شبکه اصلی آبیاری و زهکشی می شود که جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار روستاییان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وزیر نیرو اضافه کرد: آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه ۶ روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: در قالب این پویش، ۲۹ تصفیه خانه فاضلاب در ۱۶ استان، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند ضمن آنکه ۱۲ تصفیه خانه آب نیز در ۹ استان با جمعیت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پوشش افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین در حوزه برق نیز ۹ نیروگاه حرارتی با ۳ هزار و ۲۸ مگاوات به ظرفیت نصب شده تا پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: تا قبل از سال ۹۲ به طور متوسط هرسال یک هزار و ۷۷۵ مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور اضافه شده است که پس از سال ۹۲، این میزان به ۲۲۰۰ مگاوات به صورت متوسط در هر سال رسیدئو تنها در نیمه دوم امسال با بهره‌برداری از این واحدها بیش از سه هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور اضافه خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه امروز واحد بخار سیکل ترکیبی مدار گهران در این سایت رسما افتتاح شد که امیدواریم تا پایان سال بر طبق برنامه بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی همه را به مدار بیاوریم ادامه داد: با وجود اینکه مباحث مرتبط با نرخ ارز اندکی موجب کندی آهنگ سرمایه‌گذاری در این بخش شده بود، اما هم اکنون در شرایطی هستیم که تا پایان سال، ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۲۷۸ مگاوات به مدار خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: در پنجمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان کرمان افتتاح و عملیات اجرایی یک هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نيرو سفر رییس جمهور به کرمان نیروگاه تجدید پذیر استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این دو واحد گازی در نیروگاه سمنان با سرمایه گذاری بخش خصوصی  راه اندازی شده و برق تولیدی آن 
مجید وفایی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت:  همچنین امروز  ۳۳ مگاوات برق از محل نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی وارد مدار خواهد شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.
وفایی گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه نیروگاهی استان سمنان ۸۶ میلیون یورو و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است

دیگر خبرها

  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور