Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@18:56:24 GMT

روسیه: هرگز از معاهده «آسمان‌باز» خارج نمی‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۵۰۱

روسیه: هرگز از معاهده «آسمان‌باز» خارج نمی‌شویم

آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: علیرغم خروج احتمالی آمریکا از معاهده «آسمان‌باز»؛ ما هرگز از آن خارج نمی شویم.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: توافق مذکور را مهم می دانیم. این توافق به ویژه در برهه زمانی کنونی موجب ثبات در بسیاری از موضوعات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره افزود: البته در این خصوص گزینه های زیادی وجود دارد؛ اما خروج از این معاهده هرگز توسط ما انجام نخواهد شد.

گفتنی است، وال استریت ژورنال چندی پیش به نقل از دو منبع در دولت آمریکا نوشته بود: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سندی را درباره قصد این کشور برای خروج از پیمان آسمان باز امضاء کرده است.

این روزنامه در ادامه می نویسد که هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده است.

مخالفان پیمان آسمان باز در دولت آمریکا معتقدند که این پیمان موجب می شود تا روسیه اطلاعات شناسایی را از ایالات متحده جمع آوری کند.

این نشریه همچنین با استناد به منابع، ادعا کرد که روسیه در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ مانع از انجام پروازهای شناسایی آمریکا و کانادا تحت پیمان آسمان باز در بخش اروپایی روسیه شد.

توافقنامه‌ای آسمان باز توافقی بین ۳۴ کشور جهان است که در مورد اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده می‌باشد.

معاهده آسمان‌های باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

پیش‌بینی می‌شود تصمیم ترامپ برای خروج از این پیمان با محکومیت هر دو حزب عمده آمریکا همراه باشد.

پیش از این دولت ترامپ از چندین پیمان، توافقنامه و معاهده بین‌المللی دیگر از جمله توافق هسته‌ای ایران و پیمان آب و هوایی پاریس خارج شده بود.

گفتنی است معاهده جهانی آسمان باز در سال ۱۹۹۲ تصویب شد؛ اما در سال ۲۰۰۲ به طور کامل به اجرا درآمد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه آمریکا سرگئی ریابکوف معاهده آسمان باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم