Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر امروز در نشست با اعضای ستاد عالی جشن‌های بهار مهربانی با تاکید بر این مطلب افزود: در حوزه سوگ و مصائب در طول سال برنامه‌های مختلف با موضوعات ریشه‌دار داریم که باید در جشن‌ها و شادکامی‌ها نیز بتوانیم سنتی را ایجاد کنیم تا آیین‌های شادی و سرور به‌اندازه آیین‌های سوگ اهمیت پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بنابراین باید جشن‌ها و شادی‌های اجتماعی را جدی‌تر از گذشته بدانیم و آن را عمیق‌تر و متنوع‌تر کنیم و از این طریق در قالب حوزه‌های شرعی فرصت‌های فردی و اجتماعی بیشتری در زمینه هیجانات شادکامی به مردم بدهیم.

یلدا و مهرگان بخشی از هویت ملی ما است

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در طول سال فضای قابل توجهی از اعیاد مذهبی و ملی داریم که با پرداختن به آنها می‌توان نشاط اجتماعی را افزایش داد. علاوه بر جشن‌های مذهبی و انقلابی باید به جشن‌های ملی مانند جشن یلدا و مهرگان که بخشی از هویت ملی کشور ما است فضا داد و به بازسازی در این زمینه پرداخت.

وی تصریح کرد: اگر به امید و نشاط اجتماعی فکر می‌کنیم باید دریچه‌های تنفس اجتماعی را هم بیشتر کنیم و اینگونه مناسبت‌ها فرصت‌های خوبی را برای مردم، نظام و انقلاب ایجاد می‌کند.

فضای اجتماعی کشور باید بیشتر با شادی مواجه شود

وزیر ارشاد در ادامه تاکید کرد: فضای خیابانی و اجتماعی کشور باید بیشتر با شادی مواجه شود. جامعه ایرانی یک جامعه طناز است ولی این طنازی در درون است که باید به گونه‌ای عمل کنیم که این شادی‌ها در بیرون هم تجلی پیدا کند.

وی در پایان گفت: فرصت های زیادی داریم که با تراکم سازی و زمان آن می توانیم جلوه های بروز و ظهور نشاط اجتماعی را داشته باشیم.

ابتدای این نشست محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی جشن های بهار مهربانی گزارشی از مجموعه اقدامات این ستاد ارائه کرد.

وی گفت: در جلسه ای که هفته گذشته برگزار شد برنامه های اجرایی هفته وحدت و جشن های بهار مهربانی در تهران و سایر استان ها و شهرهای کشور مطرح و وظایف هر نهاد هم تبیین شد.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر گزارشی از مجموعه اقدامات و برنامه های در دست اجرای سازمان خود در جشن های بهار مهربانی ارائه کردند.

فاطمیان پور نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ۲۲ عنوان برنامه در این هفته از سوی این سازمان تدارک دیده شده که با هشتگ بهار مهربانی و من محمد (ص) را دوست دارم دنبال می شود.

وی افزود: اجرای سرود دانش آموزی، گذر مهربانی در ۱۴ نقطه شهر تهران و ارائه خدمات رایگان به مردم مانند موکب ها در این گذرها، نورافشانی در ۹ نقطه از شهر تهران، ۴ کتابگرد هدد با موضوع پیامبر (ص) و ... از جمله برنامه ای این سازمان برای جشن های بهار مهربانی است.

در ادامه سیدعبدالحمید احمدی معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: مجموعه ای از برنامه ها را برای برگزاری در جشن های بهار مهربانی پیش بینی کرده ایم که از آن جمله با  فدراسیون ورزش های زورخانه ای، ورزش های همگانی و ... هماهنگ شده ایم که برنامه ایی را در این حوزه اجرا کنند.

وی افزود: مشارکت عمومی و مردمی در قالب پیاده روی های خانوادگی و برنامه های عمومی از دیگر برنامه هایی است که برای این هفته پیش بینی شده است.

در بخش دیگری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم گفت: همه مراسم های ما در این هفته با رنگ و بوی بهار مهربانی برگزار خواهد شد.

وی در عین حال گفت: این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری در جهت رفع نواقص و مشکلات برگزاری برنامه های این هفته از سوی سایر اعضای حاضر را دارد.

در ادامه حمید قبادی مشاور معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزارشی از مجموعه اقدامات این معاونت در این هفته ارائه کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۴ استان محور فعالیت های ما در این ایام است. از ابتدای ماه ربیع کارهای این حوزه آغاز و تا دو روز آینده هم ادامه دارد.

قبادی گفت: کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی بود که شب گذشته به پایان رسید و در آن ۱۰ شهر و ۲۰ استان و ۴۰ گروه اقوام و مذاهب مختلف کشور حضور داشتند.

وی در عین حال تصریح کرد: حضور گروه های اهل سنت در این جشنواره اتفاق مبارکی بود که می توان از آن به عنوان نمونه وحدت در این ایام یاد کرد.

قبادی ادامه داد: در استان همدان برگزاری جشنواره تئاتر کودرک و نوجوان در حال برگزاری است که ۱۰ استان در آن مشارکت دارند و ۲۶ گروه حضور دارند و ۱۳۵ اجرا هم که تا فردا پایان می یابد، در آن انجام می شود.

وی افزود: امروز هم بیست و دومین جشنواره تئاتر مقاومت به میزبانی خوزستان پایان یافت و تا پایان آبان نیز ۲۰ عنوان کنسرت در تهران در ۳۱ سانس و در ۹ سالن اصلی با ۱۸ گروه موسیقیایی از ۱۸ تا ۲۴ آبان برگزار می کنیم و یک کنسرت بانوان نیز در تالار وحدت از جمله این برنامه ها است.

قبادی برگزاری ۴ عنوان نمایش خیابانی به عنوان رسول مهربانی با همکاری شهردای تهران و جشنواره جایزه مصطفی به میزبانی بنیاد رودکی را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد.

در بخش دیگری نماینده وزارت کشور هم گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت های این وزارتخانه در ایام هفته وحدت و جشن های بهار مهربانی ارائه کرد.

در ادامه احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گزارشی از اقدامات این اداره کل ارائه کرد و گفت: در این ایام ۵۰ برنامه را طراحی کرده ایم.

وی افزود: این برنامه های در قالب برنامه های فرهنگی، هنری و دینی طراحی شده اند و استقبال خوبی از آن ها شده است.

در بخش دیگری نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب گفت: یادمان بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از جمله فعالیت های این هفته خانه کتاب است.

وی افزود: تکریم از نویسندگانی که با موضوع حضرت محمد (ص) آثاری را تولید کرده اند، طرح پاییزه کتاب و نشست های با موضوع کتب منتشر شده در حوزه پیامبر (ص) در خبرگزاری کتاب و ... از دیگر برنامه های این موسسه در این هفته است.

حسینی پور ادامه داد: کتاب هایی که درباره حضرت محمد (ص) از سال ۹۳ تاکنون منتشر شده بالغ بر هزار و ۳۱ عنوان چاپ اول در حوزه بزرگسال و ۲۳۹ عنوان در حوزه کودک است.

دو هزار و ۷۱۸ برنامه در قالب جشن های بهار مهربانی در کشور برگزار می شود

در ادامه علی غیاثی مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در سراسر کشور ارائه کرد.

وی گفت: دو هزار و ۷۱۸ برنامه در قالب جشن های بهار مهربانی در سطح استان های سراسر کشور در این ایام برگزار می شود.

غیاثی ادامه داد: در این ایام ۲۳۴ برنامه موسبقی، ۳۳۰ برنامه محلی، ۹۵ برنامه پاپ، ۱۴۰ نمایشگاه کتاب، ۳۶ برنامه در حوزه عکس، ۴۲ برنامه هنرهای تجسمی، ۶۰ برنامه خوشنویسی در قالب فعالیت های زنده هنری و همچنین ۵۹ برنامه نقاشی، ۱۹ برنامه نگارگری، ۹ برنامه مجسمه سازیف ۵۵ برنامه جشن های غذا، ۱۰۸ برنامه بازی های بومی و محلی و ... از جمله این برنامه ها است.

در ادامه طاهری معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در ایام جشن های بهار مهربانی کاروانی از قم آغاز شده و در حال حاضر در زاهدان است و قرار است بعد از آن به میرجاوه و زهک برود.

وی در عین حال افزود: در این کاروان ها جمعی از مبلغان روحانی نیز حضور دارند.

طاهری ادامه داد: اختتامیه جشنواره ملی قلم روستا در یکی از روستاهای سنندج، برگزاری جشن های بهار مهربانی از سوی کانون های با نام و القاب پیامبر (ص) به صورت ویژه و ... از دیگر برنامه های این ستاد است.

در بخش دیگری قاسم پور معاون اداره کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد، جشنواره دانایی توانایی در حوزه کتاب و کتابخوانی، جشن های متنوع فرهنگی، هنری و تربیتی و ... از جمله برنامه های این وزارتخانه در این ایام است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی، گفت: همه با حفظ اعتدال باید به فریضه امر به معروف و نهی منکر توجه داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در باغ فدک اصفهان، تقارن فرا رسیدن بهار طبیعت با بهار قرآن را گرامی داشت و اظهار داشت: خیزش الهی و تحول اساسی طبیعت در فصل بهار بیانگر آن است که انسان نیز می‌تواند با تلاش شکوفه‌های ایمان را در درون خود بارور کند

وی در ادامه از عوامل برگزاری ستاد دائمی خدمات سفر در شهر تقدیر کرد و افزود: به لحاظ میدانی و بررسی‌های صورت گرفته، برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت اجرایی امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته و برخی کاستی‌ها رفع شده، ولی درعین  حال با وضعیت مطلوب فاصله داریم و لازم است با  تلاش و برنامه‌ریزی مسنجم تر روز به روز زمینه رضایتمندی بیشتر مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر ضرورت احترام به ارزش‌ها و هنجارها گفت: در درجه اول همه ما مسلمانیم و باید در نظر داشته باشیم که تمام آرامش، آسایش، امنیت، عزت خود را مدیون خون شهدایی هستیم که برای ما آن امنیت پایدار را به ارمغان آوردند و لازم است همه از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌های خدمت رسان باید همه تلاش خود را در جهت حفظ امنیت ، سلامت و بهداشت عمومی، رعایت امنیت اخلاقی و هنجارهای اجتماعی به عنوان الزامات زندگی اجتماعی به کار بندند و همه باید به خط قرمزها پایبند باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه فرمان الهی از همه چیز بالاتر است، گفت: هیچ کس حق ندارد به امنیت عمومی و اخلاقی خدشه وارد کند.

وی بر لزوم اجرای حدود الهی در جامعه تاکید کرد و افزود: نیروهای ستاد امر به معروف مومن.انقلابی و مردمی هستند و بدون هیچ‌گونه چشم داشتی و به صورت دلسوزانه در این زمینه فعالیت می‌کنند، لذا همه تشکیلات‌ موظفند ستاد امر به معروف را حمایت کنند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی نیز  تاکید و تصریح کرد: همه با حفظ اعتدال باید به  فریضه امر به معروف و نهی منکر توجه داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند و ضابطین در خصوص روزه‌خواری عملی بدون ملاحظات وفق مقررات برخورد کنند و افراد متهتک و قانون شکن را به مراجع قضایی استان اصفهان تحویل دهند.

انتهای پیام/163/

دیگر خبرها

  • برای تحقق شعار سال، یک جهش برنامه ریزی میان دولت و ملت ضروری است
  • امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود
  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • آغاز پویش پنجشنبه‌های مهربانی در سال ۱۴۰۳
  • رونق گردشگری مذهبی همدان در بهار قرآن و طبیعت
  • همدان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور
  • مازندران، رتبه نخست مقصد گردشگری کشور
  • بخش‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • آیتم‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود