Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@04:12:42 GMT

موگرینی،اروپا گام چهارم ایران را بررسی می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۶۵۸

موگرینی،اروپا گام چهارم ایران را بررسی می کند

صدای ایران-معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه 9 بار آژانس انرژی اتمی گفته که ایران به تعهدات خود عمل کرده است اعلام کرد: من از طرف خانم موگیرینی خیلی واضح می گویم که امکان مذاکره مجدد برای برجام وجود ندارد و برای همه طرفین برجام الزام است و سران اتحادیه اروپا در آخرین نشست صحبت های شفافی داشتندکه همه طرف ها ملزم به رعایت برجام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش صدای ایران، هلگا اشمیت در در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه اروپا گفت: من امروز خوشحالم که در میان شما عزیزان در یک شهر پر از معماری جالب به نام اصفهان هستم این دومین سفر من به اصفهان است و امیدوارم نصف جهان را بیشتر بشناسم. این نشست اهمیت بالایی برای هر دو طرف دارد.
وی افزود: مذاکراتی که ما با اروپا داریم نشان می دهد که همه حمایت می‌کنند و همه خواهان استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستند.
اشمیت تصریح کرد: پیوست سه پیوست مهمی هست. اتحادیه اروپا سالیان سال است که بالاترین استاندارد را در سایت های هسته ای اجرا می‌کند .
وی ادامه داد:فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران گسترش یافته و دانشمندان ایران و جهان تبادل نظر دارند. این پتانسیل بالقوه ای است برای طرفین جهت افزایش ایمنی هسته ای و پژوهش های هسته ای و این نقطه مهمی است هر گامی که در پیوست سه وجود دارد باعث افزایش شفافیت می شود و طرفین باید رعایت کنند. استفاده از بالاترین استانداردها به نفع همه است. ما با این سمینارها می خواهیم این پیام را بدهیم که امنیت می‌تواند مهم باشد. خوشحالیم ایران به کنوانسیون های مختلف می پیوندد.
اشمیت خاطرنشان کرد: پس از 61 نشست آژانس انرژی اتمی دکتر صالحی در خصوص مدیریت پسماندهای رادیو اکتیوی به مجلس پیشنهادهایی را پس از تصویب در دولت داده است. این را به فال نیک می گیریم چراکه ایران می تواند به کنوانسیون های هسته ای به خصوص ایمنی هسته ای بپیوندد همه اینها موجب افزایش همکاری بیش از پیش هسته ای می شود. داشتن حمایت داخلی مانند کاتالیست عمل می کند و موجب افزایش تبادل اقتصادی بین ایران و جهان می شود.
به نوشته انتخاب اشمیت اظهار کرد: علوم تکنولوژی، نوآوری و ... تبادلاتی بین ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد همچنین پژوهش هایی برای گداخت هم وجود دارد. همچنین کنفرانس هایی دیده ایم تا دانشمندان بتوانند بازدید هایی هم داشته باشند از مرازک مطالعاتی اتحادیه اروپا. پیوست سه پیوست بسیار مهمی است من در مورد پروژه اراک صحبت می‌کنم و از همکاری دوستان تشکر می‌کنم و این یک گام روبه جلو در برجام است و تبدیل فوردو به مرکز تحقیقاتی گام مهم دیگری بود و از همکاری روسیه هم تشکر می کنم و پروژه های دیگر را نیز نظارت خواهیم کرد اتحادیه اروپا در این پروژه ها کمک کننده خواهد بود.
وی تاکید کرد :در خصوص آیتم هایی که چراغ سبزهایی به ایران داده باشیم اینها یک بخشی از NPT است و برای تسهیل این فرآیند یک بخشی از هیئت را به این اختصاص داده ایم. برجام یک توافق بین المللی است و همه ملزم به اجرای آن و پیوست سه هستند. همه باید متعهد به برجام باشند تحریم ها باید برداشته می شد و این قابل بازگشت نیست. ما نشان دادیم که دیپلماسی چه دستاوردهایی دارد. اتحادیه اروپا معتقد به همه تعهدات خود است. برجام استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای ایران را محقق کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آژانس انرژی اتمی موگیرینی سیاست خارجی اتحادیه اروپا علوم تکنولوژی نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از رفتار اسرائیل در جنگ غزه گفت غزه مثل سطح ماه شده است و هیچ امکاناتی برای زندگی ندارد.

به گزارش عصرایران، "جوزپ بورل" گفت کمک‌هایی که به غزه می‌رسد برای مقابله با «وضعیت فاجعه‌بار انسانی» بسیار اندک و ناکافی است.

بورل همچنین درباره درخواست اسرائیل از فلسطینیان در جنوب نوار غزه برای حرکت به سمت شمال ابراز شک و تردید کرد و گفت: غیرممکن است کسی در آنجا زندگی کند. آب و برق و فاضلاب ندارد. نه خانه‌ای وجود دارد و نه هیچ چیزی ... "مثل سطح ماه است. "

وی افزود: اگر آن‌ها می‌خواستند غزه را به مکانی تبدیل کنند که هیچ انسانی نتواند در آن زندگی کند، به هدف خود در شمال منطقه غزه رسیدند.

جنگ اسرائیل در غزه از ۶ ماه قبل تاکنون ادامه دارد. در این جنگ بیش از ۳۳ هزار نفر کشته شدند. اکثریت کشته‌ها افراد غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان هستند.

اسرائیل همچنین با جلوگیری از ورود غذا و کالا به غزه، باعث قحطی و گرسنگی گسترده و شدید در این منطقه شده است.

حماس در ۱۵ مهر / ۷ اکتبر گذشته، حمله غافلگیرانه‌ای به جنوب اسرائیل داشت. در این حمله ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر هم به اسارت گرفته شدند. بعد از آن، اسرائیل حمله نظامی علیه حماس درغزه را شروع کرد.

اتحادیه اروپا و بررسی افزایش تحریم ایران

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران است.

"جوزپ بورل" روز سه شنبه گفت در واکنش به حمله اخیر ایران به اسرائیل گفت اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای گسترش دامنه تحریم‌های خود علیه تهران است.

بورل این اظهارات را پس از ویدئو کنفرانس اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بحث در مورد پیامد‌های حمله پهپادی - موشکی ایران به اسرائیل مطرح کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سخنان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی شد پس از حمله موشکی - پهپادی ایران، خاورمیانه «در لبه پرتگاه» قرار دارد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: امروز وزرا مواضع قاطعانه‌ای اتخاذ کردند و از همه بازیگران تاثیرگذار منطقه خواستند از پرتگاه دوری کنند تا سقوط نکنند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد اگر هر تحولی در بحران کنونی، اتفاق تشدید کننده تنش داشته باشد خاورمیانه در وضعیت «جنگی کامل» قرار خواهد گرفت.

بورل با بیان اینکه برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در واکنش به حمله ایران به اسرائیل، خواستار گسترش تحریم‌ها علیه ایران شدند، ادامه داد دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا کار بر روی این پیشنهاد را آغاز خواهد کرد.

عالی‌ترین مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد‌هایی ارائه کردند ... تا اقدامات محدودکننده علیه ایران گسترش یابد.

بورل گفت این پیشنهاد، ساختار فعلی تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا شامل موشک‌ها و احتمالاً محموله‌های ارسال شده برای عوامل تهران در خاورمیانه نیز شود. به گفته او ساختار فعلی تحریم‌های اتحادیه اروپا، با هدف محدود کردن رسیدن پهپاد‌های ایرانی به روسیه است.

آلمان، فرانسه و چندین کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا علنی از این پیشنهاد حمایت کردند.

بورل اظهار داشت که او خود نیز از این پیشنهاد حمایت می‌کند و دیپلمات‌ها در روز‌های آینده روی آن کار خواهند کرد تا وزیران بتوانند در نشست دوشنبه آینده در لوکزامبورگ دوباره درباره آن گفتگو کنند.

وی گفت برخی اعضای اتحادیه اروپا نیز احتمال اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران را مطرح کرده اند.

اما بورل موضع اتحادیه اروپا را تکرار کرد که نیروی قدس نیروی برون مرزی سپاه را نمی‌توان به عنوان سازمان تروریستی توصیف کرد مگر اینکه یک سازمان ملی در اتحادیه اروپا مشخص کند این نیرو در فعالیت‌های «تروریستی» دخالت داشته است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا از وجود چنین موردی اطلاعی ندارد، گفت: از بخش دیپلماسی اتحادیه می‌خواهم دوباره این موضوع را بررسی کند.

بورل گفت که همه وزرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا حمله ایران را به شدت محکوم و بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است