Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بازدید از فاز اول پروژه آهن اسفنجی بافت به عنوان کامل‌ترین واحد تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی بهینه سازی فرآیند تولید فولاد تحت عنوان«پِرِد»، با توضیح مسئولان و مدیران این طرح در جریان روند احداث و چگونگی تولیدات این پروژه عظیم فولاد در استان کرمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با دستور روحانی عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع احیاء استیل فولاد بافت به منظور گندله سازی به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال و تولیدبریکت گرم به ظرفیت ۸۰۰ هزارتن در سال، آغاز شد.
کارخانه تولید آهن اسفنجی بافت یکی از مجهزترین واحدهای تولید آهن اسفنجی کشور محسوب می‌شود که با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و بخش خصوصی ساخته شده است.
طرح فولاد بافت از جمله هفت طرح استانی فولاد است که با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۶۱۲ هکتار آغاز و با بهره‌برداری از آن در حال حاضر برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و برای حدود ۸۰۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

رئیس جمهور همچنین در بازدید از این پروژه با مهندسان و کارگران این واحد صنعتی دیدار و از آنان به خاطر تلاش ها و زحماتشان در مسیر توسعه کشور تقدیر کرد.

کارخانه ذوب و ریخته‌گری شماره یک شرکت جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و 200 هزار تنی بیلت با مقطع مربع با حجم سرمایه‌گذاری 11 هزار و 500 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 750 و غیرمستقیم 2250 نفری، خط 2 کارخانه احیاء مستقیم مگامدول (کوثر) شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید سالیانه 2 هزار تنی آهن اسفنجی با حجم سرمایه‌گذاری 4 هزار و 370 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 220 و غیرمستقیم 880 نفری و واحد بخار نیروگاه گل گهر شرکت گهر انرژی سیرجان با ظرفیت تولید 160 مگاواتی با حجم سرمایه‌گذاری 135 میلیون یورویی و اشتغال‌زایی مستقیم 60 و غیرمستقیم 100 نفری، 3 طرحی هستند که در منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر، تحت عنوان «رویش باورها در دل کویر» افتتاح شد.

همچنین بصورت همزمان با افتتاح این سه طرح توسعه ای، طرح های صنعتی و معدنی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر نیز با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید که می توان به شرکت گهر زمین با سرمایه‌گذاری صد میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 30 و غیرمستقیم 90 نفری، پست 230 به 33 کیلو ولتی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با سرمایه‌گذاری 690 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 10 و غیرمستقیم 38 نفری، پست 400 به 33 کیلوولت شرکت جهان فولاد با سرمایه‌گذاری 710 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 20 و غیرمستقیم 60 نفری، پست 400 به 230 کیلوولت نیروگاه سیرجان با سرمایه‌گذاری 1190 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 25 و غیرمستقیم 60 نفری، کارخانه بریک‌سازی سرد شرکت جهان فولاد سیرجان باسرمایه‌گذاری 5 میلیون یورویی و اشتغال‌زایی مستقیم 10 و غیرمستقیم 30 نفری، کارخانه بریک‌سازی سرد شرکت کاویان گهر سیرجان با سرمایه‌گذاری 1010 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم 17 و غیرمستقیم 40 نفری اشاره کرد.

همچنین طرح‌های انتقال آب، مواد و انرژی، بهبود کیفیت، تجهیزات نوین کنترلی، سنگ‌شکنی، احداث سد باطله مخازن آب و بازیافت آب شامل 16 طرح، شرکت صنعتی، معدنی گل گهر با سرمایه‌ با مجموع سرمایه گذاری ۳۴۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم ۱۲۸ و غیر مستقیم ۳۲۷ نفری از دیگر طرح های افتتاحی این شرکت است که به بهره برداری رسید.

افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمان با اعتبار 200 میلیارد ریالی و اشتغال زایی 50 نفر، 2 نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتبار 740 میلیارد ریالی و با اشتغال‌زایی 45 نفر، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتبار 140 میلیون یورویی و اشتغال‌زایی 30 نفر و طرح افزایش ظرفیت پست 132.20 کیلووات با اعتبار 270 میلیارد ریالی از طرح‌هایی مرتبط با وزارت نیرو بود که در این مراسم افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر زرند با اعتبار 2170 میلیارد ریالی، طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر کرمان با اعتبار 13 هزار 960 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی 800 نفر و احداث 4 پست 230 و 132 کیلووات با اعتبار 2540 میلیارد ریالی آغاز شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی فناوری فولاد استان کرمان بخش خصوصی ایجاد اشتغال جهان انرژی رییس جمهور زمین سرمایه گذاری اشتغال وزارت نیرو استان کرمان حسن روحانی رییس جمهور افتتاح پروژه افتتاح طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان

رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت: امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به فوت 20 کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.

وی میزان تحقق اشتغال را 111 درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و 432 مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده 223 میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و 560 میلیون تومان پرداخت شده است.

اربابی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری یکی از اقدامات است و از این رو 98 واحد تولیدی دارای خانه بهداشت کارگری است به نحوی که 9 مورد از این واحدها در سال گذشته افتتاح شده است در حالی که 170 واحد تولیدی باید خانه بهداشت کارگری داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: میزان رسیدگی به پرونده‌ها از 102 روز به 27 روز کاهش یافته است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این مهم نشان از تلاش همکاران ما در این حوزه است.

وی از 63هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و 200 واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

اربابی ضمن اشاره به کاهش دادخواست‌ها در حوزه کارگری گفت: 28 مورد شورای اسلامی کارگری در شهرستان کاشان فعال است و از سوی دیگر سه مورد انجمن کارگری جدید در این شهرستان به تازگی مشغول به فعالیت هستند و 50 مورد نیز نماینده کارگران در کاشان وجود دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی