Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در توییتی از جمهوریخواهان خواست اسناد مربوط به شهادت شاهدان در جلسه رسیدگی به استیضاح خود را منتشر کرده و مدعی شد مجلس نمایندگان در این متون دستکاری کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در توییتی، ضمن درخواست از جمهوریخواهان برای انتشار اسناد مربوط به شهادت شاهدان در جلسه رسیدگی به استیضاح خود، مدعی شد که مجلس نمایندگان در این متون دستکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته متن شهادت شاهدان در جلسه ای پشت درهای بسته را منتشر کرد و ترامپ در واکنش به آن در صفحه توییتر خود نوشت: آدام شیف دغلباز (رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا) فقط نسخه های دستکاری شده را منتشر می کند.

ترامپ در ادامه این توییت با اشاره به اینکه از مشاهده اسناد مربوطه محروم شده، یادآور شد که جمهوریخواهان باید نسخه خود را منتشر کنند.

این در حالی است که هیچ مدرک مستدلی مبنی بر دستکاری در این متون در دست نیست. این متون به این مساله اشاره دارد که ترامپ چطور با استفاده از قدرت ریاست جمهوری درصدد بهره کشی از یک کشور خارجی برای اهداف سیاسی خود برآمده است.

هیچ یک از جمهوریخواهان آمریکا در مورد وجود اشتباه در این اسناد ابراز گله و شکایت نکرده اند.

«گرت هاک» گزارشگر شبکه «ام اس ان بی سی» در توییتی اعلام کرد که جمهوریخواهانی که در جلسه شهادت استیضاح ترامپ حضور داشتند، معتقدند که اسناد منتشر شده، کامل و واقعی است.

فرآیند تحقیق در مورد استیضاح ترامپ از زمانی کلید خورد که یک افشاگر موضوع تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش را فاش کرد.

نام این افشاگر، «اریک چاراملا» عنوان شده است. نشریه واشنگتن اگزماینر گزارش داد که چاراملا اکتبر ۲۰۱۶ میلادی میهمان «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در ضیافت ناهار وزارت امور خارجه ایالات متحده برای نخست وزیر وقت ایتالیا بوده است.

بایدن به همراه «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا میزبانی ضیافت آن زمان برای «متیو رنزی» نخست وزیر وقت ایتالیا را برعهده داشت و چاراملا که ایتالیایی تبار است، جزو مقام های آمریکایی بود که دعوت برای شرکت در آن میهمانی را پذیرفت.

چاراملا در حال حاضر معاون مدیر اطلاعات ملی در بخش روسیه و اوراسیا در شورای اطلاعات ملی آمریکا است که به مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش می دهد.

وی که تحلیل گر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ست، در پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، مدیر شورای امنیت ملی آمریکا در امر اوکراین بود و در ماه های اول ریاست جمهوری ترامپ در همان سمت باقی ماند. ژ

وی در شکایت خود عنوان کرد که ترامپ از همتای اوکراینی اش خواسته است در مورد فعالیت های مالی جو بایدن و پسرش تحقیق کند. ۹۱۰۹

ترامپ و «رودی جولیانی» وکیل شخصی اش مدعی اند که بایدن از سمت خود به عنوان معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا برای اعمال فشار بر اوکراین استفاده کرده تا «ویکتورشوکین» دادستان ارشد سابق اوکراینی را در سال ۲۰۱۶ اخراج کند تا پسر بایدن از تحقیقات در مورد شرکت انرژی اوکراینی «بوریسما هولدینگ» در امان ماند. پسر بایدن در گذشته عضو هیات مدیره این شرکت بود.

بیشتر بخوانید: با استیضاح من بازار بورس هم سقوط خواهد کرد روند استیضاح ترامپ شروع شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استیضاح انرژی روسیه وزارت امور خارجه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چهار لایحه جداگانه کمک به اوکراین، رژیم‌صهیونیستی و تایوان و دیگر اولویت‌های امنیت ملی را ارائه و اعلام کرد که این لوایح جداگانه به رای گذاشته خواهد شد.

پیشنهاد مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها تأخیر در تصمیم‌گیری در مورد موضوعی که حزبش را در تنگنا قرار داده و جایگاه سیاسی او را تهدید می‌کرد، پیشنهاد خود را در یک نشست غیرعلنی کنفرانس حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در کنگره مطرح کرد.

هیل در گزارش خود آورده است: براساس این طرح کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان هر کدام لایحه خودشان را دارند و چهارمین لایحه بر اولویت‌های امنیت ملی تمرکز دارد. بر خلاف قانون کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری سنا که عناصر مختلف را در یک بسته واحد ترکیب می‌کند. سپس هر پیشنهاد جداگانه به رأی گذاشته می‌شود. به گفته جانسون، چهارمین لایحه مربوط به امنیت ملی شامل پیشنهادی برای پرداخت کمک به اوکراین از طریق توقیف دارایی‌های روسیه است. طرحی برای ارائه بخشی از کمک‌ها در قالب وام؛ و تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حملات اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی.

کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدتهاست به بن‌بست رسیده، اما چندین رسانه خبری گزارش کرده‌اند که به زودی این کمک‌ها وارد مرحله رای‌گیری خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «ما می‌دانیم که جهان نظاره‌گر چگونگی واکنش ما است. رهبران روسیه، چین و ایران رصد می‌کنند که آیا آمریکا در کنار متحدانش خواهد ایستاد یا خیر و البته ما این کار را خواهیم کرد.»

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کردند. آنها تاکید داشته‌اند که این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.

اگرچه برخی از اعضای این مجلس از کمک به اوکراین حمایت و پیش‌بینی می‌کنند که در صورت رای‌گیری این بسته کمکی از حمایت ۷۰ درصدی برخوردار خواهد شد، اما حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با ارسال کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مخالف هستند.

دونالد ترامپ اخیرا طی رویدادی در کنار مایک جانسون با اشاره به جنگ اوکراین و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که با ماه‌هاست با بن‌بست مواجه شده است، تاکید کرد: «اگر کمک‌ها به اوکراین در قالب وام باشد، با تصویب کنگره مشکلی نخواهم داشت. هم‌چنین متحدان اروپایی باید با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگی داشته باشند.»

طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، «مارجوری تیلور گرین» نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از این اقدام مایک جانسون در صفحه ایکس نوشت: «این مسئله ضدیهودی است که بودجه اسرائیل را وابسته به بودجه نازی‌های اوکراینی در نظر بگیریم. اینها باید لایحه‌های جداگانه باشند.»

این مسئله و دو دستگی میان قانونگذاران آمریکایی شاید به قیمت برکناری مایک جانسون تمام شود البته او خود در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت به نگرانی‌ها مبنی بر برکناری‌اش اهمیت نمی‌دهد و می‌خواهد کارش را انجام دهد.

او افزود: «ما در حال گفتگو و رایزنی هستیم که آیا می‌توانیم هر دو کمک را در یک بسته قرار دهیم و به مجلس سنا بفرستیم یا اینکه باید جداگانه تصویب شوند. ترجیح شخصی من جداگانه است، اما اجازه دهیم اعضا تصمیم‌گیری کنند.»

طبق گزارش‌های منتشر شده، جانسون ظاهرا طی نشستی پشت در‌های بسته به جمهوری‌خواهان گفته است ک قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را به رای‌گیری بگذارد و البته طبق آنچه انتظار می‌رود، مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و تایوان را جداگانه به رای بگذارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • تقلای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمکی به رژیم صهیونیستی
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل