Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه گفت: مذاکراتی درباره برنامه هسته‌ای خود انجام دادیم؛ هیچ کس نباید در مقاصد صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران تردید کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که کشور‌های عربی به تعهدات خودشان در توافق هسته‌ای عمل نکردند.

وی که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد، افزود: «کشور‌های غربی همچنین به وعده‌های خودشان در عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای نیز عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «مذاکراتی درباره برنامه هسته‌ای خود انجام دادیم تا نگرانی‌ها درباره آن را برطرف کنیم و هیچ کس نباید در مقاصد صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران تردید کند.»

عراقچی افزود: «وضعیت تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس برای ما مهم بوده و آماده همکاری با کشور‌های منطقه در این زمینه هستیم.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام در اردیبهشت سال گذشته وعده دادند که می‌توانند اثرات خروج واشنگتن را جبران کرده و ایران را از مزایای وعده‌داده‌شده در برجام برخوردار کنند. با این حال، این وعده‌ها با گذشت نزدیک به ۱۸ ماه عملی نشده‌اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد شبستان یزد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان رئیس جمهور شیراز هفته وحدت برنامه هسته ای ایران سید عباس عراقچی عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است.

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت: مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • ماجراجویی هسته‌ای ایران در فصل دوم برنامه «بی‌واسطه»