Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:12:21 GMT

تلاش ما کاستن از آلام و مشکلات مردم زلزله‌زده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۰۶۱

تلاش ما کاستن از آلام و مشکلات مردم زلزله‌زده است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که تمامی تلاش ما کاستن از آلام و مشکلات مردم زلزله‌زده است، گفت: برای تمامی کسانی که خانه‌هایشان تخریب شده یا غیرقابل سکونت بود، چادر اضطراری تحویل داده شده است.

محمدرضا پورمحمدی در جمع مردم ورنکش با بیان این‌که زلزله اخیر آذربایجان شرقی در چهار شهرستان خساراتی به بار آورده است، اظهار کرد: شهرستان‌های میانه و سراب بیشترین میزان خسارت را دارند، دولت محترم در رابطه با چگونگی جبران خسارات به بار آمده و تامین هزینه‌های ساخت وساز، دو روز بعد از زلزله مصوبات خود را تعیین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکل تامین گرمایش در روستای ورنکش، افزود: بخاری‌های برقی فن دار از امروز توزیع شده و این بخاری‌ها می‌توانند این مسئله را تا اسکان موقت برطرف کنند، همچنین پک 72 ساعته معیشتی توزیع شده و از امروز نیز پک یک ماهه معیشتی بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده در راستای مدیریت مسائل و مشکلات زلزله اخیر، گفت: برای افرادی که خانه‌هایشان تخریب شده دو پیشنهاد ارائه داده‌ایم که اولی این است که برای هر خانواده مبلغ 10 میلیون تومان فقط به عنوان اجاره بها تخصیص داده شود تا حداکثر به مدت شش ماه و تا اتمام بازسازی خانه‌ها در خانه اقوام یا همسایه مستقر شوند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: راهکار دوم نیز این است که اطاقک‌هایی مقاوم در ابعاد 10 الی 15 متری به صورت موقت و طی چند روز در کنار خانه هایشان ساخته شود تا بتوانند تا اتمام بازسازی خانه‌ها در آن ساکن شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که 137 روستا در جریان زلزله اخیر آسیب دیدند، گفت: برای هر خانه‌ای که تخریب شده است، وام قرض‌الحسنه 40 میلیونی و 10 میلیون کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد و همچنین برای واحدهای دامی تخریب شده نیز 20 میلیون وام قرض‌الحسنه و پنج میلیون کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که اکنون در اغلب روستاها اماکن موقت نگهداری احشام در حال احداث است، اظهار کرد: مردمان ورنکش بسیار نجیب و صبور هستند و در امدادرسانی‌ها نیز بیشترین کمک را کرده‌اند تا امروز شاهد خسارت جانی بیشتری نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زلزله میانه زلزله آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی